Home › Forum › Zeverhoekje › Wat is er toch met het forum aan de hand??
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 119 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 2 maanden geleden door Hioctane102.
-
MakerDiscussie
-
2 maart 2015 om 20:38
🙁
De laatste week (weken?) merk ik het volgende;
– soms totaal niet bereikbaar
– zeer langzaam
– bij het bewegen met de muis over de hoofdregel kan ik geen popup meer zien met een stukje tekst van de topic (dit was erg handig!)
– indien op pagina 2 kan ik niet meer terug naar pagina 1 (is reeds eerder gemeld heb ik gezien)
– grotere lettersBlijft dit zo of wordt dit op termijn weer beter? 😀
-
MakerDiscussie
-
[quote=”floere” post=259673]Vraagje, hoeveel “leden” hebben we hier op het forum? Mensen die hier regelmatig iets posten?
Floere.[/quote]Dat kun je hier zien:
https://porscheforum.be/jomsocial/search/browse
En totaal gebruikers: 7481
En ga dan maar een op een kopje staan, klik er eens op en dan zul je zien hoeveel er hier komen kijken, voordeel uithalen, niks bijdragen aan posts, en enkel voor eigen gewin hier zijn.
En die lezen dus dit nu ook de :loser: :loser: :loser:
En die sluit je dus uit door bepaalde gedeeltes van forum af te schermen. 💡
[quote=”Litho” post=259671]Ik wil mij niet bemoeien met dit gebekvecht, (ik ben ook nog nieuw hier)
en heb ook niets tegen een jaarlijkse bijdrage, maar zoals iemand hier aanhaalde:Dus inloggen/mee lezen en posten enkel na betaling, en elk jaar voorop gestelde bedrag doneren. Dus niet zoals nu dat (niet lid) evengoed kan lezen, maar gewoon een zwart porscheforum scherm met logo krijgt.
Dit gaat de deur niet open zetten voor nieuwe leden.
Ik zou ook niet betalen alleen om te kijken of het interessant is voor mij.
Laat hun een maand gratis op ‘t forum en daarna eveneens een jaarlijkse bijdrage of “lidgeld” betalen voor hun verdere aanwezigheid.[/quote]Gebruik mijn naam maar hoor, als je alle post van mij gelezen hebt mag je mij best bekritiseren, kan ik hebben. 💡
Ik begrijp je standpunt, maar probleem is dan dat ze ook de technische draadjes kunnen lezen……alleen zonder foto, of die stomme gele tekst die een geheel draadje uit zijn verband trekt.
Dus krijgen ze evengoed nog info zonder te betalen……….. 💡 💡Dan kun je misschien beter een forum maken waar het technische gedeelte verborgen blijft, is hier indertijd al gebeurd met het naslag werk, maar toen moest je enkel lid worden om dit te zien.
Laat ze dan een proef abonnement kunnen nemen voor een X bedrag.We zijn nu aan het brainstormen i.p.v bekvechten, en we nemen geen blad voor de mond.
Maar forum moet gewoon in orde komeet als andere fora’s en dan kan op een simpele manier of op een Sinatrake zoals David schreef.En zal dus veel afhangen aan alle leden hier. :think: 💡
Vraagje, hoeveel “leden” hebben we hier op het forum? Mensen die hier regelmatig iets posten?
Floere.[quote=”bladerunner” post=259670]
😯 😯 20€ voor 1,5 bak Duvel incl. statiegeld? In Holland? How Wim, bestel me eens ne kamion! :drink:
Hier +- 32€ voor 1 bak incl. statiegeld. :think:[/quote]Kijk dat bedoel ik nu hè :sarcastisch is maar een voorbeeld……ik zuip die troep niet eens. 😉
Ik zal Palm nemen dan als voorbeeld, komt dan misschien dichter in de buurt.
Ik wil mij niet bemoeien met dit gebekvecht, (ik ben ook nog nieuw hier)
en heb ook niets tegen een jaarlijkse bijdrage, maar zoals iemand hier aanhaalde:Dus inloggen/mee lezen en posten enkel na betaling, en elk jaar voorop gestelde bedrag doneren. Dus niet zoals nu dat (niet lid) evengoed kan lezen, maar gewoon een zwart porscheforum scherm met logo krijgt.
Dit gaat de deur niet open zetten voor nieuwe leden.
Ik zou ook niet betalen alleen om te kijken of het interessant is voor mij.
