Wat is er toch met het forum aan de hand??

Home Forum Zeverhoekje Wat is er toch met het forum aan de hand??

• Maker
    Discussie
  • 🙁

De laatste week (weken?) merk ik het volgende;

– soms totaal niet bereikbaar
    – zeer langzaam
    – bij het bewegen met de muis over de hoofdregel kan ik geen popup meer zien met een stukje tekst van de topic (dit was erg handig!)
    – indien op pagina 2 kan ik niet meer terug naar pagina 1 (is reeds eerder gemeld heb ik gezien)
    – grotere letters

Blijft dit zo of wordt dit op termijn weer beter? 😀

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 924)
  • Wim

Even weer een compliment voor de heren achter de schermen.

ik kan weer meer als 2 foto’s in een keer plaatsen :happydance: :happydance: :up:

+1

Oproep aan de moddergooiers, beter weters, criticasters. Stop daarmee! Met wat staan te roepen en kritiek te geven aan de zijlijn help je de zaak niet vooruit. Maak je kritiek opbouwend en de wereld wordt een betere plek.

Of je toont dankbaarheid dat vrijwilligers aan het werk zijn of … je toont dankbaarheid dat vrijwilligers aan het werk zijn …

Wat euro’s ter ondersteuning zijn onderweg, ik ben helaas te lomp om technisch iets bij te brengen. Daarom op deze manier.

:respekt: PeterL en McKlusky :respekt:

+ 1
          en bakkenvol :respekt: voor PeterL die zijn vrije tijd onbezoldigd wil besteden aan het optimaliseren van het Forum

aan zij die blijkbaar ongefundeerde kritiek uiten gewoon om de boel wat te komen verzieken zonder ooit ook maar een cent te hebben gedoneerd: shame on you

:respect2: De beste stuurlui staan aan wal! Een eeuwenoud gezegde dat vandaag misschien nog meer van toepassing is als vroeger….
            Keep up the good work (behind the scenes).

[quote=”cabrio wim” post=260795]@David, had mijn computerman toch een beetje gelijk dat dit niet ging werken, omdat er geen ondersteuning meer was zoals ik al eerder schreef in dit draadje. (gratis werkt niet)
              Maar vertrouw erop dat het met wat steun (lees donatie’s van leden) en jullie goede inzet het met de tijd gaat goed komen door over te stappen naar een betere host. :idea:[/quote]

Wim, je hebt veel wijsheid in pacht, maar niet over alles: Ten eerste: wat we hadden was niet gratis, voor die template betalen we (ja zelfs vandaag nog), voor het softwareplatform dat we gebruiken betalen we ook, enkel heeft de templatefirma ervoor geopteerd de stijl die ze verkopen (eigenlijk verhuren want wil je support moet je jaarlijks betalen, wat we ook doen) niet meer te supporten…ook al betalen we ervoor, bij computers en zelfs autos doet men dit ook, na een tijd zijn er geen reserveonderdelen meer, of voldoen de autos niet meer aan de emissienormen, om maar enkele voorbeelden te geven. Dat zij niet meer updaten/upgraden daar kunnen wij niks aan doen. Dat ze geen alternatief bieden voor onze noden ook niet, want ze maken geen template meer die de functies bieden die we nodig hebben. Weet ook dat we al ruim een jaar aan het zoeken zijn naar een vervanger, wat niet makkelijk is, want we weten wat we hebben en wat we nog willen maar helaas bestaat er niks dat al deze elementen samenbrengt… dus daar sleutelen we al een hele tijd aan om dat in voegen te krijgen, met vallen en opstaan, met proberen en scha en schande, maar we komen er uiteindelijk wel… per slot van rekening kan ik geen 10000en euros op tafel leggen om te laten maken wat ik wil.

