Home › Forum › Zeverhoekje › Wat is er toch met het forum aan de hand??
- Dit onderwerp bevat 924 reacties, 119 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 2 maanden geleden door Hioctane102.
-
MakerDiscussie
-
2 maart 2015 om 20:38
🙁
De laatste week (weken?) merk ik het volgende;
– soms totaal niet bereikbaar
– zeer langzaam
– bij het bewegen met de muis over de hoofdregel kan ik geen popup meer zien met een stukje tekst van de topic (dit was erg handig!)
– indien op pagina 2 kan ik niet meer terug naar pagina 1 (is reeds eerder gemeld heb ik gezien)
– grotere lettersBlijft dit zo of wordt dit op termijn weer beter? 😀
-
MakerDiscussie
-
Ik kan niet voor iemand anders spreken, maar bij mij was het als noodzaak, kon niet meer posten als jollie … 😥
En om helemaal duidelijk te zijn naar anderen toe : JORGEN dus :engeltje: aka Jollie en GEEN andere nick’s :engeltje:
Ik wist het wel, maar is meer voor de andere forumleden. 😉
Is net als hitoctane, ik weet ook wie dat is, maar is niet eerlijk tegenover de andere leden in my opinion. 💡
Als je je eigen verschuilt achter een andere nick naam op een openbaar forum., wat moet je dan nog achter eerlijkheid zoeken van antwoorden als hij die als mod geeft.
Of wilt hij de verantwoording niet dragen op zijn antwoorden als ze erachter komen. :salut:@ Wim, er moet nog een beetje gewerkt worden ook he …
Denk dat je goed weet wie ik ben en waarom ik op de achtergrond blijf, ik heb eveneens geen zin in polemieken.
Ben hier om te helpen 💡
Deze nick is er ooit gekomen omdat al mijn post’s als JOLLIE systematisch gewist werden door een oud mod… 🙁Voila, moest je het nog niet weten, bij deze :engeltje:
[quote=”zuff.driver” post=259568]:respekt: David, wij weten hoe veel tijd en geld er in kruipt…
[/quote]Valt wel mee hoor als ik dit zo zie en lees. :salut:
En als moderator mag je best wat meer online zijn, plus je verkapte nick name eens bekendmaken. :sleep: :sleep:
[hide]Die heeft net alle PCM bezoekers zwaar geschoffeerd, komt niet goed zenne [/hide]
Misschien de oplossing David. :salut:
[quote=”CARMANIACS” post=259525]Ik ken enkele geïnteresseerden incluis mezelf die graag het forum en dan vooral de domeinnaam porscheforum.be zouden willen overnemen. En het gaat niet over een klein bedrag. Misschien kan ik via deze weg te weten komen of de eigenaar of eigenaars interesse hebben?[/quote]
Wel David, voor de update draaiende het forum wel goed en snel, uploaden foto’s geen probleem enz, enz.
En als het dan allemaal zo duur is, dan snap ik niet waarom je de update van het forum gedaan hebt, niemand die je steunt zoals Peter nu, en je er zelf niks van kent en je geen gewin uit het forum hebt.Dan om iets draaiende te houden en investeringen te doen is geld nodig, dus ja het draait allemaal om geld, zo als alles in de echte wereld.
Als je dit als hobby gedaan hebt is dit een verkeerde hobby, want is net als bij een Porsche, blijft geld kosten, of je had uitleg moeten geven net als nu en alles bij het oude moeten laten.Nu hebben we veel fouten die ik en andere forumleden zoveel mogelijk aan gegeven heb door print screens te maken om eindelijk eens een probleemloos forum te hebben.
Dan draait het forum nog bij een bedrijf waar alle FREE (dus gratis is) en een ondersteuning van niks geeft, tja……..gratis kun je dus weinig service van verwachten, en een hosting heeft van lik mijn vestje (cloudfare)
Dit heb alles van iemand die ik ken uit de IT branche.Dus ook even over de mail: de programmatie codes zijn zo aan te passen bij Joomla dat privé berichten een omweg kunnen maken en gelezen worden door derden.
Dus kan de forum beheerder ze nog eens in kopie ontvangen.
