wat is het ? en vooral, waarvoor dient het

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 wat is het ? en vooral, waarvoor dient het

• Maker
    Discussie
  • in mijn porsche, een 2.7 van 74 zit achterin het motorcompartiment ( ter hoogte van de rugleuning van de achterzetels eigenlijk)zo een tankje(??) dat aangesloten is op die zwarte plastic box van het inlaatspruitstuk. Bij een 3l is het ook denk ik. Waarvoor dient dit eigenlijk?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Nieuwere wagens hebben in hun luchtaanzuigbuis een ‘gezwel’, een klein reservoirtje zitten :d, dit dient om drukpulsen wat weg te filteren voor de luchtmassameter zodat deze beterwerkt.

Daar de 2.7 ook zijn luchthoeveelheid meet denk ik dat het hier ook voor dient zoals bij nieuwere voertuigen. Dus om de meting correcter uit te voeren.

bron: Duits boekje over motorenmeettechniek

ja, het was nog aangesloten

Na lang zoeken hier het antwoord
          De vacum tank werd geplaatst voor idd een voertuig met sportomatic en een voertuig voor de USA en dat had daar als rede om de C.O. op een lager pietje te houden meer kan ik u niet vertellen. Zelf bij volkswagen hadden ze dat zitten die blauwe bol of zwarte. Trouwens is hij nog aangesloten ?

Luc

het zou van een sportomatic geweest zijn?

kan iemand dit bevestigen?

Anders effe HIER kijken Luc 😉

mail mij ook eens die foto door ik denk dat ik het al kan denken maar stuur toch maar effe door + de plaats waar het zit

Luc

mmmmmmmmm, gek

heb namelijk een 5 bak en het is nog de originele motor + versnellingsbak.

Wagen is namelijk van mijn nonk geweest en die heeft die indertijd nieuw gekocht.

er is maar 1 aansluiting aan en die was aangesloten op die zwarte box waar de heel inlaatspruitstukken aan vast zitten.

zijn er nog mensen met een 3 liter? Zit dat bij julie er ook in?

heb de foto ontvangen
                    Maar helaas ik zou het niet weten, gelukkig heb ik het na gevraagd op porscheforum.nl en da krijg je lekker snel antwoord:
                    Daar word gezegd een vacum tank voor debediening van een klep van de sportomatic.

hoop dat het klopt ik hoor het graag

robert

ok ik ben benieuwd hoe het er uit ziet

groetjes
                      robert

namiddag ga ik het er eens uithalen en een foto maken, in de haynes manual vind ik er niets over terug

hoe groot is het
                          wat voor materiaal en hoeveel aansluitingen heeft het.
                          ik ben aan het kijken in haynes workshop manual maar heb geen idee hoe het er uit ziet.
                          een foto zou helemaal super zijn.

robert

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.