Wat denken jullie hiervan?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Wat denken jullie hiervan?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,
    ik ben nieuw op dit forum maar zou heel graag, zoals vele onder jullie, een porsche eigenaar worden.
    Nu zit ik vooral naar de oudere modellen te kijken omdat ik deze eigelijk meer apprecieer en ze vallen ook meer binnen m’n budget. (911 – 964) Ik zit al een heel tijdje rond te kijken, maar heb nog niet echt iets gevonden waarvan ik denk “Deze is het!” daarom wil ik ook vragen om jullie hulp. Ik weet dat foto’s niet alles zeggen, maar het geeft toch al een goede eerste indruk.

    Ik zat naar deze te kijken:
    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=224793532&cd=634900364700000000&asrc=st
    Vind dat deze er heel netjes uitziet, ook vind ik de gele kleur heel mooi, maar weet niet of dit origineel is? wat denken jullie over de kilometerstand? (en natuurlijk ook in het algemeen over deze P.)

    Ook heb ik mijn oog op deze laten vallen:
    http://cpcms.autoscout24.com/index.php?p=detail&a=226124841&dgpge=1&sci=4f8be78125766056732fe47ad4f6d77fb786040c&soO=asc&soB=brand_id&soL=60
    Vind dit een hele mooie alleen heeft die al heel veel kilometers op de teller staan! Is het (goed) mogelijk om zelf een revisie uit te voeren bij een porsche zoals deze?

    Ook zou ik graag wat meningen hebben over de verkoper, is het een schade bedrijf dat porsches opknapt en ze terug verkoopt? of is dit gewoon een goede verkoper? Het is namelijk via een ander topic op dit forum dat ik op de site van Van Kessel was terecht gekomen.

    en ook deze van bij Van Kessel leek me wel een leuk exemplaar, maar weer hetzelfde verhaal met de kilometers. Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat bij een Targa het meer waarschijnlijk is om roest te hebben omwille van slechte aansluiting van het dak, is dat waar?
    http://cpcms.autoscout24.com/index.php?p=detail&a=228370846&dgpge=1&sci=4f8be78125766056732fe47ad4f6d77fb786040c&soO=asc&soB=brand_id&soL=60

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik niet teveel vragen stel!

    Dank!
    -Fritskee

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
    • Wat bedoel je met een “slippery” onderkant? En inderdaad, zonder spoiler is misschien wel mooier,maar zoals je zegt, dat kan er nog altijd vanaf gehaald worden.

        Porsche-blokken gaan (ook hier weer -in theorie-) zeker 300.000 km mee en nog veel meer ook.
        Targaatje van Hendrik ziet er wel redelijk “slippery” uit langs de onderkant 8)
        Die spoiler hoort er niet op en verprutst heel de lijn van de wagen. Dus ofwel haal jij ‘m eraf, ofwel doen wij het dan wel even op een rondrit of RLC ofzo! :sarcastisch :mrgreen: :happy:

          Wow bedankt!
          Dat ziet er een heel mooi exemplaar uit, als de olie keerring vervangen is denk je dat zoiets nog vele kilometers er tegenaan kan? of zou hij na pakweg 50k wel opgereden zijn? Ik weet dat dit natuurlijk moeilijk te zeggen valt, maar is het eerder een ongewone zaak dat een porsche tegen de 300k km haalt of toch niet zo?

            klikhierop Targaatje van Hendrik.

              Persoonlijk vind ik de coupe ook het mooiste, maar een targa kan ik ook zeker appreciëren!

              Bedankt allemaal tot hier toe! Ik ga zeker blijven zoeken.

                Welkom :drink: en veel succes met je zoektocht !

                  Welkom Fritskee.
                  We willen je ook graag op het forum verwelkomen maar pas op voor een miskoop.
                  Persoonlijk vind ik de lijnen van een coupe mooier maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
                  Iedere Porsche heeft “wat”
                  Sukses

                  Wim

                    [quote=”Fritskee” post=124286] Maar wat is er dan bijvoorbeeld nog van werk aan bij die 2de van bij Van Kessel (3de link die ik postte)? Stel dat ik zelf een revisie wil uitvoeren op deze Porsche, zou dat goed mogelijk zijn, of is dit eerder iets dat je aan de professionals moet overlaten?[/quote]

                    Als je goed technisch onderlegd bent, is dit zeker zelf te doen, mits je goed en origineel gereedschap hebt voor de nokkenassen af te stellen.
                    Dan is die auto die je bedoeld totaal niet meer origineel, en zit er laswerk aan de dorpels, de paravaan staan blaasjes op, en dat is dan het begin van een put.
                    En doordat deze auto niet meer origineel is, zul je altijd het geld wat je daarin stopt kwijt zijn, want deze zal nooit geen waarde opbouwen.

