Wat denken jullie hiervan?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Wat denken jullie hiervan?

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,
    ik ben nieuw op dit forum maar zou heel graag, zoals vele onder jullie, een porsche eigenaar worden.
    Nu zit ik vooral naar de oudere modellen te kijken omdat ik deze eigelijk meer apprecieer en ze vallen ook meer binnen m’n budget. (911 – 964) Ik zit al een heel tijdje rond te kijken, maar heb nog niet echt iets gevonden waarvan ik denk “Deze is het!” daarom wil ik ook vragen om jullie hulp. Ik weet dat foto’s niet alles zeggen, maar het geeft toch al een goede eerste indruk.

Ik zat naar deze te kijken:
    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224793532&cd=634900364700000000&asrc=st
    Vind dat deze er heel netjes uitziet, ook vind ik de gele kleur heel mooi, maar weet niet of dit origineel is? wat denken jullie over de kilometerstand? (en natuurlijk ook in het algemeen over deze P.)

Ook heb ik mijn oog op deze laten vallen:
    http://cpcms.autoscout24.com/index.php?p=detail&a=226124841&dgpge=1&sci=4f8be78125766056732fe47ad4f6d77fb786040c&soO=asc&soB=brand_id&soL=60
    Vind dit een hele mooie alleen heeft die al heel veel kilometers op de teller staan! Is het (goed) mogelijk om zelf een revisie uit te voeren bij een porsche zoals deze?

Ook zou ik graag wat meningen hebben over de verkoper, is het een schade bedrijf dat porsches opknapt en ze terug verkoopt? of is dit gewoon een goede verkoper? Het is namelijk via een ander topic op dit forum dat ik op de site van Van Kessel was terecht gekomen.

en ook deze van bij Van Kessel leek me wel een leuk exemplaar, maar weer hetzelfde verhaal met de kilometers. Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat bij een Targa het meer waarschijnlijk is om roest te hebben omwille van slechte aansluiting van het dak, is dat waar?
    http://cpcms.autoscout24.com/index.php?p=detail&a=228370846&dgpge=1&sci=4f8be78125766056732fe47ad4f6d77fb786040c&soO=asc&soB=brand_id&soL=60

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik niet teveel vragen stel!

Dank!
    -Fritskee

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
    • Fritskee, let ajb op wat je koopt. Ik vind het een dubieus segment waarin je aan het zoeken bent.
      Dat het dus geen pak met ellende wordt. In mijn beleving moet je of zelf heel goed kunnen sleutelen (restaureren) of een behoorlijk pak extra onderhouds/opknapcentjes paraat houden om regelmatig en gelukzalig in zo’n projectje te kunnen rijden. Ik schrik ervan op de foto’s als bij die wagens de motorkap open gaat of als je het interieur goed bekijkt. Het zijn geen Opeltjes die er niet uit zien maar wel blijven gaan. Ik zou hogere eisen stellen, zekers wat de staat van de motor betreft.

Als je er zelf de ballen verstand van hebt (zoals ik), probeer dan toch een iets knappere te vinden en neem een expert mee! Denk ook, blijven zoeken, probeer je voordeel te behalen op de particuliere markt en houdt inderdaad een centje extra reserve voor het onverwachte (of wellicht onvermijdelijke).

Succes any how!

0

Cabrio Wim jongen! :respekt:

Knap staaltje werk, dat moet een hoop voldoening geven als je zoiets zelf kunt en het geheel uiteindelijk weer glimt en gromt.

0

Wim heeft groot gelijk, bij mij zag het er zo uit,

Porsche011.jpg

en bij afbraak zo,

IMG_1076_2013-06-04.JPG

met dit als gevolg.

IMG_1080_2013-06-04.JPG

0
          Wim

Kan er zo ook nog een tijd met rijden, maar zal toch ooit vervangen moeten worden voor het de binnendorpel gaat aantasten.

Het geluk is dat het een coupe is, dan merk je het niet zo goed omdat die carrosserie steviger is.

