Wat best tanken voor Boxster?

Home Forum Porsche Talk Wat best tanken voor Boxster?

• Maker
    Discussie
  • Vind het niet direct terug met de search functie, maar wat is het best te tanken, 95 of 98?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • op het klepje staat inderdaad 98 vermeld.
      Echter tank ik eigenlijk altijd 95…….

informeer je even vooraf mbt de verschillende brandstoffen in Duitsland. Er staat daar op geen enkele pomp nog Ron95 of Ron98.
        ze gebruiken er benamingen zoals E10, … dat duidt op de toevoeging van biobrandstoffen. ik weet ook niet meer van buiten welke nu overeenkomt met 95 of 98.

tijdens onze Sensa-tocht aan het Gardameer was in vele tankstations ook geen ron98 meer beschikbaar. Ik heb althans tijdens de ganse trip niks gemerkt van vermogensverlies door tanken van ron95. (die van Boxsterwalter werd er wel iets luidruchtiger van )

Geniet ervan maar hou hem wel heel….:)

OK, thanks allemaal voor de snelle reacties ;-). Morgen eindelijk de Big Day ;p.

95 tanken kan inderdaad geen kwaad,de motor zal met 98 iets soepeler draaien.

Stekki, veel plezier morgen bij het afhalen van jouw droomwagen!

Cabrio, autobahn en zo’n weer morgen, jouw dag kan alvast niet meer stuk!

Staat ook vermeld aan de binnenzijde van je tankklepje. Bij mij toch.
                  98 wanneer je kan. Mr deepee himself heeft mij gerustgesteld dat 95 ook geen kwaad kan en de Motronic (?) zich zelf aanpast….

OK, dus best 98 tanken dan. Vroeger met de Elise ook enkel 98, was wel supercharged.

Vroeg het maar omdat ik eindelijk morgen de Boxster ga afhalen in Duitsland!! ;-))))))))))

Porsche schrijft 98 voor maar uw boxster heeft pingelsensoren, en deze zullen bij een lager octaan gehalte van 95 pingelen (kloppen) van de motor waarnemen en het ontstekingstijdstip bijstellen.
                      Gevolg:iets minder vermogen en een hoger verbruik.

Ik dacht dat de handleiding zei dat het 98 was, maar als je echt niet anders kan, dat 95 dan ook wel ok was.

De verkoper (officiële dealer) zei dat in ieder geval ook, maar ik denk echt dat ik dat ook ergens gelezen heb in de handleiding.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.