                    Wil je zekerheid van je geld, moet je deze auto aan een zeer goed onderzoek onderwerpen en kijken of motor en bak matching zijn met carrosserie.
                    Zo ja, dan de auto origineel zetten, en dan zullen de geïnvesteerde euro’s een beetje veilig zijn.

                    Maar vergis je niet in de kosten voor Porsche, ook al doe je de revisie zelf, je bent zo 3 á 4000 lichter als er wat schade is in het blok.

                      welkom fritskee
                      ja super een oudere taga
                      sucses :drink: :driver: .

                        Heb ondertussen ook eventjes een topic aangemaakt om me voor te stellen, hoe onbeleefd van me om dit niet te doen!

                        Bedankt voor de snelle reacties! het wordt zeer geapprecieerd. Ik zeg ook zeker niet dat er haast is bij het zoeken van een Porsche voor me, ik geloof nog steeds dat “geduld een mooie deugd is” en in de tijd dat ik opzoek ben naar de ideale P. voor mij heb ik iets om over te dromen!

                        Die eerste van bij Van Kessel kan ik dan al zeker van mijn lijstje gooien! Maar wat is er dan bijvoorbeeld nog van werk aan bij die 2de van bij Van Kessel (3de link die ik postte)? Stel dat ik zelf een revisie wil uitvoeren op deze Porsche, zou dat goed mogelijk zijn, of is dit eerder iets dat je aan de professionals moet overlaten?

                          Welkom Fritskee en neem vooral de tijd om de juiste te vinden :up:

                            +1 Wim 😉

                            Wim

                              Blijkbaar zelfde verhaal aan het typen geweest David :happy:

                              Maar is nu dubbel gewaarschuwd. 😉

                              Wim

                                Welkom op het forum Frits, en kan over de auto’s kort en krachtig zijn die je hier vernoemt.

                                Ten eerste is de prijs van een goede klassieke Porsche duurder als van een modernere, dus qua budget kun je er wel eens naast zitten dat dit beter bij je past.

                                Dan even over de eerste Porsche, de kleur is niet origineel geel, want deze was eerst grijs, Porsche heeft wel zo’n gele kleur gehad, maar is niet origineel op deze auto geleverd.

                                Dan de 2 bij van Kessel, deze heren Mario en vader Tom zijn inkopers van Porsche en bieden deze aan zoals ze deze ingekocht hebben, dus daar koop je met wat je ziet is wat je koop, verder geen soeza.
                                Zo ook de KM’s, bij een auto van die jaren kun je niet verwachten dat daar -110K opstaat, en vindt je er dan een beneden de 100K, kun je meestal een dikke portemonnee meenemen.
                                Ik heb beide auto’s toevallig vorige week gezien, en zijn beiden verre van origineel, en werk aan, dus bij die prijzen waar jij in zoekt zul ja altijd nog een deel aan euro’s moeten investeren.

                                Wil je een goede klassieke Porsche, zul je minimaal vanaf de 20+ moeten gaan uitgeven, en dan nog kan het een tegenvaller zijn.

                                Kijk eens even in het draadje aankooptips Porsche bij de naslagwerken, en dan kun je zelf al heel veel leren hoe een (goede) Porsche aan te kopen.

                                  Hoi fritskee, van harte welkom, nog even jezelf voorstellen in de daarvoor bedoelde rubriek en je bent goed bezig 😉

                                  Wat de wagens betreft die je aanhaalt,

                                  de gele is niet origineel geel, dat zie je op bijna elke foto, de voorbumperspoiler is ook niet origineel, dit hoeft geen probleem te zijn, maar check toch maar even voor verdoken schade daar, want meestal is er een reden voor zo een aftermarket ding wat ik ook vreemd vind is dat er een motor in zit met motorsteun van een cabriolet ?

                                  De blauwe targa 964 look, absoluut laten staan !! tenzij je graag veel laswerk uitvoert, ook motor, bak en bekabeling hebben een zeer groot nazicht nodig, deze wagen is eigenlijk een totaalrestauratieproject, deze is ooit nog in mijn bezit geweest, meer info dan ook bij mij te bekomen via pm mocht je toch nog interesse hebben. Als ik me niet vergis zitten er hier op het forum nog aardig wat die de wagen kennen of zelfs in bezit gehad hebben, deze heeft trouwens ook ooit gefigureerd in de vtm reeks familie.

                                  De laatste die je aanhaalt heb ik nog niet IRL gezien, maar weet dat Vankessel steeds projectjes verkoopt, wagens met achterstallig onderhoud, werkjes die nog uitgevoerd moeten worden, afgebroken restauraties, schuurvondsten, schadewagens enz… als hij een hele goede heeft zal hij dat ook eerlijk zeggen, maar zelf knapt hij geen wagens op…

                                  Verder raad ik je aan om even de aankooptopic erop na te lezen hier op het forum die Moderator Wim ooit schreef, zitten heel nuttige tips in !, je kan het makkelijk terug vinden via de zoekfunctie-

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.