warmtewisselaars

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 warmtewisselaars

  • Maker
    Discussie
  • Dag allemaal,

    Mijn naam is Luuuc (Luc), en heb resent een 9elfje aangeschaft,een sc bouwjaar 1982,
    Moet nog wel een en ander aan gebeuren om deze terug netjes in orde te krijgen!
    Blokje is nogal zweterig onderaan en na controle zijn de olieterugloopbuisjes te vervangen,
    Moertjes aan bestuurderskant van de wisselaar zijn (zeskant m8) moeilijk te bereiken….

    Heeft iemand hierover een heldere kijk ivmb losdraaien van de 3 moertjes?
    Speciale sleutel of dop?

    Waarvoor welgemeende dank!
    Luc

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Motorblokje uitbouwen zal nog even uitgesteld worden….ben momenteel nog bezig met ander project (Triumph TR250)
      Mvg. Luc

        Met die lange imbus werkt het het beste, zeker als je ook nog eens de moer warm wilt stoken.

        Als je de tijd hebt, zou ik het blokje uitbouwen en in een motorbok hangen, dan kan je het op z’n kop bewerken – in plaats van boven je hoofd 💡

        123

          goed opletten dat je de studs niet breekt, ze zijn vaak hard door de hitte van de uitlaat.

          Veel WD40 en goed laten trekken
          En als ze niet meegeven hitte op die moer zetten.

          Je hebt normaal een 13mm steek sleutel met een gehoekt uiteind nodig en een adapter

          of gewoon een ratel met knik koppeling en daar in een inbus

          Er zijn diverse mogelijkheden…

          en een Heat exchanger removal tool nodig

          (Maar das gewoon een lange inbus om door de HE te gaan)

        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.