Ten tweede: betreffende onze hostingpartner waar we enkele weken geleden naartoe verhuisd zijn, ik denk dat die redelijk hoog aangeschreven staat, google zelf maar even naar de firma en hou in het achterhoofd wat ze moeten kunnen aanbieden om ons wankel forum draaiende te houden… Landelijke, plaatselijke en zelfs nederlandse hosters hebben we al genoeg gehad en ik denk er nog niet meer aan… te veel mee meegemaakt en geen zin meer in veel loze beloftes, altijd maar bijbetalen en achteraf blijkt dan weer waarom, vraag maar na aan onze PeterL hier op t forum. Bovendien is de downtime die we de laatste dagen ondervonden hebben een service van hen, zodat we weten dat er iets mis is en ook weten waar we moeten zoeken, de andere hosters in het verleden vroegen elke keer gewoon geld om ons weer online te zetten… bij de huidige hoster helpen ze ons.

Ten derde: Wat die Donaties betreft, het gaat inderdaad heel goed, na je vuurwerk zijn er buiten jezelf toch
              3 mensen die gedoneerd hebben… en dan tel ik 911cabriog50 van vandaag mee :respekt: bedankt voor de donateurs !
              En voor ik weer als geldwolf uitgemaakt word, ik ben hier niet aan het vissen naar donaties, persoonlijk heb ik er zelf nog nooit achter gesmeekt. Maar zoals eerder gezegd versneld meer geld uiteraard wel altijd het doel waar we naar onderweg zijn.

Verder erger ik me aan iedereen die ongefundeerde kritiek geeft zonder meerwaarde, ik erger me eraan maar trek het me hoe langer hoe minder aan… doin’ it my way, en we komen er wel. Het is dan ook ‘mijn’ forum dat ik voor jullie op poten zet. Tot op heden heb ik nog niemand aan mijn deur gehad die met echte oplossingen aankwam of zelfs maar belangeloos zou willen meebouwen aan het forum, wel 1 iemand die voorlopig heel veel tijd opoffert om er op termijn iets van te maken, waaraan ik dat verdiend heb weet ik nog steeds niet, maar dankzij zijn inzet en kalmerende woorden mijn kant op geloof ik er nog steeds in. Bedankt PeterL
              Ook de moderatoren die het nog steeds belangeloos doen zijn van onschatbare waarde, bedankt heren !!
              Ook de moderatoren uit het verleden waar bvb jij, Mark986, Mush en anderen toe behoren, jullie hebben mijn eeuwig respect voor jullie inzet.

Kritiek, opmerkingen en tips zijn welkom, maar weet dat 100 keer hetzelfde roepen zonder ook mee te werken aan de oplossing niet helpt, integendeel.

We zijn nu in eerste instantie bezig om een heel stabiel en perfect(snel) draaiend forum te creeeren, pas daarna zal de jas en al de rest aangepast worden. Maar zoals PeterL al vertelde, het is een zootje wat er achtergelaten is door de vorige hosters bij elke verhuis, en ook door mij (dat geef ik vlot toe) door alles steeds op de live site te willen testen. Stap voor stap is Peter deze miserie aan het oplossen, en daar gaan we rustig mee verder tot ik, en hopelijk jullie ook, tevreden zijn.

Wim

[quote=”PeterL” post=260898]@bollocks, jij bent de eerste die het opmerkt en je hebt gelijk.
                Ik ga hier een hoopje bagger over me heen krijgen wss 😥 . Maar onder het moto, wie niks doet, kan niks misdoen.[/quote]

Ik had het ook al gemerkt, en bagger ga je niet over je krijgen hoor, want na de modder die ik gegooid heb naar David is er eindelijk iets gebeurd om de problemen eruit te krijgen.
                Dus je schrijft zelf….wie niks doet kan niks misdoen, en dat is waarheid.
                Dus zolang jullie eraan werken is het jullie vergeven. 😉

