wat is er mis/tegen tiptronic

Home Forum Zeverhoekje wat is er mis/tegen tiptronic

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Even afgesplitst, want voel dat er best eens over gediscussieerd mag worden.

      Wat hebben jullie (de meeste dan) tegen tip tronic. 🙄

      Ik heb er al eens in gereden, en heb zelf het Selespeed op de Alfa (vergelijkbaar) en ik vindt dit fantastisch rijden. :popcorn:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
      • [quote=”RODONDO” post=121830][quote=”Harley49″ post=121814]Dat hij vertrekt in de 2e is prima maar ook in de 2e blijft hij lang staan alvorens naar 3 te schakelen.
        Bij een warme motor schakelt hij veel sneller op.[/quote]

        De bestuurder wordt ahw gedwongen zachtjes op te warmen, wat voor mij ok is. Zowel ikzelf als mijn vrouw hebben als ex-Alfa rijders al lang deze gewoonte. 😉 Goed opwarmen is het lang leven van iedere mekaniek.[/quote]

        + 1 ben ook ex Alfa-rijder 😀

          Ik weet nog uit mijn studietijd in Driebergen op de IVA (Instituut Voor de Autohandel) hadden wij een project mbt de viscositeit van olie en dan zie je dat olie alleen maar goed kan werken bij bedrijfstemperatuur en hoe schadelijk dat is voor beweegbare onderdelen als de bedrijfstemperatuur niet gehaald is. De koude dus dikke olie kan nooit alle bewegende delen beschermen. Dat is me altijd goed bijgebleven dus rustig opwarmen is noodzaak.

            [quote=”mafke” post=121762]Als je flink gas geeft, schakelt hij terug naar eerste…[/quote]

            Je moet wel Maf zijn op dat te doen met een koude motor ! 😥 😉

              [quote=”Harley49″ post=121814]Dat hij vertrekt in de 2e is prima maar ook in de 2e blijft hij lang staan alvorens naar 3 te schakelen.
              Bij een warme motor schakelt hij veel sneller op.[/quote]

              De bestuurder wordt ahw gedwongen zachtjes op te warmen, wat voor mij ok is. Zowel ikzelf als mijn vrouw hebben als ex-Alfa rijders al lang deze gewoonte. 😉 Goed opwarmen is het lang leven van iedere mekaniek.

                Dat hij vertrekt in de 2e is prima maar ook in de 2e blijft hij lang staan alvorens naar 3 te schakelen.
                Bij een warme motor schakelt hij veel sneller op.

                  Als je flink gas geeft, schakelt hij terug naar eerste…

                    Gelukkig dat een tiptronic vertrekt in 2 de versnelling ! :applaus:
                    Zeker bij chauffeurs die de tijd niet nemen om hun motor warm te rijden . 😥

                    Nog eens een bewijs dat alles een reden heeft 🙄 😉

                      Inderdaad bij een koude motor blijft hij heel lang hangen in zijn 2e versnelling. Met de hand schakelen is dan de oplossing totdat hij warm is en dan weer op de tip zetten.

                        Daar ga ik is voor rond horen waar je dit kan laten doen en wat dat kost. :relaxman:

                        Wim

                          Was op de eerste pagina ook al antwoord op gegeven. 😉

                            is inderdaad mercedes boite.
                            en software is aanpasbaar.
                            zie artikel hier
                            en hier

                            :salut:

                              Is er iemand van t forum hier die de tiptr van zijn 964 anders heeft laten programeren.
                              Bij Porsche zelf zeggen ze dat dit niet mogelijk is.
                              En is het waar dat de boite van een 964 van Mercedes is???

                                +1
                                Heb een 968 tip gehad en hoewel ik dat de eerste dagen leuk vond, moet ik het nooit meer hebben.
                                Een pdk kan wel sneller zijn, maar ik mis de handelingen die je moet doen om zelf te schakelen.
                                Ik begrijp bvb niet hoe iemand een cayman r met pdk kan bestellen.

                                  Marcel, ik heb inderdaad met Tip geen ervaring, maar wel met automaat. En hoewel de Tip techniek waarschijnlijk veel beter is dan een standaard automaat, blijft het principe hetzelfde: geen koppelingspedaal en niet lekker roeren met je rechterhand. 😉 Dus ik blijf bij mijn standpunt, is niks voor mij. 🙂

                                    ik vind het in ieder geval verhelderend en interessant, gewoon omdat ik zeker nog een 993 bijwil

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.