Wat denken jullie hiervan?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Wat denken jullie hiervan?

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,
    ik ben nieuw op dit forum maar zou heel graag, zoals vele onder jullie, een porsche eigenaar worden.
    Nu zit ik vooral naar de oudere modellen te kijken omdat ik deze eigelijk meer apprecieer en ze vallen ook meer binnen m’n budget. (911 – 964) Ik zit al een heel tijdje rond te kijken, maar heb nog niet echt iets gevonden waarvan ik denk “Deze is het!” daarom wil ik ook vragen om jullie hulp. Ik weet dat foto’s niet alles zeggen, maar het geeft toch al een goede eerste indruk.

Ik zat naar deze te kijken:
    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224793532&cd=634900364700000000&asrc=st
    Vind dat deze er heel netjes uitziet, ook vind ik de gele kleur heel mooi, maar weet niet of dit origineel is? wat denken jullie over de kilometerstand? (en natuurlijk ook in het algemeen over deze P.)

Ook heb ik mijn oog op deze laten vallen:
    http://cpcms.autoscout24.com/index.php?p=detail&a=226124841&dgpge=1&sci=4f8be78125766056732fe47ad4f6d77fb786040c&soO=asc&soB=brand_id&soL=60
    Vind dit een hele mooie alleen heeft die al heel veel kilometers op de teller staan! Is het (goed) mogelijk om zelf een revisie uit te voeren bij een porsche zoals deze?

Ook zou ik graag wat meningen hebben over de verkoper, is het een schade bedrijf dat porsches opknapt en ze terug verkoopt? of is dit gewoon een goede verkoper? Het is namelijk via een ander topic op dit forum dat ik op de site van Van Kessel was terecht gekomen.

en ook deze van bij Van Kessel leek me wel een leuk exemplaar, maar weer hetzelfde verhaal met de kilometers. Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat bij een Targa het meer waarschijnlijk is om roest te hebben omwille van slechte aansluiting van het dak, is dat waar?
    http://cpcms.autoscout24.com/index.php?p=detail&a=228370846&dgpge=1&sci=4f8be78125766056732fe47ad4f6d77fb786040c&soO=asc&soB=brand_id&soL=60

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik niet teveel vragen stel!

Dank!
    -Fritskee

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
    • Wat een prijs en nog maar net de kaap van 100000 km gerond . 😉 😉

XXX

Hoe stevig geprijsd bij ER 😀
        http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-carrera-targa-155483587.html?locale=all&p=all&user=3855274

Da’s pas stevig maar wel een mooie.
        Ik denk dat Gette zijn velgjes er ook zo uitzien, Love It :applaus:

klikhierop en snel bellen 😉

Lak en interieur doen en je bent weer wat duizenden €’s lichten.
            Ik persoonlijk vindt dat ERClassics altijd nogal behoorlijk doorvraagt.

http://www.erclassics.com/Porsche-912-classic-car-for-sale-546.php
              Buiten de lak en het interieur ziet die er goed uit ofniet?

@Cabrio Wim: Heel fel bedankt voor de uitleg, het is me nu een heel stuk duidelijker. Ook wel een enorm verschil die verstevigingen van de targa en de coupé.

@bully
                : Dat is een hele mooie, denk dat ik inderdaad ietsje ga moeten doorsparen en een mooie P uitzoeken die in zo’n prijsklasse als deze valt. Hartelijk dank voor de hulp!

Volgens mijn opzoekingswerk heeft men, vanaf men SC cabrio’s (1982) gemaakt heeft, dezelfde kniestukken gebruikt op de Targa’s als op de Cabrio’s (het door Wim aangehaalde kniestuk). :salut:

Wim

Vraag en aanbod. 💡

En de eventuele problemen die een targa met zich meeneemt is ook een reden dat deze in prijs lager ligt.
                      Maar als je een targa (dak) goed afstelt is deze ook waterdicht en windgeruis vrij tot een bepaalde snelheid +/- 130 km/h.
                      Daarna zal deze altijd meer geluid produceren als een coupé.

Wat verder nog een issue is: oudere targa’s hebben de neiging om door te scheuren door gewicht achterin en leeftijd.
                      Dit kun je testen door de krik eronder te plaatsen en hem op te krikken, zie je dan dat de deur meer wijkt als een halve cm is deze zijn kracht kwijt in de carrosserie, en zal er iets ondernomen moeten worden aan de versteviging.
                      Wij plaatsen bij deze targa’s dan het kniestuk van een cabrio, en deze Porsche is dan steviger als toen hij de fabriek verliet.

Dus een goede afgestelde en stevige targa, zal iet onder doen voor de prijs van een coupé.

Dit zijn de cabrio verstevigingen ten opzichte van de druppel van een targa.

Ik hoop dat je zo een beetje wijzer bent geworden in het verschil van targa en coupe.

Waarom liggen Targa’s vaak lager in prijs dan een gewone coupé?

klikhierop misschien aan een forummer?

Volgens mij al weg, op zijn site staat deze als verkocht.

Deze had ik toen ook hier op het forum neer gezet. Bel anders eens met Johan. klikhierop

@janullrieg: inbox

@cabrio-wim
                                : Ik had die site van jou al eerder bekeken, ik herinner me noch dat ik het een hele verassing vond om alles zo gerot te zien.

@mart
                                : Inderdaad, ik heb dit al van vele gehoord, ik wil ook niet aankomen als de domkop die niet naar de waarschuwingen heeft geluisterd. Jij ook bedankt voor de waarschuwing dus.

Misschien is het dus best dat ik even blijf doorsparen en in een iets hogere prijsklasse ga winkelen, want zoals iedereen hier al zegt, het risico met een goedkope P is veel te groot.

jan

ik weet een zeer zuivere 911 3.2 G50 staan (1988).
                                  Eigenaar heeft eens laten vallen dat ie weg mag voor 25000 € maar
                                  staat nog nergens te koop. (hij is bezig aan een rs project)
                                  is een rode, geen roest en 100 % motor. volledig origineel met fuchsen.

Mocht het je interesseren geef een seintje, dan laat ik contactgegevens weten.
                                  Het is de rode op de foto zonder vleugel, die is van mij

Attachments:
                                  • 2013-01-1211.41.36.jpg
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.