Home › Forum › Porsche Talk › wat gaan de prijzen doen ?????????
- Dit onderwerp bevat 66 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 4 maanden geleden door Ive.
-
MakerDiscussie
-
3 december 2017 om 19:13
de markt voor de 911′ s zijn opeens vlug gestegen met bedragen om u tegen te zeggen.
geeft er iemand een glazen bol ?
dat kan toch niet blijven duren.
ik zie dat er veel blijven staan op het internet ,maar ik denk dat enkel de speciale of zeldzame modellen nog worden verkocht -
MakerDiscussie
-
@dst
Als ik het me niet vergis komt die van Serge Heitz ( heb het magazine niet hier liggen) die op een bepaald ogenblik 2 2,7 rs en te koop had waarvan 1 ongevalwagen. Beiden werden op verzoek van de uiteindelijke koper gerestaureerd en nadien bleek dat de niet ongevalwagen nog 30 % van de originele stukken had en de ingevalswagen nog 60%. Welke verkies je dan….de ongevalvrije, dan wel de ongevalswagen?Tweede nuance is voor race en rallyvoertuigen. Bij wijze van voorbeeld. De oefenritten gebeuren met wagen n° 20 en motor n° 20, de kwalificaties met wagen n° 20 en motor n° 17, en de race wordt gewonnen met wagen n° 20 en motor n° 23. Historisch gezien is deze laatste dus het meest waardevol, doch enkel de eerste is matching….
yo allemaal,
Ik heb zelf een Amerikaanse 964 C4 cabrio, en
Ik heb de indruk dat er een beetje neergekeken wordt op de amerikaanse P’s
Uiteindelijk zijn ze toch allemaal in Duitsland van de band gerold…
Ik kan enkel op mijn P verder gaan, maar ik heb al europese gezien die er belabberd uitzien, en waar ik mijne gerust durf naast zetten.
Kan er iemand uitleggen waar ‘t verschil (in prijs) zit, of waarom de Europese per definitie duurder(moeten) zijn?In de flat6 van deze maand staat een interessant artikel omtrent het hoe en het waarom van de prijzen van bepaalde Porsches. Globaal is de teneur dat als je echt een kwaliteitsvolle P koopt/hebt, met echte historie edm, in originele staat, dat de kans op verlies klein is voor wat klassieke porsches betreft. Er staat ook een interessante nuancering omtrent de ‘matching numbers’.
Fünf Millionen für ein 136-PS-Auto!
Für 5,17 Millionen Dollar erhielt ein Bieter bei einer Auktion den Zuschlag für einen Porsche 550A. Selten bekam man für mehr Geld weniger Leistung!
http://www.autobild.de/klassik/artikel/auktion-porsche-550a-spyder-versteigert-5472298.html
Inderdaad, velen blijven staan maar naar mijn mening zullen de zuivere toch wel blijven verkopen en ook hun waarde behouden in de toekomst.
Nu de vraag is, wat is een zuivere. :think:
Voor mij
-Origineel
-Unieke optie(s) waardoor de auto uniek is en weinig te vinden. vb: X88
-Zeer gedocumenteerde historiek met onderhoudsboekje en facturen
-matching numbers
-relatief weinig km
-geen massaproductie wagen
-ongevalvrijDit zijn naar mijn mening de criteria waar aan een Porsche moet voldoen om zijn waarde te behouden.
Als er een criterium niet is maar de rest wel, komt hij voor mij ook in aanmerkingDe andere auto’s gaan niet echt stijgen naar mijn gevoel.
PS: ik kon niets toevoegen in een eerdere post, vandaar deze met een belangrijke aanvulling. nl ongevalvrij. :salut:
Het is redelijk eenvoudig, als je wilt geloven dat de prijzen van onroerende goederen in verband stand met die van roerende goederen.
In dit geval huizen en (oude) auto’s 😉
Huizenprijs omlaag = klassieke auto prijzen omhoog.
Met o.a. Porsche zit daar nog een ander gevolg aan – daar zijn veel fans van die ook willen rijden en omdat de pre-impact-bumpers, impactbumpers, 964’en en 993’s voor jan modaal niet (meer) te betalen waren raakten ook o.a.de 996, 944 en inmiddels 924 in trek 💡
Als je het mij vraagt is de klassieke 911 markt al ruim een jaar geleden gaan stabilizeren en zijn nu werkelijk de prijzen aan het zakken – al zal een ieder die duur in heeft gekocht en wil verkopen, dit tegenspreken.
