Wat doe jij in deze corona-tijd?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Wat doe jij in deze corona-tijd?

• Maker
    Discussie
  • Misschien is het tijd om eens wat positiviteit rond het de crisis te lanceren. Geconfronteerd met sluitingen, zieken en onzekere vooruitzichten proberen we er allemaal het beste van te maken.
    Dus in dit topic graag positive vibes:
    Wat doe jij in deze situatie met je extra tijd?
    enkele voorbeelden:
    -je porsche een extra waxlaagje geven…
    -een herstelling aan je man-cave waar je nooit tijd voor had…
    -leer je kind een oude hobby…

Ik zal alvast de aanzet geven:

Als modelbouwer in mijn vrije tijd zijn we met een aantal vrienden een modelbouwprojectje gestart. We bouwen elk apart thuis een Tamiya FW14B Williams en we houden mekaar op de hoogte van de built via Whatsaap. Zo hebben we onze eigen corona-challenge waar we na de crisis afspreken en samen ons werk beoordelen voor en na (een paar) Aperol Spritz

en voor de rest
    Stay safe!

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 67)
  • 123

[quote=”carbonman” post=280916]Wie rijdt er nog met zijn Porsche in deze tijd voor de essentiële verplaatsingen? Buiten die hem als daily gebruiken uiteraard. Ik zou het ook perfect kunnen om woon-werkverkeer met de P te doen (geen medewerkers op kantoor, geen klantenbezoeken) maar vermits mijn kantoor in de buurt van Jessa Hasselt is, heb ik daar eigenlijk weinig zin in…
      Hoe zit dat met jullie?
      PS mijn Tamiya built vordert…[/quote]

Ik rij nu vaker P dan anders.
      Naar de bakker? P
      Naar Delhaize ? P
      genoeg boereweggetjes hier in de streek, dus waarom zou ik de bimmer nemen als de wegen zo weinig verkeer hebben?

0

Vandaag kon ik het niet laten de 718 effe buiten te laten… En die sound… Niks mis mee…

0

Ik wissel af tussen mijn Spyder en mijn speed pedelec. In elk geval is het aantal verplaatsingen minder dan de helft dan voor de maatregelen… Dan zwijg ik nog over de fun meet & greets die in het water vallen zoals Wingene en Alken 🙁

Maar ik begrijp hoe belangrijk het is dat we allemaal op ons eiland blijven:

0

bijna iedere essentiele verplaatsing die ik doe, doe ik trots met mijn elfje :happydance:

Gisteren nog een klein (niet essentieel) ritje gemaakt naar een X-pell dealer hier in de buurt, om een afspraak te maken om de wagen binnenkort binnen te brengen om toch op de voorzijde en zijkanten de zelfhelende folie te laten voorzien, ik kan het beter nu doen omdat ie nu nog “maagdelijk proper” is…:coolness:
            En voor de rest kunnen we zeggen dat we meer bezig zijn met poetsen dan met rijden….:roll:

0

Wie rijdt er nog met zijn Porsche in deze tijd voor de essentiële verplaatsingen? Buiten die hem als daily gebruiken uiteraard. Ik zou het ook perfect kunnen om woon-werkverkeer met de P te doen (geen medewerkers op kantoor, geen klantenbezoeken) maar vermits mijn kantoor in de buurt van Jessa Hasselt is, heb ik daar eigenlijk weinig zin in…
              Hoe zit dat met jullie?
              PS mijn Tamiya built vordert…

0

Net op Feesboek gelezen dat de Brabantse van begin juni is geschrapt voor dit jaar.

IFF loop ik al elk jaar sedert 2013. Enkel 2014 overgeslagen voor de marathon van… Marathon (naar Athene dus).

Vorig jaar 3u27.. ik loop voor wat ik waard ben. Heel leuk parcours via het jaagpad en nog net niet teveel deelnemers: 750

De organisator die je hand schud heet André Migneau. Ik beging ooit de vergissing om hem via mail achteraf te vragen of “zijn” afstand wel correct was want mijn GPS registreerde quasi 43 km ipv 42,195… Ik kreeg per kerende een lectuur over de inherente fouten van GPS-metingen..

Dit jaar geef ik wel geen hand denk ik.. :ass:

0

@yellow submarine.

De IFF marathon is zeker een aanrader. Vlak parcours, goede en sympathieke organisator die elke finisher persoonlijk feliciteert aan de aankomst. Heb ‘m zelf al 3 x gelopen. De eerste keer wel serieus de man met de hamer ontmoet. Hopelijk hebben ze niet teveel concurrentie van de voorjaarsmarathons die naar het najaar verhuizen.

0
                  123

kga mijn eigen hof wel eerst regelen 😀

0

geen probleem Stijn, je mag mij altijd vrijwillig komen “bijstaan” met het verwijderen van het mos in mijnen oprit tussen de klinkers, en dan kunnen we ondertussen lullen over onze gezamelijke hobby, dat zou je niet kunnen doen in het hospitaal, en het virus oplopen zal je hier nog minder…..:happydance: :happy: :first:

0
                      123

kwestie dak nie stoef met iets dak niet doe.
                        ziekenhuis belde af, hebben hun zaakjes anders georganiseerd en tis blijkbaar niet nodig om te gaan nu zaterdag.

op zich wel jammer want ik kon de bezighouding gebruiken..
                        maar het aanbod is gedaan, en blijft staan als ze me nodig hebben.

0

O ja, ik zit nu in dag 14 van de vrijwillige isolatie (in mijn uppie dat is), …, ik zou m’n Moedertje wel weer es willen zien, maar ze is voorlopig nog aardig terughoudend. Ennuh, inderdaad mogen we ons gelukkig prijzen met een goeie gezondheid. En laten we hopen dat de onmenselijke toestanden die momenteel onder meer in Italie en Spanje plaats vinden ons bespaard blijven. En dat er niet meer zoveel naieve kloten rond zouden lopen met z’n allen op een kluitje (vooral de jonge moedertjes schijnen daar erg goed in te zijn en de jeugd) … want dan komen we nooit meer de deur uit …

Sterkte allen met de insluiting!!

0

Nu de Olympische Spelen deze zomer niet doorgaan maak ik van de In Flanders Field Marathon op 20 september mijn sportief doel!

:mrgreen:

Grapje… Ik zou zoals elk jaar de Ronde van Vlaanderen cyclo (230 km) rijden begin april maar die gaat uiteraard niet door en alle voorbereidende ritten dus ook niet. Mijn jaarlijkse afspraak voor de Brabantse Wal (natuur-) Marathon (Bergen-op-Zoom) begin juni zal 99,99% zeker ook niet doorgaan. Dus direct over naar september..

We zijn nu 10 dagen ver in de door Big Brother gemonitorde opgelegde lockdown. Ik vind dat het allemaal wel een impact heeft op mijn gemoed. Zaterdag ben ik zelfs afval gaan rapen in het bos vlakbij om mezelf toch maar een goed gevoel te kunnen geven. De sportieve doelen waar ik aan gehecht ben, zijn ver weg. Leuke Porsche ritten en events vallen ook weg.

Maar 20 september is nu ook weer niet zo lang, zeker voor wie het geluk heeft om gezond te zijn zoals ik. Dus ik ga er maar weer tegen aan. Daarnet al de eerste looptraining gedaan, na 3 weken met alleen fietsen en wandelen.. Doet verdorie deugd.

Nie pleuen!!

0

:up: :up: :up:

0

:up:

0

respect!

0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 67)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.