Home › Forum › Porsche Talk › wat gaan de prijzen doen ?????????
- Dit onderwerp bevat 66 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 4 maanden geleden door Ive.
-
MakerDiscussie
-
3 december 2017 om 19:13
de markt voor de 911′ s zijn opeens vlug gestegen met bedragen om u tegen te zeggen.
geeft er iemand een glazen bol ?
dat kan toch niet blijven duren.
ik zie dat er veel blijven staan op het internet ,maar ik denk dat enkel de speciale of zeldzame modellen nog worden verkocht -
MakerDiscussie
-
Ik zie veel Porsches te koop staan, …… en te koop blijven. Vaak maanden dezelfde
chinezen willen gewoon een mega grote patser suv met gadgets op.
Kunt toch niks doen met een oude 911 of weet ik veel in china.
iedereen zit in de groot steden, en daar is het te druk vol met volk da NIE kan rijdenbuiten de grootsteden zijn de wegen ruk, en kunnen ze nog altijd nie rijden
ik denk dat de oldtimers aan de bodem zitten , en er is in de verte geen beterschap.
waar zitten die rijke chinezen die hier alles gingen opkopen?De “Junior” en de “Standard” zijn nog betaalbaar, een “Super” in topconditie loopt ook al snel in de 25+ papieren, maar de “Masters” zijn zeldzaam, Prijzen vergelijkbaar met een G-type met ‘werk aan’ tot een spik en span 930….
En daarbij is dit er dan één van de drie of vier geproduceerde “driezitters”… zotte prijzen!zijn er ook maar 50 van gemaakt..
En er zijn zeker 50 Porsche collectors op de wereld voor wie money no object isDan krijg je zoeen belachelijke prjizen voor een tracteur
50 jaar oude tractor kost 200.000 euro
https://www.ad.nl/auto/vijftig-jaar-oude-tractorEen goede oude Porsche volledig orgineel zal zijn prijs blijven behouden indien niet overdreven.En de young Timers zoals de 993 zullen duurder worden als ze Oldie worden, daar dit de laatste luchtgekoelde is en de mooiste.De nog te restaureren Porsches zullen in prijs zeker dalen want de prijzen die er nu worden gevraagd zijn absurd.Als uw wagen in orde is wat maakt die jaarlijkse controle dan uit ??? Gisteren nog een 964 RS zien staan voor de prijs van 180.000 euro dat kan toch niet!!
Volgens mijn beperkte kennis van de oldtimermarkt, zullen we zullen twee categorieën krijgen,
1. de minder goede met (veel) werk aan, die misschien nooit gekeurd gaan geraken omwille van aanpassingen, verkeerde motor, restomods, …. daar zullen de prijzen van zakken om inderdaad ergens te kunnen dumpen in het buitenland of aan een liefhebber die er het nodige geld wil insteken om de wagen terug origineel te krijgen
2. de wagens die gekeurd zijn, in orde en origineel, maar die waarschijnlijk weer duurder gaan worden…
Als er minder oldies te koop zijn die volledig in orde zijn, en de vraag blijft (?) …. vraag en aanbod zullen altijd op elkaar afgestemd geraken…. (natuurlijk altijd “als”….., niets is zeker in dit land en al zeker de toekomst niet…)Dus, voor de liefhebbers wordt het goedkoop en problemen, of duur en in orde…. tenzij je er weinig of niks van kent en zo een exemplaar koopt waar Woefke het over heeft…..hoge prijs, lang te koop en dan uiteindelijk ‘iets van de prijs afdoen’ bij onderhandelingen om er aan een aanvaardbare maar vaak ook te hoge prijzen van af te geraken…. dan wordt het jammer genoeg voor de nieuwe eigenaar duur en nog duurder om in orde te krijgen….
De toekomst zal het uitwijzen!
Ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat niet zozeer de vraagprijzen zullen dalen maar dat de oldtimers nog langer te koop zullen staan.
De verkopers die er niet vanaf willen zullen hun prijs aanhouden.
Jan modaal met de pet die oldtimer porsche wil rijden maar weinig kennis van zaken heeft gaat nog meer bang krijgen om een slecht exemplaar op de kop te tikken aangezien het goed kan zijn hij er niet direct de baan mee op kan.