Laat hun een maand gratis op ‘t forum en daarna eveneens een jaarlijkse bijdrage of “lidgeld” betalen voor hun verdere aanwezigheid.cabrio wim schreef :
Dus als alle leden die hier regelmatig aanwezig zijn eens 20 euro zouden storten, wat er op neer komt dat dit 1,5 luxe bak bier (Duvel) is inclusief statiegeld
😯 😯 20€ voor 1,5 bak Duvel incl. statiegeld? In Holland? How Wim, bestel me eens ne kamion! :drink:
Hier +- 32€ voor 1 bak incl. statiegeld. :think:Kosten het afgelopen jaar:+
Hostingpakket large + upgrade traffic 239.40€
Website nalopen op fouten na update januari 375€
Website probleem oplossen na update maart 175€
Jomsocial soft licentie met 6 maand tech support 149$Ik kan dan misschien nun stomme Ollander zijn in velen van jullie ogen, maar als dit de kosten en pak ze dan op 1500 euro voor alle zekerheid om een forum een heel jaar te laten draaien, en je krijgt dit dan nog niet voor elkaar door de sponsoring forumleden…… :bounce:
dan vraag ik mij af, nee moet het mij niet afvragen, allemaal puur voor eigen geldelijk gewin.Ik heb maanden het opperhoofd/mods geïrriteerd met vragen en moeilijk doen op het forum, maar met wat voor achtergrond, jaaa….dit dus.
Dus voor degen die het forum gesteund hebben schrijf ik dit niet, wel voor degene die een belachelijke bijdragen storten waar je geen brood van kan kopen.
Dus als alle leden die hier regelmatig aanwezig zijn eens 20 euro zouden storten, wat er op neer komt dat dit 1,5 luxe bak bier (Duvel) is inclusief statiegeld, kan David een forum creëren waar ieder blij van is.En jullie mogen allemaal kwaad zijn op mij, ik ben blij dat ik dit gedaan heb, en jullie eens kunnen zien waar de gierigen, alez laat ons zeggen zuinige mensen wonen.
@David, die maat van mij heeft een IT zaak, heeft 8 man personeel in dienst, doet niets anders als webhosting en installaties bij banken
dus weet echt waar hij over praat.Voila net even gechecked hoeveel donaties we binnen gekregen hebben het afgelopen jaar, en dit staat ZWART OP WIT heren, ben zwaar onder de indruk ! Wat niet wil zeggen dat ik niet dankbaar ben voor deze donaties, en dat geld ook voor de donaties die eerdere jaren gebeurde.
-16 augustus 111€, na paypal kosten is dat 106.88€
-19 juli 5€, na paypalkosten is dat 4.48€dat is dus 111.36€ + 600€ sponsoring, dit jaar moeten we het dus zien te doen met 711.36€ en dan doe ik de belastingen die ik er op betaal al cadeau…
Mensen die nu nog zeggen dat ik zever of lieg post even uw overschrijvingsuittreksel dan want ik ben de zever wat beu…
Mijn kosten het afgelopen jaar:
Hostingpakket large + upgrade traffic 239.40€
Website nalopen op fouten na update januari 375€
Website probleem oplossen na update maart 175€
Jomsocial soft licentie met 6 maand tech support 149$Zoals je hierboven kan zien heb ik na maart geen tech support extern meer gevraagd omdat ik er niet nog meer geld wilde insteken en heb ik bijgevolg zelf gezocht om de probs op te lossen. Tot ik Peter tegen het virtuele lijf liep.
Het is niet mijn bedoeling er een betalend forum van te maken, dat heb ik nooit willen doen, maar als we vooruit willen moet er iets gebeuren en donaties schijnt niet te werken… toch ? Of commercieler gaan of bijdrages vragen.
Onze ervaringen met de huidige hostingfirma zijn niet goed maar er was geen budget meer om nog maar eens in t wilde weg te verhuizen en te kijken of t elders beter is… ism Peter hebben we de url porscheforum.eu al bij een andere host gezet (ontwikkelaars van Joomla) en daar halen we in testen zeer mooie snelheden. De bedoeling is om binnen afzienbare tijd de pf.be ook over te zetten.
Met de bouw van het nieuwe forum zijn we intussen al maanden bezig met proberen wat werkt en wat niet en zal er binnenkort zoals eerder al gezegd één en ander gaan veranderen. Want idd een website bouwen kan ook met gratis modules, maar jullie vergeten één ding, het moet ook allemaal samenwerken, Joomla+Kunena+addons+modules die je wil gebruiken en dat is niet altijd evident.
De ITer die alles zo goed weet Wim, kan die ons dan niet FREE helpen alles te maken zoals het hoort ? Want zoals hij het uilegt is het toch allemaal makkelijk en kost het quasi niks?
Ow ja ook nog even over de prijzen van de hosting die jij daar aanbied, dat is in theorie heel mooi, hebben we trouwens ook gedaan aan die tarieven, maar dan is het forum niet vooruit te branden door de stroom visitors die we hebben, want onze cijfers zijn behoorlijk. Moesten die allemaal 1€ betalen zou je iets zien…
Geel vervangen door grijs? Over mijn onderzees lijk!! :what:
David, nog een kleine toevoeging aan verbetering forum.
Als we dan straks toch een betalend forum krijgen, zorg dan ook dat die verborgen teksten ook niet meer geplaatst kunnen worden, want zitten er toch enkel betalende leden.
