Wat is er toch met het forum aan de hand??

Home Forum Zeverhoekje Wat is er toch met het forum aan de hand??

• Maker
    Discussie
  • 🙁

De laatste week (weken?) merk ik het volgende;

– soms totaal niet bereikbaar
    – zeer langzaam
    – bij het bewegen met de muis over de hoofdregel kan ik geen popup meer zien met een stukje tekst van de topic (dit was erg handig!)
    – indien op pagina 2 kan ik niet meer terug naar pagina 1 (is reeds eerder gemeld heb ik gezien)
    – grotere letters

Blijft dit zo of wordt dit op termijn weer beter? 😀

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 924)
  • 123

Bv Die meer / minder knop onder onze avatar

Los niks op;

123

[quote=”TheFab” post=268807]
        White space >> vervangen door een lichtgrijze achtergrond zou al beter zijn, wanneer je in een donkere ruimte (of met het licht uit) op het forum zit is gans de kamer verlicht.[/quote]

Het probleem met whitespace, is dat het je scherm vult met hopen niks.
        En dan moet je scrollen als een zot om iets te lezen.

Zie Pelicanparts, al jaren niet van layout aangepast.
        Ok het is wat droog, het is niet al te snazzy.
        Maar de forum functie werkt wel, je ziet waar op je zit te reageren en de posts er voor.

Zo behoud men het overzicht van het debat.

Die pagina pakt ook je volledige breedte in van het scherm, dus je gebruikt alle real estate op de monitor, en als iemand veel schrijft, gaat ie in de breedtje, ipv in de hoogte (voorzover hij niet om de zin enter in djoeft)

bij klikken op actie komt de tool bar
          bij klikken op snel antwoord : geen toolbar

is dit zo ingesteld misschien 8)

Ik krijg die toolbar niet steeds: de ene keer wel ,de andere keer niet

‘k Zie ook niet op welke blz in de draad ik zit … die bladzijde-nummer-knoppen onderaan zijn allemaal dezelfde tint.

Algemeen is het voor het menselijk ook gemakkelijker geel/zwart of grijs/zwart te lezen dan wit/zwart.

Ik heb het er ook wat lastig mee: het is precies een “mannekensblad” 😐

Knoppen zijn inderdaad wel veel te groot + verschillende knoppen met dezelfde actie. bv Actie en de knop ernaast hebben dezelfde functie.
                  Bij het kiezen van EVENEMENTEN komt de indicatorlijn boven PFB BOOK op.
                  White space >> vervangen door een lichtgrijze achtergrond zou al beter zijn, wanneer je in een donkere ruimte (of met het licht uit) op het forum zit is gans de kamer verlicht.

123

De knoppen zijn groter dan al de rest
                    ongeloofelijk irritant, gans het scherm staat vol gigagrote knoppen die de meesten nie nodig hebben.

Zoeen grote cosmetische changes, ze voegen eigenlijk weinig toe aan het forum.
                    De mensen zijn iets gewend om mee te werken, en het is gewoon een ends to a means.
                    Een hamer dient om mee te hameren, uiteindelijk maakt het weinig uit hoe hij eruit ziet, als je tenminste maar weet waar hij ligt in de garage.

Zie nu dit scherm. Ik moet al scrollen of al mijn browsers uitzoomen om het bericht te kunnen posten . Ergonomie is onbestaande.

Ik vind de knoppen wel erg groot, en de vette tekst geeft ook zo’n amateuristische indruk. Maar ik wacht af, bij de vorige grote update waren er ook zo’n layoutblunders die gewoon achteraf verbeterd werden.
                      Beter niet teveel in een keer veranderen, tussentijds voldoende testen en dan de volgende wijziging erdoor. Ik ben ervan overtuigd dat dat is wat er gebeurt, en we binnenkort een evenwichtiger layout krijgen.

123

nieuwe layout …:puke:

veel te veel white space
                        het scherm staat vol met niks op
                        en de dingen die je zoekt vind je dan niet terug

niks zit ergonomisch op een plek waar je het verwacht
                        antwoord zetten, eerst op knop drukken voor iets dat de standaard functie op een forum is.

Echt niet goed

[quote=”ZUFF-718″ post=268784]Het is even zoeken , maar ik vind het leuk ,de nieuwe layout
                          Ik vind de smileys niet meer , maar dat is helemaal niet erg :-)[/quote]

Is nochtans niet moeilijk op de Smiley klikken in de toolbar. In het popup-window ééntje selecteren en op sluiten klikken.
                          (Wel even checken of je browser geen popup’s blokkeert!)

Is wat zoeken, lijkt minder duidelijk om ‘nieuwe’ berichten te bekijken, maar zal wel wennen…
                            Klein probleempje, is dit enkel bij mij? De mail met de melding van een nieuw antwoord is LEEG, geen tekst, geen afbeelding, geen link naar het antwoord?

Het is even zoeken , maar ik vind het leuk ,de nieuwe layout

Hopelijk zet dit ook aan, tot een toffe(re) sfeer ,zonder dat dadelijk nog iemand het woord “zuur” gebruikt.
                              Eigenlijk zouden ze dit woord moeten verbieden hier

Ik vind de smileys niet meer , maar dat is helemaal niet erg 🙂

Nieuwe layout is wat gewoonworden, maar OK.
                                Bij de oude layout bleef bij het naar onder scrollen de hoofdbalk staan (Overzicht/Recente Topics/Nieuwe Topic/…), hopelijk komt dit terug bij de nieuwe layout.
                                :up: :up: :up: voor de webmaster & co

Ik da niet dat ik gewoon vergeetachtig geworden was 😆

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 924)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.