Wat is er toch met het forum aan de hand??

Home Forum Zeverhoekje Wat is er toch met het forum aan de hand??

• Maker
    Discussie
  • 🙁

De laatste week (weken?) merk ik het volgende;

– soms totaal niet bereikbaar
    – zeer langzaam
    – bij het bewegen met de muis over de hoofdregel kan ik geen popup meer zien met een stukje tekst van de topic (dit was erg handig!)
    – indien op pagina 2 kan ik niet meer terug naar pagina 1 (is reeds eerder gemeld heb ik gezien)
    – grotere letters

Blijft dit zo of wordt dit op termijn weer beter? 😀

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 924)
    • TIP TIP TIP Too much never works!!!!!

Jongens , toch even een opmerking over updates, dat schijnt dus te moeten uit veiligheidsoverwegingen. Maar DAARDOOR draait de boel dus in de soep. Als je een goed werkende configuratie hebt, kun je er maar beter verder VANAF BLIJVEN met je tengels.

Als je bang bent voor hackers (vanuit welk belang?, je bent geen bank?, privacy van gebruikers?, is per definitie een non-issue als je van de sociale media gebruik maakt of een smartfoon bezit!!!), kun je beter regelmatig de cruciale wachtwoorden wijzigen en je database opruimen/schoon houden.

Mijn IT ervaring, zorg eerst dat het goed draait, maak goeie backups en blijf er verder (zoveel mogelijk) vanaf met je knuisten, zeker als je niet weet waar je mee bezig bent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoeveel is het werkingsbudget voor een jaar? Dat kan je toch aangeven in een topic bv in het begin van het jaar en dan een soort teller bijhouden van donaties, tot het budget bereikt is. En dat dan elk jaar opnieuw doen? Ik zie er in ieder geval geen graten in om elk jaar een donatie te doen

+ 100€ gedoneerd vorig jaar (denk ongeveer een 120€)

[quote=”Mcklusky” post=259631]ik zal t morgen eens bekijken wie en hoeveel er gepaypalt is ;)[/quote]

En ik kan alvast meedelen dat wat er indertijd over was (peanuts) gestort is op rekening van een door David gekozen goed doel :salut:

Ik denk dat de lezers hun interesse wel gewekt is en moest *ik* recht in mijn schoenen staan ik zou me zo niet laten terugfluiten, maar soit, jouw keuze.
              Zoals ik jou al meermaals zei: kuist eerst uwen ouwe shit op voor je weer aan nieuwe shit begint. Ik zit er alvast op te wachten want ik weet ne schonen 912 staan.

ik zal t morgen eens bekijken wie en hoeveel er gepaypalt is 😉

Ik denk niet dat de lezers daar een boodschap aan hebben Bart, dus ik blijf mooi op de achtergrond …

[quote=”zuff.driver” post=259586]
                    Deze nick is er ooit gekomen omdat al mijn post’s als JOLLIE systematisch gewist werden door een oud mod… 🙁
                    [/quote]

It was me!!! :first:
                    It was all me!!!! 😈

Eén zinnetje en al direct een leugen. Je gaat ook nooit beteren hé Jorgen?
                    Uwe nick Zuff driver is er gekomen toen ik al effe mod af was. Je kon toen posten als Jollie zoveel je wou.
                    Mag ik aan de rest van het forum uitleggen waarom ik jouw posts wiste of ga je terug onder je steen kruipen?

vreemd……., ik kan het niet direct terugvinden op mijn paypal rekening maar ben beslist overtuigd dat ik meer dan 100 euro gedoneerd heb afgelopen jaar, hebben we dan maar met z’n tweeen een donatie gedaan ??? :wtf: :popcorn:

Iedereen mag hier op mn pc komen kijken naar de paypal rekening waar de donaties opkomen, en zal dan zien dat de laatste donatie van bijna een jaar geleden is.

[hide]Niet dat ik me in de discussie ten gronde wens te mengen, maar ik heb effe nagekeken en mijn donatie via PayPal van 111€ dateert van 16 augustus…[/hide]

Allez toch effe dan: een forum waarvoor je moet betalen alvorens je mag kijken, dat is natuurlijk het rond vierkant. Ik heb nog nooit betaald om iets on-line te mogen lezen. Dat gezegd zijnde: ik heb een papieren abonnement van De Standaard en dan mag je gratis ook alles on-line lezen. Anders mag je alleen de nieuwsitems lezen, geen opinie- of andere bewerkelijke stukken.

Wat ik voorstel is om op vrijwillige basis jaarlijks een bedrag te schenken, bijvoorbeeld op uitnodiging. Ikzelf zou daar zeker op ingaan. En ik ben er zeker van dat er meer dan 10-15 andere zijn die ook wat willen betalen.

