Wat doe jij in deze corona-tijd?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Wat doe jij in deze corona-tijd?

• Maker
    Discussie
  • Misschien is het tijd om eens wat positiviteit rond het de crisis te lanceren. Geconfronteerd met sluitingen, zieken en onzekere vooruitzichten proberen we er allemaal het beste van te maken.
    Dus in dit topic graag positive vibes:
    Wat doe jij in deze situatie met je extra tijd?
    enkele voorbeelden:
    -je porsche een extra waxlaagje geven…
    -een herstelling aan je man-cave waar je nooit tijd voor had…
    -leer je kind een oude hobby…

Ik zal alvast de aanzet geven:

Als modelbouwer in mijn vrije tijd zijn we met een aantal vrienden een modelbouwprojectje gestart. We bouwen elk apart thuis een Tamiya FW14B Williams en we houden mekaar op de hoogte van de built via Whatsaap. Zo hebben we onze eigen corona-challenge waar we na de crisis afspreken en samen ons werk beoordelen voor en na (een paar) Aperol Spritz

en voor de rest
    Stay safe!

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 67)
    • TOP :up: :up:

0

mooi gebaar voor de samenleving :up:

0

super! :up:

0
          123

Omdat het redelijk kalm is on the job, en heel de week thuiswerken me niet echt enthousiast maakt… en ik niemand mag bezoeken van de mensen die ik kan pruimen omdat ze te oud of nierpatient of zo zijn.

dan maar vrijwilliger in ‘t ziekenhuis hier…
            ze hebben net gebeld , kan zaterdag beginnen.

Niks spektaculairs maar ze hebben volk nodig om balie te bemannen voor propere en vuile was die famillie komt brengen respectievelijk ophalen.

Als dat ze enigzins kan helpen/ontlasten. ok dan doen we dat… 14h-20h..
            count me in.

En dan rij ik er wel naar toe met de Porsche.. met omweggetjes uiteraard

0

Lekker, toch nog scheuren, maar dan wel zonder risico op deuken en bekeuringen!!:coolness: 😀

0
                0

netjes, quality time :up:

0

Mijn indoor RC track omgebouwd naar 1/10 off road. Samen met mijn zoon de Corona cup gereden …

0

Super!

@Fab, precies mijn idee.

Big Brother is blijkbaar gearriveerd. Wist je dat men zelfs de GSMs traceert (anoniem zogezegd) om in kaart te kunnen brengen hoeveel we ons nog verplaatsen? En Waze mag ons ook al niet meer verwittigen van politiecontroles..

Maar straks is er Milaan – San Remo op teevee! Het is wel die van 2011 maar ik zou begot niet weten wie toen won, dus het wordt spannend!!

0

Aangezien we toch niet meer mogen rondtoeren (en omdat mijne P nog bij de detailer staat 🙄 en mijne Spyder voor later dit jaar zal zijn 🙄 ) dan maar begonnen met mijn kleine loods om te bouwen tot “Porsche cave” 😀

Eerste stap is het leegmaken ervan, net gedaan ermee…
                        Volgende stap: LED TL lampen hangen, vloer kuisen en dan de Swisstrax vloer beginnen leggen 8)

To be continued….

0
                        123

Dat je geen 100 km rond ritten kan doen, ok, maar ge kunt toch gewoon je boodschappen doen met de sportwagen.. en dan doe je maar een omweggetje… en een paar binnenweggetjes..

problem solved.
                          Gewoon beetje relativeren.

Niertransplant patienten, kankerpatienten of gelijk wie met een reeds zwak immuun systeem die lopen zich momenteel niet druk te maken over dat ze nie buiten mogen om eens te gaan rijden met een Porsche of zo..

Zijt blij dat ge gezond zijt.

En als je niet genoeg bezighouding vindt.. geef u op als vrijwilliger of zo.
                          Doe ik ook. Kun je anderen helpen die minder mobiel zijn.
                          en/of gewoon geisoleerd en eenzaam thuis zitten of mentaal niet zo stevig in hun schoenen staan in deze tijd.
                          Zat mensen die bv een telefoon gesprek kunnen gebruiken.
                          En vaak moet je niet al te ver zoeken , zelfs in vriendenkring of famillie..

Heb hier vanmorgen een goeie sessie DCS world gevlogen. F14B
                          9 kills in 1 missie.. 6 Phoenix, 2 Sidewinders en nog guns kill om af te ronden

For the record, DCS world is geen arcade, de knoppen moeten juist staan of het spel doet niks.

0

Ik rijd nu wekelijks met de Boxster naar mijn ma die nog alleen thuis woont. Normaal verbleef ma gedurende de dag in een rusthuis, werd ‘s morgens afgehaald en ‘s avonds terug thuis gebracht. Gaat nu niet meer. Mijn zus die dicht woont is verpleegster, zodat we afspreken wanneer ik moet bijspringen. telkens een ritje van zo’n 120 km heen en terug. Dus toch nog iéts positiefs. Hopelijk is alles vlug terug normaal hé.

0

Denk dat het contact zoeken tijdens het fietsen en wandelen sneller zal gebeuren tov dat je met de wagen wat aan het rijden bent.
                              Maar ja, ik begrijp het wel.

0

[quote=”TheFab” post=280724]Wie kan me hier een redelijke uitleg over geven :

– joggers lopen hier rond 2 à 3 personen tegelijk, weliswaar met een redelijke afstand van mekaar.
                                – fietsers, wandelaars idem

WAAROM MOGEN WIJ NIET IN EEN AFGESLOTEN WAGEN EEN TOURKE DOEN?
                                STAPPEN NERGENS AF, WILLEN GEWOON EENS WEG ZIJN UIT DE WONING !!![/quote]

Ik begrijp uw verlangen, maar de meest logische verklaring is dat het onmogelijk te controleren is dat je tijdens uw ‘tourke’ toch ergens halt zal houden, en aldus onnodig in contact komt met anderen.

0

Daar dacht ik van, zeker omdat we dan geen extra botsinkjes kunnen maken, waardoor de al dan niet overbelaste zorg nog zwaarder wordt belast. Dat is het enige praktische onderliggende argument wat ik kan bedenken dat ze kunnen bedenken (indien iedereen netjes sociale afstand zou houden). Ik ben nu 10 dagen vrijwillig geisoleerd binnen, maar ik begin het toch ook al goed zat te worden … met alle geluk van de wereld hebben we 2 weken geleden (ik als passagier in de twin-turbo) gelukkig nog een mooie dagrit gedaan en heb ik mijn 89 Moedertje nog een keertje een dagje over de vloer gehad.

Maar als ik er al moeite mee heb, dan gaan we dat zeker niet lang volhouden met z’n allen … we zijn nu eenmaal sociale dieren, dit is leven als gevangenen …

0
                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 67)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.