Een kameraad heeft 2 Amerikaanse wagens op O-plaat. Een oudere Corvette origineel en hij gaat deze ook zo laten keuren. En een mustang die volledig is gerestaureerd maar dus ook andere motor, remmen,ophanging … Die kan dus nooit door de keuring en hij zal deze wagen met heel veel verlies ergens in het buitenland moeten gaan dumpen. Ongeveer hetzelfde heeft men in Nederland voorgehad toen er de oldtimerregeling opeens van 25 naar 40 jaar ging. Toen waren er soms zaken te doen en kon je een wagen van 25 – 30 jaar oud voor een zachte prijs kopen. Zo ken ik iemand die er enkele sportwagens is gaan kopen. Hier direct als oldtimer ingeschreven en verkocht. Telkens de kassa gepasseerd. Maar op zich is de wetgeving van vandaag wel duidelijk. En wie een wagen heeft die en origineel is en in orde maakt het niet zoveel uit. Het verschil is uiteindelijk niet meer dan een jaarlijkse keuring. Laat ons anders zeggen een jaarlijkse controle om te zien dat je wagen nog wel tiptop staat.
[quote=”vandamme” post=268642]
de APK keuring in NL is een lachertje vergeleken met de keuring in Belgie, trust me, ik heb 7 jaar in NL gewoont, men keurt daar dingen goed waar je in Belgie gewoon niet mee weg komt.
[/quote]+1
Zever in pakskes die APK keuring, heb al gedacht er eentje voor de rechter te dagen :what: :what:Voor de rest, keuring was en is in België een beetje zoals Trump, je weet nooit in welke mood ze vandaag gaan zijn
Doch mijn 1993 – dus geen oldtimer – 968 wordt al sinds 2013 elk jaar gekeurd, buiten wat gezever over de gele koni (staan nu eindelijk mee op keuringsdocument, dus ook geen discussie meer) nog nooit een opmerking gehad.
Al mijn andere 968 – nu oldtimers – zijn technisch zga identiek (in feite meer origineel dus minder zever), maw ik zie niet in waarom zouden deze standaard welke op wagens voor dagelijks gebruik wordt toegepast niet zou halen…Remmen, lichten, ophanging enz moeten technisch in orde zijn.
Ik hoop alleen dat ze wat gezond verstand tonen en dus wat flexibel gaan omspringen met upgrades.
Let wel: met upgrades doel ik op technisch betere oplossingen dan wat in de jaren 80-90 standaard gemonteerd werd, maw niet alle tuning is een upgrade.
CO2 metingen op wagens van voor 1995 stelt niets voor. Trouwens zo’n 968 verstookt een pak minder dan een moderne PorscheBijkomend twijfelgeval zit hem erin dat deze oldtimers geen Belgisch GVA hebben, dus als ze willen zeveren zal het hier wel op uit draaien. Soit, dan zal ik maar direct een Euro 2 attest vragen en mag weer overal binnen :coolness:
Zelfde met de 928, staan allemaal zga origineel en Euro 2 (toch de S4 & GTS)De laatste maanden zijn zeer woelig geweest vooral omdat de politiek wel aankondigt alles te willen veranderen, maar weinig duidelijk schepte. Deze is er nu.
Forfaitaire belasting blijft voor alles van voor 01/01/93
Keuring is nu beslist
Euro 2 mag in de LEZ nog binnen tot 2025Alle gekheid op een stokje
De mensen welke de laatste jaren een nieuwe Diesel hebben gekocht staan er erger voor 😥
Benzine, tja Porsche stopt met productie voor Europa tot er meer duidelijkheid is omtrent de nieuwe WTLP norm. Eerste indicatie is 47% meer Co.2 … gemiddeld. Volgens mij is deze norm het einde van de turbo motoren en kunnen we binnenkort allemaal terug atmosferisch motoren kopen :happy: :happy:
Hybride, zodra iedereen er ene heeft, gaan ze die ook wel extra belasten…Genoeg negativisme
Let’s deal with it.En vooral: zolang we kunnen, veel rijden met de P :driver: :driver:
Oke helder!
