Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Wat denken de 996 liefhebbers van dit autootje ?
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 1 maand geleden door etieke.
-
MakerDiscussie
-
31 december 2012 om 02:15
….lijkt me redelijk compleet….enkel zonde van de beschermstrips op de bpumper vooraan 🙁
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224900607&cd=634923161120000000
-
MakerDiscussie
-
de mijne mag weg voor 32500€
bwj 2000
51000 echte km
onderhoudshistorie
996 c4
tiptronic
gt3 airokit
airco
krijgt nog nieuwe banden vanvoor en onderhoud op mijn kosten
elke keuring toegestaan
enz enz
in zeer goede staatkind wil niet meer mee wegens platsgebrek vanachter en dan wil de vrouw ook niet mee natuurlijk
ik weet nog niet wat het gaat worden
in elk geval iets met paardjes en toch niet teveel van die mottigge VAA
word effe zoeken maar zal wel lukkenpijnlijk gelijk wat de verouderde PCM betreft: ook bij mijn beide 996’s meer op de TomTom vertrouwd dan op de PCM, die me in één bepaald geval zelfs helemaal de verkeerde kant op gestuurd zou hebben! Als hij het adres al vond tenminste… 😕
[quote=”fdeville” post=115969]’t Is, op de tiptronic, exact dezelfde als de mijne, zelfs bouwjaar/maand is dezelfde.
Alle belangrijke opties zijn aanwezig. Zelfs van een tiptronic zou ik nu niet meer vies zijn (nu mijn daily ook een automaat is).
Enige “min”puntje is het ontbreken van de sportuitlaat (tenzij ik me vergis). Ik zou me dezelfde zoeken als deze, maar met de (uitschakelbare) sportuitlaat. Geluid is dan, wanneer je er zin in hebt, aanwezig. Zonder die uitlaat is het bijna een audi of bmw (binnenin althans, buiten weet ik het niet want ik zit er altijd in 😀 ). Verder zou ik niks extra betalen voor het al dan niet aanwezig zijn van de PCM: die is zodanig verouderd dat het niks meer waard is. Of in elk geval zo goed als onbruikbaar. Er zijn al lang geen kaartupdates meer voor.
Voor het overige: je hebt blijkbaar zeer goede smaak :applaus:[/quote]Dank voor het vertrouwen 😀
Uitlaat te stil, geen probleem Carnewal.
Natuurlijk uitlaat met kleppen is TOP maar kom je in 996 zelden of nooit tegen 🙁Anoniem2 januari 2013 om 00:13‘t Is, op de tiptronic, exact dezelfde als de mijne, zelfs bouwjaar/maand is dezelfde.
Alle belangrijke opties zijn aanwezig. Zelfs van een tiptronic zou ik nu niet meer vies zijn (nu mijn daily ook een automaat is).
Enige “min”puntje is het ontbreken van de sportuitlaat (tenzij ik me vergis). Ik zou me dezelfde zoeken als deze, maar met de (uitschakelbare) sportuitlaat. Geluid is dan, wanneer je er zin in hebt, aanwezig. Zonder die uitlaat is het bijna een audi of bmw (binnenin althans, buiten weet ik het niet want ik zit er altijd in 😀 ). Verder zou ik niks extra betalen voor het al dan niet aanwezig zijn van de PCM: die is zodanig verouderd dat het niks meer waard is. Of in elk geval zo goed als onbruikbaar. Er zijn al lang geen kaartupdates meer voor.
