Wat is jullie mening over deze Porsche Cayman S?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Wat is jullie mening over deze Porsche Cayman S?

• Maker
    Discussie
  • Hello Folks,

Ik weet het even niet meer…
    Zoals de meesten hier wel weten heb ik reeds 7 jaar een Porsche 997 cabrio.
    Nog steeds tevreden van (alhoewel, 2 weken geleden defecte waterpomp gehad 😐 ) maar na 7 jaar begint het toch wat te kriebelen naar iets nieuws.

No panic however; ik denk dat ik de 997 ga houden (prijzen dalen te snel en prijzen kunnen in de toekomst enkel maar opnieuw beginnen stijgen) en dan kan ik tenminste ook nog zeggen dat ik ook een “echte” Porsche heb :mrgreen:

Maar ik ben dus op jacht naar een nieuw stukje speelgoed en heb mijn gedacht laten vallen op een Porsche Cayman S.
    Ik weet dat er hier voor en tegenstanders zijn van de Cayman maar ik denk dat het prijs/kwaliteit een zeer goede wagen is en in vele reviews lees ik zelf dat hij qua rijgedrag beter is dan de 911 (OK OK, nu verwacht ik me aan een ganse hoop reacties :happydance: )…

Maar daar gaat mijn vraag niet over :sarcastisch
    Ik heb een Cayman S op het oog in Duitsland; zeer veel opties en slechts 14.000km en 1 jaar oud.
    Ik heb de indruk dat het een wagen is van Stuttgart welke gebruikt is door auto journalisten. Wat is jullie mening over zulke wagen? Zijn die niet afgemekkerd door al die journalisten ? 😐

Verder heb ik gisteren fotos ontvangen en ik weet niet wat te denken over het interieur. Het is duo-color “limegold – achatgrau”.
    Mijn eerste gedacht was: “was me dat nu, daar moet ik continu mijn zonnebril in aan doen 😈 ). Maar mijn vrouw zegt altijd dat ik geen smaak heb dus … geef me even jullie ongezouten mening… :happy:
    Fotos zijn hier:
    https://picasaweb.google.com/108438157099804692369/PorscheCayman?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOLWzcjk54qrTA&feat=directlink

Volgende week heb ik een weekje verlof en ga ik de auto bekijken :coolness:
    Misschien valt het in het echt beter mee dan op foto… k’Zal in elk geval mijn zonnebril (en fototoestel) meenemen…

Ik denk trouwens dat het over de wagen gaat in de volgende YouTube review (zet het geluid maar af, het is Russisch (denk ik toch :mrgreen: )). Trouwens, in het filmpje mengen ze continu 2 wagens; eentje met zwart interieur en rode remschoenen en “mijne kanariepiet” met gele (PCCB) remmen.
    Filmpje hier:
    [video]http://https://www.youtube.com/watch?v=MRV0YkTsZ0M[/video]

Dus please shoot en zeg me jullie mening.

PS: eigenlijk zou dit mijn aller aller laatste post op dit forum moeten zijn, ik ben aan het magische getal van 991 posts gekomen :mrgreen: (mijn geliefkoosd model op dit moment).

Greetz,

Plumber

PS: ik moet hier nog enkele mensen antwoorden op hun PB ivm het detailen van mijn wagens; ik kom hier nog op terug 😉

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • De sticker op de voorruit lijkt mij op een umweltplakkete. Die ga je op alle Duitste wagens tegen komen in principe (in dit geval is ze verwijdert.)
      Wat de kleursetting betreft *luv Enel een Porsche kan wit en sexy zijn 😀
      Geen idee of het een afgeragd model is maar ik zou zeker gaan kijken :up:

0

Witte Cayman S :up: :up: :up: , da interieur das minder zulle :wtf: :wtf: :wtf:

0

De kleur vind ik best ok…. Heb soms rare smaak mss maar zie niks verkeerd in deze combi….
          Een testwagen is a nono go!!!!