Is trouwens niet moeilijk volgens mijn ITer, elke programmeur kan een cookie met instructies aanmaken, en dat kan de reden zijn dat ze dan in een keer binnen komenop de mail.Dat het Nederlandse forum zonder reclame zo goed kan draaien en goede updates kent die in een nacht uitgevoerd/geïnstalleerd worden, komt dan als ik jou verhaal lees door de gierige Hollanders zoals wij bekent staan
Maar als jij leden hebt waar de verwerkingskosten hoger zijn als hun donatie, dan zou ik die even aanschrijven, en als je zo’n bedragje 250 euro op een jaar krijgt aan donaties, dan vraag ik mij al wie er hier gierig zijn, maar wel van alle voordelen wille profiteren als er problemen zijn.
Daar is ook een forum voor, maar als je werkelijk honderden euro’s kunt besparen op kosten door hulp van forumleden, dan is dit niet meer dan een mooi donatie waard.Ik heb de CCR sponsoring hier ook gestopt, bracht niks meer op aan meerwaarde, koste alleen maar geld, want forumleden bestelden bij ons onderdelen, we gaven ze hulp als ze onverwacht langs kwamen, maar hadden dan net op dat moment geen geld bij, en onderdelen moeten ook nog betaald worden en liggen daar nog, dus moet je keuzes maken, goede mogen blijven en worden een soort familie, en de insecten moet je weren, en dat zijn wel overwogen beslissingen, en die moet jij ook nemen.
Ik ben na beëindiging van mijn moderatorschap dikwijls benaderd door forum leden, en wat kan /kon ik er aan doen, niks anders dan duidelijk maken aan de moderators of mailtjes van mij gericht aan ons opperhoofd, en hopen dat het goed kwam.
Ik was dit gezeur ook meer als beu, en heb daardoor een ander email adres.Maar gooi het er maar uit wat op je maag ligt, mag van mij en gaan bij anderen misschien hun ogen ook eens open.
Maar ik weet een ding David, ik ben indertijd bij jou aan huis geweest voor een gesprek, daarna heb je hebt bepaalde beloftes tegen mij gedaan, wij hebben mail wisseling gehad die onder ons gebleven is, terwijl je kunt lezen dat ze altijd naar mij kwamen met hun verhalen en niet bij jou, durfden ze dit niet, ik weet het niet.
Maar zit na je telefoontje of mail (weet ik niet meer) van vorig jaar nog steeds op je te wachten.En als je het dan zo druk hebt (werk) en je geen gewin uit het forum kan halen op de updates te bekostigen, denk ik dat je beter op een mail van een paar dagen terug zou kunnen reageren, ben je van al je problemen en gezever vanaf, en heb je hou je er nog een zakcentje aan over.
En anders gewoon voor ieder forumlid een jaarlijkse donatie instellen van minimaal 20,00 euro.
Dus inloggen/mee lezen en posten enkel na betaling, en elk jaar voorop gestelde bedrag doneren. Dus niet zoals nu dat (niet lid) evengoed kan lezen, maar gewoon een zwart porscheforum scherm met logo krijgt.
Is die donatie niet binnen op eind van het jaar, slotje erop dan, en ook niet meer kunnen lezen op het forum zoals nu.
En als je dan maar 2000 betalende leden hebt van de nu dik 7000 waar maar een paar betalen, heb je meer dan genoeg voor professionele ondersteuning.Dan kun je zorgen dat alles perfect loopt, je het uit besteed en geen zorgen hebt. 💡
De discussie hoeft wat mij betreft niet te stoppen, maar ze zal vooral eenzijdig blijven, aangezien ik niet veel meer kan vertellen dan de waarheid. Ik weet ook dat het forum in NL aardig wat donaties krijgt, en de eerste die beweerd dat dat hier in vlaanderen ook zo is mag meteen met uittreksels komen aandraven waarop de gigantische donaties staan, zelfs de kleine donaties… zoals ik al zei, het afgelopen jaar gaan het er hooguit 2 geweest zijn vermoed ik. En het mag gezegd worden, er zijn zelfs fijne forummers die ons door hun donatie geld kosten… ze doen een donatie die zo laag is dat de verwerkingskosten van paypal en de bank hoger zijn dan ze gedoneerd hebben… OM EEN BADGE TE KRIJGEN OM ERBIJ TE HOREN…
Weet je wat het is, het is omwille van het feit dat dat zo goed opbrengt dat jullie nu helaas niet meer kunnen kiezen uit de vele porscheforums hier in vlaanderen… er zijn al enkele eerdere initiatieven geweest maar ik vind ze online niet meteen meer terug ruzie .
Ik kan niet meer dan mn best doen om het hier draaiende te houden, maar zoals al vaker eerder gezegd, de tijd dat ik er geld blijf insteken is voorbij.
