Wat is de functie van deze buis?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Wat is de functie van deze buis?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Vandaag uitgebreid met een spiegeltje (proberen) te kijken aan de achterzijde van het motorblok. (om te zien of er olielekken waren aan enkele van de bekende punten). Plots zag ik dat aan de bovenzijde een buis ontbrak(buis die in het midden van de zwart plastic geribde unit is bevestigd. Wat is de functie en waarmee moet deze buis verbonden worden?

Gr
    bas
    buis_porsche.jpg

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Bij nader inzicht zag ik dat die buis ergens eindigt in een kunststof stuk. Zie foto.
      Is zoiets gangbaar? Wat zou de bedoeling geweest kunnen zijn hiervan? Risico?
      gr
      bas
      weird_hose.jpg

Bedankt! :salut:

PB

Gette heeft gelijk, ik heb de benamingen van de 2 leidingen omgekeerd. 😳

Dit is de ontluchting buis die naar de olietank loopt ( Breather hose ).
            Die onderste gaat ook naar de olietank en dat is de carter ontluchting ( Crankcase ventilation hose).

Die worden vaak poreus en kosten niet zo veel om te vervangen. :salut:

PB

Ik denk dat het de carter ventilatie is.

onderdeel: 930-207-385-01

edit: ref. toegevoegd.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.