:applaus: Ik moet hier echter David bijtreden en het is idd niet zo simpel om hier alles perfect te laten draaien en rijk zal hij er nooit van worden ook. Misschien kunnen wij in 2018 weer eens sponsor worden :drink: :up:

Ok laat dit mijn laatste post zijn over deze polemiek makkelijkheidshalve reageer ik even op Wim zijn post.

[quote=”cabrio wim” post=259573]Wel David, voor de update draaiende het forum wel goed en snel, uploaden foto’s geen probleem enz, enz.
                            En als het dan allemaal zo duur is, dan snap ik niet waarom je de update van het forum gedaan hebt, niemand die je steunt zoals Peter nu, en je er zelf niks van kent en je geen gewin uit het forum hebt.[/quote]

De updates moet je doen omdat anders het forum gehacked kan worden en helemaal niet meer functioneert. Ik heb dat echt niet gedaan om jullie een kloot af te trekken of omdat ik niet weet wat doen hoor.

[quote=”cabrio wim” post=259573]Dan om iets draaiende te houden en investeringen te doen is geld nodig, dus ja het draait allemaal om geld, zo als alles in de echte wereld.
                            Als je dit als hobby gedaan hebt is dit een verkeerde hobby, want is net als bij een Porsche, blijft geld kosten, of je had uitleg moeten geven net als nu en alles bij het oude moeten laten.[/quote]

Het is idd begonnen als hobby, maar telkens we iets ondernemen om geld binnen te krijgen om er iets van te maken begint het gezeik van “waar gaat het geld naartoe ?” met de nodige ruzies en discussies die tot niks dienen als gevolg. Dus wat moet je dan doen ? voor t geld gaan en er iets van maken of blijven hobbyen ? Voor de lieve vrede heb ik veel te vaak nee gezegd tegen reclame aanbiedingen op t forum. En als bij het oude laten is hetzelfde als de stekker eruit trekken want dan blijft de boel niet draaien.

[quote=”cabrio wim” post=259573]Nu hebben we veel fouten die ik en andere forumleden zoveel mogelijk aan gegeven heb door print screens te maken om eindelijk eens een probleemloos forum te hebben.
                            Dan draait het forum nog bij een bedrijf waar alle FREE (dus gratis is) en een ondersteuning van niks geeft, tja……..gratis kun je dus weinig service van verwachten, en een hosting heeft van lik mijn vestje (cloudfare)
                            Dit heb alles van iemand die ik ken uit de IT branche.[/quote]

Oh het forum draait volgens jou bij een bedrijfje waar alles free is ? Zal ik je de facturen even forwarden wat de hosting met onze traffic kost ? Wat ben ik toch een gek dat ik die facturen betaal als het allemaal free is… en ja we hebben daar reeds problemen gehad in t verleden… maar op voorhand kan je niet weten wat je krijgt, ik had van heel wat mensen goede reviews gelezen over de firma en ook heel wat aanbevelingen gekregen. Als het dan tegenvalt en er worden beloftes gedaan en opnieuw en opnieuw dan wil ik wel veranderen, maar herinner je nog even dat we toen op korte tijd 3x van host veranderd zijn om deze reden ? Meteen een heel jaarbudget voor de werking van het forum erdoor en het forum liep nog niet zoals het hoorde.

[quote=”cabrio wim” post=259573]Dus ook even over de mail: de programmatie codes zijn zo aan te passen bij Joomla dat privé berichten een omweg kunnen maken en gelezen worden door derden.
                            Dus kan de forum beheerder ze nog eens in kopie ontvangen.
                            Is trouwens niet moeilijk volgens mijn ITer, elke programmeur kan een cookie met instructies aanmaken, en dat kan de reden zijn dat ze dan in een keer binnen komenop de mail.[/quote]

Even kort door de bocht, wat heb ik eraan dat ik berichten van leden kan lezen ? Waarom zou ik me daar uberhaupt mee bezig houden ? Kan best zijn dat het kan, maar ik zou niet weten hoe… en al helemaal niet begrijpen waarom ? Google even naar de werking van ‘Cron Jobs’ en je weet waarom de mails of berichten soms later komen.

