wat is er mis/tegen tiptronic

Home Forum Zeverhoekje wat is er mis/tegen tiptronic

• Maker
    Discussie

• Wim

Even afgesplitst, want voel dat er best eens over gediscussieerd mag worden.

Wat hebben jullie (de meeste dan) tegen tip tronic. 🙄

Ik heb er al eens in gereden, en heb zelf het Selespeed op de Alfa (vergelijkbaar) en ik vindt dit fantastisch rijden. :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
      • Hey Porschisten, ik rij zelf met een 987-1 met tiptronic. Ik heb vooral goede ervaringen. Zelf gebruik ik de tiptoetsen bij het afremmen en terugschakelen. Om altijd met de toetsen te schakelen (M) staan de schakelaars ergonomisch niet perfect. Tenslotte heb ik ook het gevoel dat de tiptronic bak veel langer meegaat dan een handgeschakelde bak met slijtgevoelige koppeling. Prachtig is ook dat de tip zich aanpast aan je rijgedrag. Bij de concurrentie? Komt alleen de VW DSG bak in de buurt.

Een ouderwetse auto-maat kan je niet vergelijken met een tiptronic en die kan je weer niet vergelijken met een DSG-bak. Ik vind een tip heerlijk rijden, laatst nog met een panamera 4S weg geweest en kan me niet voorstellen dat je die nog met de hand zou willen schakelen.

Heb vroeger af en toe nog met een automaat gereden (bij mijn eerste werkgever, was een Honda Civic), is me echter nooit bevallen. Met een blijvend vrij pijnlijk letsel aan mijn linker voet (als gevolg van een fietsongeval) en een relatief zware koppeling in de Boxster zou ik bij een volgende Porsche (maar dat zal wel niet voor de eerstvolgende jaren zijn) vooraf wel eens met een Tiptronic willen rijden.

Wim

Troost u, het is met andere merken niet anders. 💡

[quote=”cabrio wim” post=121080][quote=”Jochen” post=121068]Ik hoorde onlangs de deze bakken de ster van MB dragen? Klopt dit? Dit zou me het meest storen :([/quote]

Je mocht eens weten wat er nog allemaal van een ander merk inzit. ;)[/quote]

VW Lupo en Polo groeten u 🙁

Wim

[quote=”Jochen” post=121068]Ik hoorde onlangs de deze bakken de ster van MB dragen? Klopt dit? Dit zou me het meest storen :([/quote]

Je mocht eens weten wat er nog allemaal van een ander merk inzit. 😉

Heb 5 jaar in mijn TT S-tronic gehad (nieuwe type DSG, dubbele koppeling) en dacht bij aankoop van mijn huidige A5 dat ik liever manueel – zeg sportiever – zou rijden. Mijn A5 is echter mijn daily en vanaf dag twee mis ik de S-tronic. Zou geld geven om hem terug te hebben.

In de 996 is het een heel ander verhaal – zou niet weten waarom ik in zo een machine een manuele zou willen.

De nieuwere PDKs zijn veronderstel ik ook niet slecht?

Rij zelf handgeschakeld, maar denk dat ik zeker een tip positief zou onthalen.
                      Ik hoorde onlangs de deze bakken de ster van MB dragen? Klopt dit? Dit zou me
                      mss het meest storen 🙁

Mijn eerste Porsche 964 was handgeschakeld. Vreselijke zware koppeling vooral bij lange afstanden met de bijbehorende files was het vaak hard werken. Het is wel wat sportiever en je kunt alles zelf wat beter regelen en bepalen. Heb overwogen om ook een handgeschakelde te nemen.Mijn huidige 997 4S tiptronic 5 bak geeft daarentegen wat meer comfort en daardoor ook wat minder geschikt voor bv circuitwerk. Maar daar heb ik hem niet voor. Ben zeer content.

Automaat rijd zeker fijn (met Tip heb ik geen ervaring), maar een sportwagen die in mijn geval voor de fun gebruikt zou worden, dient handgeschakeld te zijn. Gewoon, voor de fun. 😉 Als diezelfde wagen zou moeten dienen als lange-afstands DD, dan begrijp ik de keuze van een Tip weer wel.

Het waren en zijn S-tronic ,steptronic ,de nieuwe zf-bak in Bmw (8-bak) .

Ik leer mensen autorijden.
                              Ben dus héél veel met schakelen bezig.
                              Prive rijden onze auto’s automaat.
                              Is veel relaxer vind ik persoonlijk.

Maar een automaat is toch iets anders dan een Tip Bart .
                                Alée , dat is mijn mening.
                                Ik heb vroeger veel met de automaat van mijn moeder gereden , en dat blijk ik steeds niks vinden .

Bij mij is het niet van onbekend onbemind .
                                  Zelf rijd ik al jaren met een automaat op mijn dd’s maar de tiptronic in mijn 9964s kon me absoluut niet bekoren .

Wim

Dat denk ik ook Koen, en denk ook dat de meeste er nog niet met gereden hebben. :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 46)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.