Ook ik zou niet liever hebbende dat er nooit een probleem was en dat alles perfect was, maar heel dit systeem en alle apps en leuke dingen die jullie willen bestaan uit apps en modules die je moet kopen en die stuk voor stuk constant onderhoud en updates vergen.
Zo lang we hier niet van die donaties hebben zoals in NL of alles betalend gaan maken zie ik niet in hoe we dat dan gaan doen, tenzij jullie een ITer kennen die 1 a 2 werkdagen per week gratis voor het forum wil werken ?Want voor jullie is het maar een forum en als je iets van internet kent is dat toch zo gepiept, mijn neefje kan het zelfs… wel, komen we terug op het feit dat ook dat weer het bewijs is waarom er zoveel andere porscheforums zijn.
Ik doe mn best en blijf dat voorlopig ook doen en voor de mensen die lopen te roepen ik koop t forum en we gaan t zelf doen… put your money where your mouth is…
Er zijn me namelijk al zoveel voorstellen gedaan in het verleden, en als puntje bij paaltje komt trekt éénieder zich terug, want ze hadden het toch anders ingeschat… of ze hebben meer praat dan geld enz….Buiten het geld dat ik er altijd ingestoken heb van in t prille begin tot nu is het enige wat ik er als persoonlijke verrijking aan gehad heb ‘een abonnement op Puur magazine’, en dat kan ik aan de hand van mn boekhouding laten zien aan éénieder die bereid is de boel over te nemen. ik kan de kosten naast de inkomsten leggen, en er is nooit winst geweest.
Doe wat mij betreft een poll en vraag aan iedereen wanneer en hoeveel men gedoneert heeft, en ga navragen aan elke sponsor die er ooit geweest is hoeveel geld er over gemaakt is (facturen kunnen ingekeken worden bij mij)
Dus ? Commercieel model maken dan maar, leden betalend toegang geven en meer sponsors en externe reclame op t forum ?
Graag jullie mening !:respekt: David, wij weten hoe veel tijd en geld er in kruipt…
Hier is ons opperhoofd, ik had gezegd hier nooit nog iets te komen zeggen om voor de hand liggende redenen…
Om de eerste vragen te beantwoorden. Peter L. is de professional die aangetrokken is om het nieuwe forum aan te maken, die is hier ook op het forum aanwezig.
Neen de mails worden niet handmatig verwerkt (geen idee hoe en vooral wanneer ik dat nog zou moeten doen) en ze zijn zelfs niet leesbaar voor ons. via kunena is alles geencrypteerd wat jullie naar elkaar sturen, en bovendien wat zou het mij nu kunnen interesseren wat jullie naar elkaar sturen ? Toch twijfels ? gebruik dan mail, whatsapp, messenger enz… daar kan ik zeker niet aan… jongens toch…
Ik heb het even nagevraagd waarom jullie die berichten dan soms later krijgen, en dat zou zijn omdat dat systeem met een onderdeel genaamd cronjobs werkt en de berichten op bepaalde tijdstippen verstuurd. Het hoe en wat daarvan of daarover, vraag aan een techneut, zo technisch ben ik niet.
Geld… het komt hier altijd neer op geld… how how, mcklusky is slapend rijk aan het worden.
Van de donaties ?
Iedereen mag hier op mn pc komen kijken naar de paypal rekening waar de donaties opkomen, en zal dan zien dat de laatste donatie van bijna een jaar geleden is. Dus daar ga ik al niet rijk van worden (wat ook niet mijn doel is/was van het forum)
Sponsors dan ? We hebben er momenteel 2 ! TWEE !
De tarieven staan open en bloot op het forum, hierop betaal ik belastingen ook daar geen geheimen dus…1200 euro aan sponsoring, en laat ons zeggen vorig jaar een 250 euro aan donaties en that’s it…
1450 euro dus (technisch gezien moeten daar wel nog de belastingen vanaf, gierigaard dat ik ben), ok en dan gaan we nu extern iemand inschakelen die het forum gaat komen verbeteren, feel free om mij een actieplan voor te stellen en me met iemand in contact te brengen om voor dat budget het forum te maken zoals jullie dat willen, retesnel, cool as hell, heel veel ruimte voor foto’s en videos, alle apps en goodies die toch zo cool zijn en vooral, vergeet niet dat er enkele major updates dienen te gebeuren elke maand, dus calculeer dat ook even in bij jullie plan. Vergeet ook niet dat je niet naar one.com of om het even welke provider moet gaan maar dat je het forum best op een dedicated server plaatst (wat wel wat kost) omdat het anders niet gaat lukken. (weten we uit ervaring)
Inderdaad, je zal jezelf erg snel tegenkomen en bij de uurtarieven die ITers en webdevelopers aanrekenen beseffen dat het mission impossible is.