[quote=”cabrio wim” post=259573]Dat het Nederlandse forum zonder reclame zo goed kan draaien en goede updates kent die in een nacht uitgevoerd/geïnstalleerd worden, komt dan als ik jou verhaal lees door de gierige Hollanders zoals wij bekent staan
                            Maar als jij leden hebt waar de verwerkingskosten hoger zijn als hun donatie, dan zou ik die even aanschrijven, en als je zo’n bedragje 250 euro op een jaar krijgt aan donaties, dan vraag ik mij al wie er hier gierig zijn, maar wel van alle voordelen wille profiteren als er problemen zijn.
                            Daar is ook een forum voor, maar als je werkelijk honderden euro’s kunt besparen op kosten door hulp van forumleden, dan is dit niet meer dan een mooi donatie waard.[/quote]

Als mensen zoals bvb sensa in het verleden een oproep lanceerden was er wel animo voor en toen (ik denk een jaar of twee, drie geleden zijn er enkele honderden euros aan donaties binnen gekomen, maar het afgelopen jaar dus quasi niets, en ik ben niet de persoon die gaat smeken bij de leden, als ik de leden moet gaan aanschrijven die belachelijke donaties doen van 0,05€ of daarrond (snap al niet dat ze zich die moeite nemen, en ik moet die mensen dan nog gaan aanschrijven is dat weer tijd die je verliest waarop je andere nuttige dingen kan doen. Vergeet ook niet dat we het forum ooit gesloten hebben voor bezoekers die konden meelezen dit was om te kijken of mensen bereid zouden zijn om lidgeld te betalen, op twee weken tijd verloren we 95% van onze traffic op de site en viel t forum stil, we hebben dit in het verleden allemaal al geprobeerd…

[quote=”cabrio wim” post=259573]Ik heb de CCR sponsoring hier ook gestopt, bracht niks meer op aan meerwaarde, koste alleen maar geld, want forumleden bestelden bij ons onderdelen, we gaven ze hulp als ze onverwacht langs kwamen, maar hadden dan net op dat moment geen geld bij, en onderdelen moeten ook nog betaald worden en liggen daar nog, dus moet je keuzes maken, goede mogen blijven en worden een soort familie, en de insecten moet je weren, en dat zijn wel overwogen beslissingen, en die moet jij ook nemen.[/quote]
                            Kijk, nu ben ik het met je eens, het grootste deel van de forummers gaan ervan uit dat dit forum niks mag/moet kosten, anders werd er wel gedoneerd denk ik dan, en dat merk je ook meteen aan de opmerkingen als er een sponsor bij komt, “schandalig dat je dat geld ontvangt en wat ga je daar wel mee doen ?” dus als ik je moet volgen in je gedachtengang moet ik het forum enkel voor de laat ons zeggen 12 a 15 betalende leden maken die we dan mss zullen hebben en de rest weren ? Dan moet ik ook meteen tegen de sponsors zeggen dat ze betalen voor reclame te maken voor 12 a 15 mensen…de harde kern van het forum voor wie het geld eigenlijk niks kan schelen. Ik heb de lijst van wie er ooit doneerde, en hou je vast, je krijgt GEEN A4 velletje gevuld met 1 naam per lijn, dus veel zijn het er niet… en als je me niet geloofd mag elke donateur zich nu bekend maken hier met een printje van de overschrijving of paypal donatie.

[quote=”cabrio wim” post=259573]Ik ben na beëindiging van mijn moderatorschap dikwijls benaderd door forum leden, en wat kan /kon ik er aan doen, niks anders dan duidelijk maken aan de moderators of mailtjes van mij gericht aan ons opperhoofd, en hopen dat het goed kwam.
                            Ik was dit gezeur ook meer als beu, en heb daardoor een ander email adres.

Maar gooi het er maar uit wat op je maag ligt, mag van mij en gaan bij anderen misschien hun ogen ook eens open.

Maar ik weet een ding David, ik ben indertijd bij jou aan huis geweest voor een gesprek, daarna heb je hebt bepaalde beloftes tegen mij gedaan, wij hebben mail wisseling gehad die onder ons gebleven is, terwijl je kunt lezen dat ze altijd naar mij kwamen met hun verhalen en niet bij jou, durfden ze dit niet, ik weet het niet.
                            Maar zit na je telefoontje of mail (weet ik niet meer) van vorig jaar nog steeds op je te wachten.[/quote]

Ideeen om iets te doen met het forum heb ik genoeg, meer dan genoeg, en motivatie ook, maar om het te laten bouwen heb je geld nodig, geld dat ik er niet meer wilde insteken en telkens als je dan iets doet om geld binnen te krijgen om de wijzigingen te doen, ben je een dief een gangster en is het schandalig dat niemand weet wat je met het geld gaat doen dat er binnenkomt, werkt ongelooflijk deprimerend en demotiverend. Er zijn intussen 5, ja je leest het goed VIJF pogingen geweest om het forum over te nemen, bij de eerste gesprekken alles altijd ok, overeenkomst qua prijs, en toch heb ik nog geen enkele keer een eurocent op mn rekening gezien. Straffer nog, 1 keer heb ik iemand op zn woord geloofd, ik stond op het punt om ook porscheforum.fr te registreren om er een franstalig forum bij te maken, en vertelde tegen de potentiele koper dat ik dat van plan was, maar aangezien die koper toch het forum wilde kopen stelde ik voor dat hij die url al registreerde op zijn naam zodat we later de rompslomp van ook die url over te zetten op naam niet meer hadden, wat ook gebeurde, alleen werd er voor het porscheforum.be niet betaald, en als ik de persoon in kwestie belde werd er niet meer geantwoord, met andere woordendie url porscheforum.fr was ik ook nog kwijt omdat ik goedgelovig was.