Ik hoop dat jullie iets meer (geldelijke) steun krijgen. :sarcastisch

Is een algemeen probleem, en zal vermoedelijk wel opgelost worden…

Misschien een alternatief voorstel betreffende ‘PM’…. kan er geen rechtstreekse mail gestuurd worden via de PM module, ipv de meldingen op de website te zetten, vervolgens een mail te sturen naar de geadresseerde dat er een nieuw PM is voor hem/haar…. kan dat bericht niet rechtstreeks verstuurd worden? Minder opslag ruimte nodig, en de mail adressen van de leden zitten toch in het systeem?Voordeel is dat er rechtstreeks gecommuniceerd kan worden en er geen berichten ‘verloren’ kunnen gaan?

Btw, ik probeerde ook een mail te versturen naar “moderator@porscheforum.be”, blijkt niet te lukken, krijg foutmelding….

Ja, maar probleem is dat ik zelfs niet tot bij mijn persoonlijke berichten geraak.

[quote=”Mcklusky” post=260782]na enkele updates blijkt dat onze huidige template niet aangepast is en ook niet meer zal worden door de maker… dit betekent dat we momenteel tegen enkele grote en minder grote problemen aanlopen, waardoor we versneld moeten zien klaar te krijgen waar we al een hele tijd mee bezig zijn… getting there… om prive berichten te sturen zie je geen verzendbutton meer staan, maar als je in het tekstkader gaat staan en enkele keren enter duwt komt hij tevoorschijn… het is een workaround voor even, tot we een beter oplossing kunnen voorleggen. Maar weet dat we er aan bezig zijn..[/quote]

Lees even dit bericht van zes dagen geleden. Niet alleen versturen maar ook het lezen is voorlopig niet mogelijk.

Misschien heb ik het gemist, maar hoe geraak ik dezer dagen aan mijn persoonlijke berichten?

@bollocks, jij bent de eerste die het opmerkt en je hebt gelijk.
                          Ik ga hier een hoopje bagger over me heen krijgen wss 🙁 (snif). Maar onder het moto, wie niks doet, kan niks misdoen.
                          Gisterenavond ben ik bezig geweest met de database achter de website op te kuisen …
                          Op een gegeven moment net iets te veel opgekuisd bijgevolg de boel op zijn achterwerk :-(.
                          Vandaar dat ik ook een restore heb moeten doen van de database om snel te schakelen.
                          Gevolg: uiteraard een deel van de berichten die nu missen.
                          Voordeel: we hebben de system restore functionaliteit van de nieuwe hosting bij deze kunnen testen en die werkt.
                          En laat ons hopen dat het de eerste en de laatste keer is geweest dat ik dit hem moeten doen.
                          Na de restore heb ik opnieuw een clean gedaan(waar ik mee bezig was) en dat is nu wel in orde.
                          Het gewenste resultaat is bereikt, maar dan wel ten koste van de laatste berichten.
                          UIteraard onze excuses voor het ongemak.

Inderdaad, maar geen actie van een Moderator. De beheerder is op de hoogte.

Ben ik verkeerd of zijn er hier aan aantal berichten verdwenen?
                              Ook topic even stoom aflaten, meen ik mij een foto te herinneren van de stuk gereden gazon van Harley G…. is ook verdwenen…????

Wim

[quote=”Mcklusky” post=260782]na enkele updates blijkt dat onze huidige template niet aangepast is en ook niet meer zal worden door de maker… dit betekent dat we momenteel tegen enkele grote en minder grote problemen aanlopen[/quote]

@David
                                , had mijn computerman toch een beetje gelijk dat dit niet ging werken, omdat er geen ondersteuning meer was zoals ik al eerder schreef in dit draadje. (gratis werkt niet)
                                Maar vertrouw erop dat het met wat steun (lees donatie’s van leden) en jullie goede inzet het met de tijd gaat goed komen door over te stappen naar een betere host. 💡

Wim

Richard, doe maar even op privé mail. riwiti@zeelandnet.nl

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 924)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.