Warmtewisselaars Porsche 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Warmtewisselaars Porsche 911 SC

• Maker
    Discussie

• 911dream
    Deelnemer

Hallo,
      Mijn 2 warmtewisselaars zijn doorgeroest en ik ben van plan van ze dit jaar nog te vervangen.
      Zonder dat het nu dringend is (zomer in aantocht) wou ik al wat info verzamelen.
      Is er verschil tussen de 2 warmtewisselaars ? Ik bedoel, is er een linkse en een rechtste ?
      Op hoeveel moet je zowat rekenen om uit te geven voor goede tweedehandse ?
      Gemakkelijk te vinden ?
      Alvast bedankt.

Koen

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Hallo Yvan,

Interessant om lezen.
        Bedankt voor de tips !

Mvg,
        Koen

Er zijn er soms op Ebay Duitsland te koop ( warmetauscher ) maar pas op, prijs gaat dikwijls meer dan nieuwe !!! Heb er 3 moeten kopen om er twee goede te hebben.

Let ook op dat je geen 3.2 wisselaars koopt, zijn makkelijker te vinden, maar passen niet !!

Begin alvast wat WD40 op de bouten te spuiten en probeer ze eens lost te trekken, er zijn er 6 per wisselaar.

Deze bouten zitten dikwijls GEBAKKEN in de motor blok en als je ze niet makkelijk kan loskrijgen heb je de kans dat ze afbreken en dan is het uitboren !!!

Motor moet er dan wel uit om gemakkelijk te kunnen werken, een hele karwei dus, soms onvangrijker dan eerst bedoeld !

Succes,

Yvan

Als ze bij FG niets hebben liggen kan je ook naar Van Kessel bellen in Deurne (bij Eindhoven).

http://www.vankesselsportscars.com

Zij hebben quasi alles nieuw of tweedehands en zijn bovendien erg schappelijk qua prijs. Je moet wel je handen willen vuilmaken 🙂

Bedankt voor de info.
              Heb FGPorsche een mailtje gestuurd.

Links & rechts zijn hetzelfde .
                Probeer eens bij FG porsche te Zaffelare , heeft altijd wel iets liggen.
                Succes 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.