[quote=”cabrio wim” post=259573]En als je het dan zo druk hebt (werk) en je geen gewin uit het forum kan halen op de updates te bekostigen, denk ik dat je beter op een mail van een paar dagen terug zou kunnen reageren, ben je van al je problemen en gezever vanaf, en heb je hou je er nog een zakcentje aan over.[/quote]

Dat heb ik al gedaan, ik heb Gilles een bericht gestuurd (die waarschijnlijk morgen pas aankomt want ik moet die vanavond eerst lezen en handmatig verwerken) en in de post hier wat hoger gezet dat mensen die zulke dingen roepen hun geld maar eens moeten leggen waar hun mond zit want van die beloftes heb ik al veel gehad in het verleden. Als iedereen die het wilde kopen zou betaald hebben kon ik misschien gaan rentenieren :happy:

[quote=”cabrio wim” post=259573]En anders gewoon voor ieder forumlid een jaarlijkse donatie instellen van minimaal 20,00 euro.
                            Dus inloggen/mee lezen en posten enkel na betaling, en elk jaar voorop gestelde bedrag doneren. Dus niet zoals nu dat (niet lid) evengoed kan lezen, maar gewoon een zwart porscheforum scherm met logo krijgt.
                            Is die donatie niet binnen op eind van het jaar, slotje erop dan, en ook niet meer kunnen lezen op het forum zoals nu.
                            En als je dan maar 2000 betalende leden hebt van de nu dik 7000 waar maar een paar betalen, heb je meer dan genoeg voor professionele ondersteuning.

Dan kun je zorgen dat alles perfect loopt, je het uit besteed en geen zorgen hebt. :idea:[/quote]

Zoals eerder gezegd hebben we dat al eens geprobeerd… Als het gesprek met Gilles op niks uitdraait zet ik gewoon door en zal het in het voorjaar veel commercieler zijn en zal het allemaal veel vlotter gaan werken. Het kleine budget dat we hebben staat op de rekening klaar.

En nogmaals, ik heb geen zin om hier te komen discussieren en hou rekening met terechte opmerkingen en ideeen van forummers en iedereen weet waar en hoe me te bereiken. Maar als het ze niet aanstaat wat en hoe het hier loopt, wat weerhoud hen er dan van om het zelf ergens anders te gaan opbouwen ? als ik ergens niet graag ga eten ga ik toch ook elders ? En dit zeg ik niet omdat ik me beter voel dan een ander maar gewoon omdat ik de wederkerende kritiek beu ben, probeer je iets dan krijg je vol de wind van voor, doe je niks eveneens… dus… ik ben niet de enige die keuzes moet maken.

@ Bones, helemaal eens met wat je schrijft.

@ Wim, verbeter me, maar het is de eerste keer dat ik iets zeg over wat er misgelopen is.
                              Ik hou me bewust op de achtergrond om geen discussie te starten.
                              Maar eerlijk, ik zie die ouwe koeien ook passeren … maar reageer er toch maar niet op…
                              Bij deze sluiten we hierover, niemand heeft hier iets aan.

Jorgen

Ik denk dat hier heel veel in de achtergrond speelt, waarvan de meesten hier, mezelf incluis, geen weet van (willen) hebben. Op zich werkt het hier voor 90% wel goed en volledig gratis :respect2: :respect2: :respect2:

Willen we het nog beter, dan zie ik er geen graten in om eventueel een kleine jaarlijkse bijdrage te leveren, zoals WIm ook voorstelt. Uiteraard moet er dan wel iets tegenover staan en moet het niveau van ondersteuning opgekrikt worden.

Dat gedoe met die dubbele accounts heb ik ook nooit begrepen. Aan de basis is iedereen hier anoniem bezig en kunnen we er pas een gezicht op plakken als we mekaar IRL gezien hebben op een of ander evenement. Als je een nieuwe account moet aanmaken omdat je vorige geblokkeerd is, dat is natuurlijk iets anders

Wim

Ik heb dat allemaal mee gekregen hoor Jorgen 😉 maar om nu constant ouwe koeien uit de sloot te blijven halen. :sleep: :sleep:

Vergeven/vergeten is ook een kunst zoals ik eerder deze week schreef.

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 924)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.