Je moet wel een hele speciale Porsche hebben, wil deze z’n huidige waarde behouden of nog in waarde gaan stijgen 😉
My 2 cts :coolness:
+1
Voor de rest, niet gemerkt dat de prijzen aan het zakken zijn.
Ook niet op Interclassics
Was er wel voor de eerste keer dus weet niet wat ze de voorbije jaren vroegen, doch geen enkel koopje gezien hoor. Enkel een redelijk geprijsde 993, maar zonder uitleg kan het ook eentje geweest zijn met veel kosten….En al zeker geen koopjes bij de transaxles, prijzen leken mij eerder stevig. Sterker nog kwaliteit vd ten toongestelde 944 leek mij veel beter dan deze vd gemiddelde 911 :popcorn:
Eerlijk meeste aanwezige 911jes waren eerder drivers ipv verzamelstukken, massa Amerikanen en wat tiptronics waarvoor toch de volle pot voor gevraagd werd.
Handgeschakelde, propere Europeanen waren gewoon duur te noemen. 55k voor ne vroege 964 C4 met kilometers (wel met turbo zetels en schiefergrau :up: ); 79k voor ne witte targa op 16” velgen….vroeger ze daar vorig jaar meer voor? Ik mag hopen van niet. :think:T’is winter he, prijzen staan altijd wat lager nu
Voor de rest, ‘t kan vriezen, ‘t kan dooien…Maar ik lees al 3 jaar dat de prijzen gaan zakken, ondertussen betalen we wel 50% meer
De prijzen voor (goede) klassiekers hebben de laatste jaren wel een duw gekregen. Spaarcentjes brengen niets meer op en beleggers weten ook niet goed meer in wat ze nu nog moeten beleggen. Daardoor komen ook oldtimers in het vizier, ook van mensen die op dat vlak niet onderlegd zijn.
Een klassieker louter als belegging kopen is, net zoals bij kunst, een slecht idee.
De echte liefhebber geniet van zijn wagen(s), rijdt er mee en houdt ze in prima staat.
Bij verkoop is een eventuele meerwaarde meegenomen. Wanneer je mikt op het behoud van de waarde, vermeerderd met (restauratie)kosten mag je tevreden zijn met een leuke en betaalbare hobby.Ik had toch ook de indruk dat de prijzen lager waren dan voorheen, het viel vooral op bij de 993’s. Verder waren veel van de 911’s Amerikaanse import. Wat de TA’s betreft was het aanbod zeer mager, enkel Wolfs met enkele mooie exemplaren, maar verder … zelfs geen enkele 968
Voor wat mij betreft is de auto wereld niet verschillend van elke ander markt waar zich een hype in voor doet. Eens de hype goed op gang springt iedereen op de kar in een poging ook één of meerdere exemplaren van het begeerde goed te bemachtigen.
Pas als het stof wat is gaan liggen en de kopers wat slimmer zijn geworden wordt het kaf van het koren gescheiden. De kopers die dan nog overblijven weten wat ze willen en waar ze moeten op letten.
Kwaliteit zal altijd kwaliteit blijven en als dus ook worden herkend en gewaardeerd. Rommel , ook al staat er een mooie badge op, raak je aan een geïnformeerd koper niet meer kwijt. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Home for the Holidays (1995)~ “Opinions are like assholes. Everybody’s got one and everyone thinks everyone else’s stinks.”
Filmpje reeds eerder bekeken en niet op gereageerd vanwege het hoge “Wij van WC-eend” gehalte.
‘t Zit (denk ik) op zijn gat.
Eerder deze week naar ‘t Autosalon geweest en een keer of 10 aangesproken geweest door verkopers. Ook daar (de nieuwe wagens) is’t krabben om te hebben. Nieuwe trend is blijkbaar “vanaf” prijzen te hanteren en de auto in de reclame kost ongeveer het dubbele.
Als voorbeeld: de T-Roc. Als je die ziet rondbollen in de reclame zou je nog denken van “Mja, okay”, maar als je hem daar dan uitgekleed ziet staan, in ‘t wit, met grijze kunsttoffen bumpers met een horlogemotor erin zou je ‘m van je erf schoppen. De versie van 18k is dat dan. Als je er eentje wil zoals op “de reclam” zit je snel aan’t dubbele.
Anyway, hoe meer ze zakken , hoe beter. Ik ben van mijne rommel vanaf, en ‘t wordt kopers periode :popcorn:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.