Ik ben blij dat ik onlangs Peter heb leren kennen, want er zijn letterlijk tientallen ITers geweest met een hele hoop mooie woorden en veel beloftes tot ze eraan begonnen en waarvan ik na een week of twee te horen kreeg dat daar toch wel héél veel tijd ging inzitten en dat ze me een offerte zouden maken want dat het anders niet haalbaar was voor hen… die offertes… stuk voor stuk moeten we daar minstens 6 jaar sponsoring voor ontvangen om die te kunnen betalen. Dus houd ik qua updates zelf het forum bollende en probeer ikzelf uit hoe alles werkt en moet werken, en ja, uiteraard zit ik op kunena forums om raad te vragen als er iets mis is waarvan ik de kennis niet heb, ik zou ook niks kunnen doen de boel de boel laten en het in de soep laten draaien, ik ga er heus geen boterham minder voor eten hoor.
En toen leerde ik Peter kennen, ik heb hem gezegd welk ons budget is en Peter is bezig met een plan om een compleet nieuw geupgrade forum te maken, maar Peter doet dat vooral in zijn zeldzame vrije tijd, zodat één en ander betaalbaar blijft voor het forum. Met dank daarvoor Peter.De bedoeling was/is om in het voorjaar een compleet nieuw forum online te hebben.
En neen eigenlijk wil ik dit allemaal niet meer communiceren want iedereen heeft wel zin mening zijn idee over hoe het moet en hoe het sneller beter en graver kan… Ideeen zijn welkom, met opmerkingen houd ik steeds rekening but at the end of the day moet het forum wel blijven draaien. Dankzij de moderatoren die er zijn lukt dit gelukkig nog, al kan ik deze mensen daar niet genoeg voor bedanken, het enige wat ze daarvoor terug krijgen is mijn appreciatie en een abo op puur magazine.Maar het kan uiteraard ook allemaal anders, we kunnen het forum betalend gaan maken, we kunnen héél veel reclame erop pleuren, een betalende marktplaats erbij, paginas met shops van adverteerders, en ja, we kunnen zelfs Porsches gaan verkopen via het forum.
Dan zal er wel budget zijn om alles perfect in orde te maken hé… gaan jullie dan tevreden zijn ?
Dan kan ik namelijk wel een ITer inhuren die alles constant opvolgt. En wie weet verdien ik er dan ook wel eens iets aan.Ik heb geen zin in een openbare discussie hier, heb je me iets te vertellen of te vragen, of misschien wil je zelfs meehelpen aan het forum? info@davidclaes.be
Ach Wim jij begrijpt dat niet…….., die kerel wil ook een 911…. :happy: :happy: . laat ‘m toch sparen hé ….. :applaus:
Ik denk ( hoop dat het niet zo is) dat ons opperhoofd niks van professionele hulp heeft ingeschakeld om het forum in goede banen te leiden, want na wat speurwerk kom ik erachter dat hij alles moet vragen aan de mensen van Kunema.
En dit al sinds de tijden van de vernieuwing.https://www.kunena.org/forum/search?searchuser=Mcklusky&searchdate=all&childforums=1
Als je dan een gratis forum opstart, geld incasseert van sponsors, donaties van leden vraagt om het forum te kunnen onderhouden, om zo een goed draaiend forum te kunnen presenteren aan de leden, en ja sorry forumleden, ik heb hier zelf lopen promoten op het forum om donaties te doen om zo een goed draaiend forum te krijgen, krijg ik toch de indruk hier dat het geld maar een richting op gaat. :think:
Verder vraag ik mij af wat voor hosting PFB gebruikt om het forum sneller te laten draaien, want waar het nu op draaid wordt :sleep: :sleep:
Dus uitleg van de andere kant t.o.v de forumleden lijkt mij wel zo gepast nu.
hier hetzelfde…….. :coolness:
Ook als ik een PM wil sturen naar een ander forumlid via zijn profiel dan lukt dat ook niet, van het moment ik tekst typ in het daartoe bestemde venstertje verdwijnt ineens de “verzenden” knop :wtf:idem hier. Mail van PM komt binnen na één dag.
Het is bij mij nooit anders geweest, dat ik pas laattijdig een bericht krijg dat ik een PM heb, ik dacht dat dat normaal was, … niet dus :wtf:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.