Voor het overige: je hebt blijkbaar zeer goede smaak :applaus:@jochen, 2013 starten met aankoop 996! :applaus: :applaus: :applaus: , nie slecht als goede voornemens voor het nieuwe jaar 😎 😎 😎
[quote=”Jochen” post=115825]
Ja moest ik een nette 996 kunnen inkopen en de 986 aan mooie prijs op de markt brengen zou ik de deal sluiten….[/quote]
Dit komt me bekend voor 🙂 Alleen lukt deel 2 minder (986 voor een goede prijs op de markt krijgen)
Als dat de motivatie is, ik heb zelf een 996 Targa en vind het een valabel alternatief voor een cabrio. Dak maakt wel een beetje lawaai (‘piept’ af en toe op slecht wegdek net als de achterruit die open kan)
Gr. Piet
[quote=”Vsk996″ post=115841]@Jochen,
Er staat voor ongeveer dezelfde prijs een cabrio bij Van den Berghe in Latem. Ik heb overwogen de wagen te kopen (iets meer dan een jaar geleden) en bijgevolg de wagen laten checken. Is ook een 3.4 (is de reden dat ik hem niet gekocht heb) interieur en exterieur in zeer goede staat – wel geen 4…
De auto staat er nog steeds (toch tot een week of 2 geleden)Gr. Piet[/quote]
Piet thx voor info.
Zou doelbewust overgaan naar coupé voor de stilte, lees parasietgeluiden. Een cabrio blijft een cabrio en blijft leven en bewegen met bijgeluiden tot gevolg.
Vandaar dat ik eigenlijk mijn zinnen gezet heb op coupé met schuifdak, 4 wiel aangedreven uit veiligheid, en mss bij voorkeur met tip 😳
Funny, is inderdaad altijd gokken. M’n Boxster komt ook uit Duitsland en er werd duidelijk gezegd geen waarborg voor export. Nu de auto had 34000 km en moet zeggen buiten 1 lambda sonde niets van extra kost gehad.
Het grote voordeel in Duitsland is dat het aanbod zo immens is en dat je eigenlijk bijna een tweedehands P kan vinden a la carte.
De 996 van Mark986 lijkt me wel een zeer gezellige en correcte auto maar opteer schuifdak…..
En ja alles zal beslist worden van de inruilwaarde van de huidige P 🙁
Jochen dit ziet er een heel propere 996 uit .
Wat met garantie ? Lijkt me wat ver om eventueel heen te rijden .
Een Porsche garantie kan je ook niet kopen want de wagen is van 2001 .de slijtage aan het interieur, of net het gebrek er aan, lijkt wel conform de kilometerstand, wat niet onbelangrijk is aangezien in Duitsland zoiets als de Carpass niet bestaat, en het sjoemelen met kilometerstanden er een veel grotere plaag blijft dan bij ons… Lijkt me een faire prijs om in de 911-wereld binnen te komen
Er staat voor ongeveer dezelfde prijs een cabrio bij Van den Berghe in Latem. Ik heb overwogen de wagen te kopen (iets meer dan een jaar geleden) en bijgevolg de wagen laten checken. Is ook een 3.4 (is de reden dat ik hem niet gekocht heb) interieur en exterieur in zeer goede staat – wel geen 4…
De auto staat er nog steeds (toch tot een week of 2 geleden)Gr. Piet
[quote=”Jochen” post=115825][quote=”PVB” post=115815]Ziet er volgens mij zeer deftige 996 uit moet ik zeggen.
Gaat de Boxster de deur uit?[/quote]Ja moest ik een nette 996 kunnen inkopen en de 986 aan mooie prijs op de markt brengen zou ik de deal sluiten….[/quote]
zo is het bij mij ook gebeurt , geen seconde spijt !!!!! :applaus: :first: :relaxman:
[quote=”PatrickB” post=115805]Enkel dat deze iets heeft wat die van marc niet heeft, Zwarter dan Zwart. :first:[/quote]
Schuifdak….voor mij heel belangrijk….zou ook van een cabrio komen 😀
De tiptronic zou voor mij heel welkom zijn vermoed ik, alhoewel de praktijk dit nog moet bevestigen.
[quote=”PVB” post=115815]Ziet er volgens mij zeer deftige 996 uit moet ik zeggen.
Gaat de Boxster de deur uit?[/quote]Ja moest ik een nette 996 kunnen inkopen en de 986 aan mooie prijs op de markt brengen zou ik de deal sluiten….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.