Dat geel ziet er ook niet uit tussenalbe die zuiver witte posts, en wil je ze niet weg doen, maak ze dan grijs, is een kleur die beter past :sarcastisch :happy: :first:
Kijk hier gaan we weer, is de vaste clan die betaald, antwoord, weer oude koeien uit de sloot gaat halen, naar boven halen hoeveel we wel gedoneerd hebben, goe bezig……………… :think:
Want dat is toch zo belangrijk hoeveel we gespendeerd hebben, awel CCR heeft hier 6 jaar gesponsord aan bedragen die bekent zijn.
Wowww, wat zijn wij goed he. :bounce: :bounce:Het gaat om het forum top te krijgen, en de grootste belangen groep die hier voordeel uithaalt hoor of zie je nu niks schrijven.
Jij reageerde er ook niet op via de antwoorden, want zoals ik al schreef, kom niet aan een Belg zijn centjes als het niet in zijn voordeel is.
De donatie reden = voordeel weg want we gaan aan hun portemonnee komen. :bounce:Laatst nog een klant gehad, en ja die leest hier mee, kwam zijn auto halen 911 coupe en ging in de vuilbak kijken voor de verpakkingen, scheurde daar de delen af waar de nummers opstonden, en vertelde dan nog zonder schroom (als ik volgende kom zorg ik dat benodigde onderdelen voor een beurt in de auto liggen, hoeven jullie die niet te bestellen) dus die 10 of 15% winst die wij op wat onderdelen pakken mogen we dan ook al niet hebben, maar kosten voor afval, milieu e.d betalen, jongen gij zijt nun echte :loser:
En punt is dat ik zo’n soort verhalen ook al bij collega gehoord heb.
Maar gelukkig hebben we na een aantal jaren zeer trouwe en goede (lees snel) betaalende klanten :respect2: :respect2:Dus David ik ga het hort houden, want hetgeen wat ik al maanden wilde bereiken is eindelijk gelukt, jouw uit je kot lokken…..ppfffff
En een forum laten draaien iets wat free is, daar bedoelde ik dus de website bouwen mee, dat is gratis.
En een forum is ook een zaak, dus moet je zo ook besturen.Dan de Hosting, hoeft ook niet zo duur te zijn:
Ik heb dus gisterenavond mijn maat nog aan de lijn gehad, plus iemand per mail die meedenkt, en zeggen allebei het zelfde.
Dus die zijn benieuwd wat jouw kosten dan wel niet mogen zijn.Die adviseren dus om eens per jaar jouw boekhouding kostenplaatje op het forum te zetten, zien ze wat eruit in inkomt.
De reden hiervan is: als je zelf geen verstand hebt van deze zaken, je kunt laten zien dat gedoneerde bedragen allemaal gespendeerd/gebruikt worden aan het optimaliseren of verbeteren forum gebeurd. (mensen/bedrijf inhuren e.d.)
Mocht er dan zoveel gedoneerd worden door de leden, en er is een flinke pot over na een paar jaar, zou je de betalende leden is 1x per jaar en dit b.v in januari een nieuwjaars borrel kunnen aanbieden.
Komen ze allemaal bij elkaar en is gezellig.En David ga het niet herhalen, maar.
Maar bovenaan staat, alle respect en dank dat je de P. family faciliteert David!!!!!
Ennuh, lastig zat, maar keep the spirit high, altijd vrolijk proberen te blijven!!
Je doet wat je kunt, ik kom hier zo goed als dagelijks, en heb via het forum hartstikke leuke contacten opgedaan en super gezellige meetings meegemaakt, dussuh, je doet het hartsikke goed.
Maar onmiskenbaar zitter er wel een aantal hick-ups in de software/server, waar de een zich meer aan stoort dan de ander cq waaar de een meer last van heeft dan de ander.
Ik denk wel dat het goed is als je hier vb maandelijks/kwartaal efkes een tussenstandje geeft van de toestanden waar je tegen aan loopt. Dat lucht lekker op, geeft duidelijkheid en rust. En tsja, volgens mij weten we met z’n allen meer dan in je Uppie.
Ik denk dat het belangrijk is om positief te zijn/blijven en om goeie intenties te hebben, ook al pakken die niet altijd allemaal even lekker uit, …, sh.. happens, so what! :coolness: :happydance: :first: :drink:
Beste vrienden dit is niet de gewenste plaats om het verder uit te vechten vind ik persoonlijk, dit is toch een forum dat over het beste automerk gaat ‘ Porsche’ .
Laat die potjes toe voor iedereen hier naar elkaar met modder begint te gooien, de meeste lezers onder ons hebben daar dan ook geen boodschap aan.
En wat die donaties betreft, vind ik niet handig David, nu maak je alle bijdrages van iedereen twijfelachtig, terwijl je beter een minimum in kunt stellen van vb 25 euro, dan heb je ook geen last van het ‘dubbeltje eerste rij’ gedrag en hoef je ook niet de mensen die van goede intentie zijn geweest in diskrediet te brengen … is niet handig!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.