wat gaan de prijzen doen ?????????

Home Forum Porsche Talk wat gaan de prijzen doen ?????????

  • Maker
    Discussie

  • tenne
    Deelnemer

      de markt voor de 911′ s zijn opeens vlug gestegen met bedragen om u tegen te zeggen.

      geeft er iemand een glazen bol ?
      dat kan toch niet blijven duren.
      ik zie dat er veel blijven staan op het internet ,maar ik denk dat enkel de speciale of zeldzame modellen nog worden verkocht

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
      • nu de oldtimerkeuring terug periodiek geworden en bekend is gaan heel wat garage queens weer op de markt komen (samen met frankensteins waarvan een “toegelaten tot het verkeer” haast onmogelijk is).
        voeg daar het stijgend aantal LEZ zones bij en het overaanbod op de markt gaat de prijzen onder druk zetten (en er was al een neerwaarse trend bezig)
        heel wat handelaren, speculanten, liefhebbers van het laatste uur, … zullen hun wagen(s) met verlies van de hand moeten doen of ermee blijven zitten.

            Anne zag gisteren een 996 aan 16000 op facebook staan.
            Dus echt veel gaan ze denk ik niet meer die 3.4

            Wim

                [quote=”VELDIE” post=262697]persoonlijk heb ik de indruk dat de 996 aan een geweldige prijs-remonte bezig is en heel erg gezocht.

                .[/quote]

                Iemand enig idee wat een mooie coupe 996 3.4 van 1999 met 185.000km mag kosten. Porsche onderhoud, eerste eigenaar grootvader en daarna overgeschreven naar de zoon. Heb zelf geen idee en kennis van 996 en wil hem eigenlijk niet echt daar ik geen plaats meer heb en tegen de jaarlijkse wegenstaks tegen op zie, maar als ik een koopje kan doen misschien wel. :think:

                  @ Jacques 911
                  Ik heb je een pb gestuurd

                    dus is het nu bijna HET moment om in te stappen …

                      Te laat. Beiden hebben het lastig momenteel.

                        Nu moet je toch Bitcoins kopen of op de beurs spelen, niet soms. :think:

                          persoonlijk heb ik de indruk dat de 996 aan een geweldige prijs-remonte bezig is en heel erg gezocht.

                          Ik was deze namiddag bij Cornil, een Porsche specialist uit Wallonie die veel verkoopt in Frankrijk en hij bevestigde dat 50 % van zijn wagens momenteel 996 zijn. Dus, de onderkant van de markt is aan het stijgen, wat de bovenlaag doet weet ik niet maar ik denk dat daar de top bereikt is. ER staan heel veel GT3 en GT4 te koop die blijven staan omdat ze te duur zijn, en dus zullen ze wel moeten zakken.

                          Over Amerikaanse wagens stond een mooi artikel in de laatste of voorlaatste Puur en je moet natuurlijk inkopen bij iemand die ervaren is en waar je vertrouwen in hebt.

                            Een verfdikte meter is geen probleem 😐

                              Hallo Litho,Indien je weet dat jouw Porsche een goede is ,is er toch totaal geen probleem.
                              Het is wel zo dat er veel Porsche vanuit de vs komen met een geweldige slechte onderhoud alsook slechte carrosserie herstellingen Dat de wagen op nieuw herspoten is ook geen probleem dit is enkel belangrijk voor de exclusieve wagens waar alles origineel moet zijn met heel weinig km .
                              Daarom zijn deze exclusieve wagens niet beter dan anderen wagens.
                              En betreffend de dikte van de verf dit is de kunst van de spuiter niet te dun spuiten en zeker niet te dik spuiten zodat men lopen of appelsienschel bekomt.
                              Welk wel belangrijk is waarom men de dikte van de verf meet is om te kijken dat er geen plamuur onder verf is of welk ik ook gehoord dat men kijkt dat de verf niet te dun is bij het polieren van de wagen .

                                Dat klopt allemaal, …
                                Op de carfax die ik heb (voor zover deze betrouwbaar is) is nergens melding van een ongeval.
                                Uiteraard is mijne ook herspoten …hij is per slot van rekening 27j oud.
                                Maar als een herstelling volgens de regels van de kunst hersteld is zie ik niet waarom zo een auto (eender welk merk) als minderwaardig zou beschouwd worden.
                                Al de spelingen tussen deuren en stijlen; koffer en zijflanken, etc zijn mooi symetrisch en overal gelijk.
                                De verfdikte kan ik helaas niet controleren als leek.
                                Motor is momenteel in revisie wegens het bekende olielek bij de eerste serie 964’s
                                p.s….ik kan ook geluk gehad hebben….
                                Als een van jullie bvb uit Limburg is, en zo een verfdikte meter heeft…..wil ik wel eens langs komen :driver: …dan weet ik ook meer 😀

                                  ook omwille van het feit dat die sluwe geldruikende amerikanen de domme europeanen doen geloven dat het nooit regent in THE SUNNY CALIFORNIA :happydance:
                                  als je de advertenties van de oudere amerikaanse Porsches leest, blijken ze bijna allemaal van daar te komen… nooit regen gezien te hebben… denk dat er daar ondertussen al meer geexporteerd zijn naar europa dan het aantal inwoners er ooit geweest zijn
                                  enkel indien je een ongerestaureerde op de kop kan tikken weet je echt wat je koopt, anders koop je meestal een paar zakken plamuur op wielen :mrgreen:

                                  Tim

                                    [quote=”Litho” post=262671]yo allemaal,
                                    Ik heb zelf een Amerikaanse 964 C4 cabrio, en
                                    Ik heb de indruk dat er een beetje neergekeken wordt op de amerikaanse P’s
                                    Uiteindelijk zijn ze toch allemaal in Duitsland van de band gerold…
                                    Ik kan enkel op mijn P verder gaan, maar ik heb al europese gezien die er belabberd uitzien, en waar ik mijne gerust durf naast zetten.
                                    Kan er iemand uitleggen waar ‘t verschil (in prijs) zit, of waarom de Europese per definitie duurder(moeten) zijn?[/quote]

                                    Volgens mij heeft dit te maken dat de kwaliteit van onderhoud en herstellingen in de vs vaak niet aan Europese normen voldoen, waardoor vele opgelapte auto’s de oversteek terug gemaakt hebben en de reputatie van de Amerikaanse versies ernstig hebben aangetast. Uiteraard zijn niet alle Amerikaanse wagens slecht en alle Europese goed.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.