Wat een verschil

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Wat een verschil

  • Maker
    Discussie

  • 911-lover
    Deelnemer

      Ik heb daarstraks eens mogen rijden in een standaard 968 (met dank aan Number 1 😉 )
      Jongens wat een verschil tussen zijn wagen en de mijne.
      Dat is meer dan dag en nacht verschil.
      Ik begin meer en meer te geloven dat ik eentje van die tientallen heb die als uitzonderingetje bij Porsche Zuffenhausen zijn geproduceerd. 😯
      En neen die 80kg gewichtsverschil kunnen het echt niet maken. Zelfs met tweeen in de mijne en dan alleen in de zijne was het nog dag en nacht verschil. ❗

    12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • [quote=”RSR”:3jkcumg5]limburger héhé 😆 [/quote]

        Moa ne snellen zunne 😉

          limburger héhé 😆

            Neen , domheid 😳 👿 😉

            [size=59:vv0mwnzh]-limburgerhé-[/size]

              Weer een zetfoutje zeker 😆

                911-lover,

                vanwaar haal jij die RuFFie altijd ? Het is Rufie 😀

                  [quote=”RufieF6″:kaa4xx7l]4,5 seconden !!!!
                  Amai dat is 2 seconden sneller dan de gewone 968. Plus je mag al een sterke 911 hebben om dat bij te houden.[/quote]

                  Hij is seller dan een normale 911 tenzij je met Turbo kanonnen begint. Daar zijn er al genoeg eigenaars van die verwonderd dit hebben moeten vaststellen 😀

                  [quote=”RuffieF6″:kaa4xx7l]
                  Het viel me trouwens op als we van die Renntech rit kwamen dat je eigenlijk niet zoveel moeite had op de GT3 RS van ppp bij te houden.[/quote]

                  Ik wist niet of Paul voluit ging , maar idd het verschil was niet groot. 😈

                  [quote=”RuffieF6″:kaa4xx7l]
                  Nog kleine correctie:
                  gewone 968 heeft 305Nm en geen 350.[/quote]

                  Oeps , zetfoutje 😳 😉

                    4,5 seconden !!!!
                    Amai dat is 2 seconden sneller dan de gewone 968. Plus je mag al een sterke 911 hebben om dat bij te houden.

                    Het viel me trouwens op als we van die Renntech rit kwamen dat je eigenlijk niet zoveel moeite had op de GT3 RS van ppp bij te houden.

                    Ik herinner me ook nog een artikel in Automagazine waarin Paul Frère een test deed met de 968 cs en de 964 Carrera 2.
                    De 968 was meer dan een seconde sneller dan de Carrera 2 !

                    Nog kleine correctie:
                    gewone 968 heeft 305Nm en geen 350.

                    Greets,
                    Rufie.

                      [color=blue]ENGINE NUMBER

                      THE ENGINE NUMBER IS ENGRAVED ON THE RIGHTHAND REAR END OF THE ENGINE WHEN SEEN IN THE DIRECTION OF TRAVEL[/color]
                      (VB) [color=red]M44/43
                      42N08 233[/color]

                      Koen bezorg me eens deze nummer ik heb een goede vriend die bij Porsche werkt in Zuffenhausen.

                      Luc

                        [quote=”fdeville”:2hhhki2r]Kan je de exacte specs niet opvragen bij Porsche, op basis van het chassis nummer ? Ze zouden daar toch moeten exact weten wat voor een wagen het is ?[/quote]

                        Volgens een man van 9ff kan je dit niet aan de hand van het chassis nummer zien daar die uitzonderingen als normale Cs zijn verkocht (dus met Chassisnummer CS gegevens van 240pk).
                        Doch via het motornummer zouden we van Zuffenhausen een uitslag moeten kunnen vastkrijgen. En nu zoeken waar dat motornummer staat ❓ 😕

                        De specs zouden volgens Belgische en Nederlandse zouden de 968 en de 968CS gegevens op een gewichtsverschil van 70kg na identiek zijn.
                        Dus 240pk en 350nM 6,5sec/100 en 250 top
                        Volgens Duitse gegevens in mijn boek praten ze over de CS die gefabriceerd is met 305pk en 500nM 4,5sec/100 en 283 top. Deze prestaties zijn in elk geval die die mijn wagen ook doet (onder de 5sec/100 en voorlopige top op teller 290 en dat was niet het einde)
                        Ik moet ergens eens en gatje tijd vinden (helaas niet voor half oktober) om hem op de bank te zetten. Dan weet ik het precies.

                        Anoniem

                          Kan je de exacte specs niet opvragen bij Porsche, op basis van het chassis nummer ? Ze zouden daar toch moeten exact weten wat voor een wagen het is ?

                            Geef de rest van de verschillen ook eens op; PK,s, CC, koppel…

                            Ik ken eigenlijk niets van de specs van die modellen… sorry… 😳

                            Maar wil bij deze dus wel bijleren hé 😉

                              ja en ik weeg ongeveer 80 kilo…

                              twas idd een groot verschil… een heeeel pak vinniger int optrekken, betere remmen, strakkere wegligging en vlotter schakelen.
                              en dan kan idd de 80 kilo en het feit dat de cs 82.000 km en de mijne 191.000 km daar niet aan liggen.

                            12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.