0
          S2

Kan je de vorige nummerplaat niet achterhalen? Die moet toch op het inschrijvingsbewijs staat 🙂 Als het S-GO1316 is, heb je gewonnen 🙂

Efkes helpen voor de jpeg 🙂

0

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe :respect2:

@ BCCARS: mocht DiRupo & Co zo niet tekeer gaan met hun VAA de 991 stond al lang aan mijn deur…

Waarom ik een vermoeden heb dat het over de wagen in de YouTube film gaat:
              –> Kijk naar de opties: PCCB, limegold interieur, Porsche afstandscontrole systeem vooraan, zelfde velgen, etc…
              Volgens mij rijden er toch niet zoveel Cayman’s rond met PCCB remmen…

Toen ik de eerste keer de fotos zag van de wagen dacht ik meteen aan het filmpje… vandaar…
              En als een echte Sherlock Homes ben ik beginnen zoeken en zag ik de sticker rechts op de voorruit… 💡

Foto ontvangen van Porsche:
              Foto Porsche dealer

YouTube link:
              YouTube filmpje

Wat denken jullie?

Ik zal de vraag hoe dan ook aan de Porsche dealer vragen maar die zal uiteraard zeggen dat dat niet waar is…

0

Indien het is zoals je boven beschrijft een test wagen met 14000 km hier ga ik toch voor passen . :hail:
                Interieur ! smaken verschillen maar is niet mijn ding .

0

testwagen = NO GO

Ivm de kleur telt enkel jouw eigen mening. Die van ons is irrelevant. Maar dat gezegd zijnde vind ik het persoonlijk niet zo geslaagd, je gaat dat beu zijn binnen de kortste keren. En krijg hem dan nog maar eens verkocht die grasparkiet !

Trouwens, zie het als een teken, met 991 posts vliegt de oude 911 eruit en is het tijd voor het nieuwe model 🙂

0

Ik dacht dat persauto’s sowieso nooit op de markt kwamen en gewoon vernietigd werden na hun dienst (dat ze zelfs geen chassisnummer hebben)? Zeker dat het niet gewoon een gedacht van je is? Misschien is het wel een testwagen van de garage geweest voor potentiele klanten, maar dat vind ik nog altijd een verschil met perswagen.

Persoonlijk zou ik al een behoorlijke korting willen als het een persauto betreft, want 14.000km waarin hij constant wordt afgeragd door journo’s vind ik toch wat gevaarlijk. Dan mag je de olie nog verversen achteraf, vol gas op een koude motor of constant de begrenzer ingejaagd worden (om maar iets te zeggen) los je daar niet mee op.

Voor de rest vind ik de nieuwe Cayman wel een schitterende wagen! Zeker ook in de uitvoering zoals hij hier staat.

0
                    S2

Schitterende Cayman! (Ja ook het interieur vind ik heel knap!)

Dus wat mij betreft :driver:

Die testauto’s zien inderdaad af, maar worden wel heel nauwlettend onderhouden. Dus na een testdag is het niet uitzonderlijk dat de olie ververst wordt, de remmen gecontroleerd, enz.
                      Dus niet echt een reden om eraf te blijven.

Als je een auto koopt van een particulier kan die even hard afgezien hebben in de eerste 5000 km zonder dat die ooit een garage gezien heeft.

0

Dag,

Voor wat het waard is. Ik reed van 2009 tot 2012 met een handgeschakelde 2005 Cayman S (ook destijds occasie gekocht in het moederbedrijf in Stuttgart en dat tot mijn grote tevredenheid). Ben steeds ZEER tevreden geweest van deze auto, vermoedelijk ook al omdat het mijn eerste P was in mijn ‘carrière’. Ondanks het relatief ‘beperkte’ vermogen (295 PK) was het steeds een feest om ermee te scheuren. Had overigens ook veel beziens, mocht dat al belangrijk zijn.

Nadien schakelde ik over naar een 997.2 C4 met PDK. Toegegeven: ik ‘moest’ een 911 hebben, maar aanvankelijk was het toch even wennen. De CS bleek meer fun te bieden, maar nadat ik de PDK wat meer onder de knie kreeg (en zeker ook het schakelen met de flippers aan het stuur) bood de C4 me meer en meer plezier en merkte je de voordelen van het grotere motorvermogen.

Onlangs bestelde ik een 991 C4 omdat ik perse terug een Carrera wil. Maar ben er zeker van dat de nieuwe CS minstens evenveel rijplezier biedt of kan bieden (al heb ik met dit model niet proefgereden).

Groet

X

0
                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.