Maar is altijd zonde dat zo iets opgelapt word voor de verkoop, en nog geen jaar later komt het terug omdat de vorige eigenaar verzuimd heeft om het goed te laten maken/repareren.

En ooit zal iemands voor die kosten moeten opdraaien, alleen is het dan veel meer geworden dan als ze het de eerste keer goed aangepakt hadden.

0

Wim jij bent perfectionist :coolness: . Kan misschien gewoon een stuk dorpel tussen gelast worden en overspuiten. Kan TS voorlopig lekker rijden.

0
              Wim

Bully, zie jij nog een lasnaad in de dorpel die er hoort te zitten, nee hè :mrgreen:

Dus deze is al eens opgelapt met een plaatje en een halve kilo plamuur, en de schuur krassen zie je nog zitten. :bounce:

0

Kan ook zijn dat de auto-gordel tussen de deur heeft gezeten en dan krijg je een beschadiging omdat er zuurstof bij komt. Wie weet valt het mee.

0
                  Wim

Die puist op de dorpel is meestal het puntje van de ijsberg, want wat daar onder zit. 🙄

Dit was mijn Porsche, en had ook zo’n plekje op de dorpel. 😉

wat resulteerde in dit.

En wil je het gehele project zien, dan even op link klikken, dan heb je een idee wat en hoe.

http://www.mijnalbum.nl/Album=BSH7ZYWV

0

Maar ik heb ook al gelezen in de post van Cabrio-Wim dat Porsches altijd naar binnen roesten…

0

[quote=”Fritskee” post=132991]
                        http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=231370885&cd=635022249600000000&asrc=st
                        Deze Porsche bedoelde ik[/quote]Als dat het enige roest-plekje is en de auto is verder goed dorst ik het wel aan voor 15k. Maar ik ken goeie plaatwerkers 😉

0

Maar moet ik me daar dan werk aan de motor bij voorstellen, of eerder wat liefde voor de carrosserie? (of beide?)
                          Zoals ik eerder al zei, het hoeft geen beauty-queen te zijn, als hij maar rijdt en ik er plezier in kan hebben!

0

Van Kessel hoeft geen probleem te zijn. Het is algemeen geweten dat hun
                            wagens werk nodig hebben en zij maken hier ook geen geheim van dacht ik.

0

@Bully, ik zie er veel van Van Kessel op staan, eerder werd me verteld om een Porsche van rond de 15k niet te kopen bij hem omdat deze meestal wel hebben afgezien of mankementjes hebben…

@Cabrio
                              Wim Ik had ook nog ergens eentje gevonden voor 15k, maar deze had al wat roest op de instaplijst aan de deur, voor de rest viel er niet veel roest te bespeuren op foto, maar dat zal dus zeker een geval van “gespoten voor verkoop” zijn geweest van de vorige eigenaar ofzo?

Nog een vraagje, waarom zijn Targa’s vaak zo goedkoop aangeboden? Hebben deze vaak meer roest omdat er eventueel water kan lekken via het dak ofzo? Of zijn ze gewoon minder populair?

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=231370885&cd=635022249600000000&asrc=st
                              Deze Porsche bedoelde ik

0
                              Wim

[quote=”Fritskee” post=132935]

Ik probeer gewoon een P te vinden die rijdt, hij hoeft uiterlijk niet in goeie staat te zijn, zo lang er maar geen roest aan is en motorisch niet al te veel mankementen zijn. [/quote]

Als je in de oudere categorie zoekt zal je eerste punt moeilijk zijn, want roest hebben de oudjes allemaal, of je moet er eentje vinden die net gespoten is, en dan is het nog oppassen dat dit geen spuitwerk is voor verkoop.

Motorisch is weer een ander verhaal, en reserveer altijd buiten uw budget een bedrag van € 5000,00 voor (kleine) werken aan de Porsche na aankoop.
                                Dus is je max budget € 22500,00 zoek dan een goede auto die goedkoper is en je een buffer over houd.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.