Maar volgens dat scenario wordt er een hoop auto’s dus nagenoeg onverkoopbaar, in Belgie dan toch.
Maar logischerwijs ook een koopje voor de buurlanden dan?
Belastingvrije auto’s voor weinig, daar houden ze hier wel van!
[quote=”Mart” post=268638]Prima, maar in Nederland hebben we altijd al een verplichte APK keuring, die kost me 20 euro per auto per jaar …
Wat kost zo’n keuring in Belgie dan 2000 euries?
Voor 20 euries per jaar doe je je auto toch niet weg? :think:[/quote]
het punt is dat er een hoop auto’s zijn die onder de oude oldtimer keuring gewoon 1 keer gekeurd zijn volgens veel lagere standaard. Of die nadien zijn gepimpt met allerhande technische aanpassingen of ze hebben buitenlandse papieren waar bv geen motorinhoud staat.. enz enz
waardoor ze nu niet meer gekeurd gaan raken omdat de nieuwe keuring min of meer identiek aan gewone keuring zal zijn, en je dus voor allerhande onzin kan afgekeurd worden.
de APK keuring in NL is een lachertje vergeleken met de keuring in Belgie, trust me, ik heb 7 jaar in NL gewoont, men keurt daar dingen goed waar je in Belgie gewoon niet mee weg komt.
APK is vaak je eigen garagist die uiteraart ook niet zal overdrijven met dat keuren
of een een APK toko gerund door allochtonen in Rotterdam zuid waar ze gewoon volume doen voor de winst, en als ze eens een steekproef krijgen.. dan werken ze eventjes wat netter, maar na tijdje terug tempo keuren. Die gasten hebben geen belang aan super streng zijn.Hier is het een keuring station dat door professionele keurders wordt gerund..En al kun je soms geluk hebben dat het eentje is met gezond verstand, die volgens de geest van de wet naar veiligheid kijkt.
vaker heb je gewoon pech en krijg je eentje die gaat lopen bitneuken over de letter van de wet.Voor wie er creatief of laks om ging met de conditie van zijn oldtimer heeft dus nu een probleem, en dus komen er denk ik een hoop zoeen auto’s terug op de markt omdat ze er de moeite niet voor willen doen om die conform de keuring te gaan zetten..
Voor wie er laks mee omgeging vind ik het geen probleem, hun auto’s niet veilig, terecht afkeuren.Maar voor wie als liefhebber een mooie oldtimer heeft, waar hij op technisch vlak een veilige auto heeft, of die hem importeerde uit de US en nu geen homologatie attest heeft zodat die niet gekeurd kan worden omwille van een pietluttig detail is het een drama.
Prima, maar in Nederland hebben we altijd al een verplichte APK keuring, die kost me 20 euro per auto per jaar …
Wat kost zo’n keuring in Belgie dan 2000 euries?
Voor 20 euries per jaar doe je je auto toch niet weg? :think:
De top – auto’s met echte top prijzen zullen zo snel niet dalen , er word tenslotte toch bijna niet met gereden
De grote middenmoot waarvan de prijs toch aan de hoge kant aan het oplopen was ,zal zeker dalen tot een aanvaardbaar niveau :up:
De slechtere of minder goede Porsches zullen daarentegen wel spotgoedkoop worden ; de huidige veel te hoge vraagprijs verantwoordde niet de toestand van de auto.
De prijzen voor deze” beter laten staan”- auto’s was kunstmatig te hoog. ❗Uiteindelijk is een periodieke keuring voor een standaard auto die technisch behoorlijk in orde is , geen strafkamp
“Lez zones” voor steden : uiteindelijk wordt met een oldtimer voor 90% op den boerenbuiten gereden , veel meer als een bezoek aan een grote stad.
Zeg nu zelf, de prijzen voor sommige klassieke Porsches zijn buitensporig veel te hoog geworden de laatste jaren
De echte liefhebber en rijder zal zich binnen een afzienbare periode ,weer een betaalbare Porsche kunnen aanschaffen :up:
In die zin vind ik de komst van een periodieke keuring positief!
Van handelaars en speculanten die verlies gaan lijden ,gaan we toch niet wakker van liggen 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.