Wat kiezen als nieuwe DD

Home Forum Zeverhoekje Wat kiezen als nieuwe DD

  • Maker
    Discussie
  • Zit een beetje met een luxe probleem vrees ik.
    Ben gisteren naar autosalon in Brussel geweest.
    Zoals enkelen hier al weten is mijn huidige DD BMW 335d coupe zwaar beschadigd geraakt door brand onder de motorkap 😥 herstellen zie ik niet meer zitten.
    Nu ben ik dus aan het rondloeren achter een vervanger.
    Ik weet niet meer wat te kiezen 😳 er is zoveel interessant.
    Enkel de Renault Clio RS heeft mij toch en beetje meer doen twijfelen.
    Franse auto’s hebben mij nooit echt geinteressert, maar deze Clio RS is nu wel echt mooi.
    De prijs is ook nog te doen. Ik koop normaal mijn auto’s als jonge 2de hands, voor het budjet dat ik voor ogen heb kan ik die Clio nieuw aankopen. Dan voor een verlengde garantie gaan en ik ben 5 jaar safe. Enkel de grote van de auto is nog een beetje een twijfel geval, misschien voor de megane RS gaan dan, maar die vind ik dan weer niet zo mooi.
    Ben immers gewoon van met grotere auto’s te rijden. Huidige BMW 3 en vorige 5 serie modellen.
    Zal maar eens een testrit proberen vast te krijgen denk ik.

    Zijn er hier lezers die mij eventueel nog iets anders kunnen aanbevelen 😀
    Wel iets sportief hé :happy:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 94)
    • Mijn vorige DD was een 335d coupe. Gechipt tot 700 nm en 350 PK.
      Ik vrees dat ik met een 320d zeer snel op zoek zal zijn naar iets anders.
      Ik rij immers al jaren met snelle auto’s.
      Ik schrijf deze privé in dus VAA is geen probleem enkel die BIV :puke:

        [quote=”Ghost” post=117649]Remember budget 35k incl BIV.

        Aankoop 36 k
        De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 5.362,11EUR 😯 😥 😥 ruzie :puke:
        De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.938,68EUR[/quote]

        holy crap wat is er met die BIV gebeurd? Ge betaald voor een 5 jaar oude occasie meer BIV dan toen hij nieuw was?

        Zoals hierboven reeds gezegd, DD op een zaak = kleine co2 / kleine cilinder inhoud… als het toch maar om van A naar B te rijden… beter wat meer comfort en iets minder PK dan.

        Nen gechipte 320d heeft ook 220pk en 470nm hé… traag kan je dat niet noemen. Kost U een peulenschil aan taks en BIV tov nen M3, en je kan 1000km met nen tank rijden zonder problemen.

          [quote=”RODONDO” post=117653]Als DD kan dat tellen wat hier allemaal de revue passeert. Een lichtpuntje in deze fiscale shittijden is voor mij dat ik na de maagoprisping veroorzaakt door het voltanken (diesel), toch een kleine 1000 km kan daily-driven. Voor de fun & prestaties hebben we hier op het forum toch ons gerief reeds staan. :driver: ;)[/quote]
          +1
          (Zonder de prestaties van een Boxster 2.7 te willen vergelijken met een 911 3.6 😉 )

              Voor mijn bedrijfswagen heb ik een paar jaar met een golf GTI gereden met de DSG boite.
              Wat mij betreft zeker een aanrader betaalbaar, multifunctioneel, en best wel snel.

                [quote=”RODONDO” post=117653]Als DD kan dat tellen wat hier allemaal de revue passeert. Een lichtpuntje in deze fiscale shittijden is voor mij dat ik na de maagoprisping veroorzaakt door het voltanken (diesel), toch een kleine 1000 km kan daily-driven. Voor de fun & prestaties hebben we hier op het forum toch ons gerief reeds staan. :driver: ;)[/quote]

                Hier idem dito, daily driven car ongeveer 1000km per tank en de fun factor staat in de garage 🙂

                  Als DD kan dat tellen wat hier allemaal de revue passeert. Een lichtpuntje in deze fiscale shittijden is voor mij dat ik na de maagoprisping veroorzaakt door het voltanken (diesel), toch een kleine 1000 km kan daily-driven. Voor de fun & prestaties hebben we hier op het forum toch ons gerief reeds staan. :driver: 😉

                    Pffffff 🙁

                    En ik maar denken dat we in NL genaaid worden door de belasting :wtf: :censored: ruzie :puke: 👿

                      Remember budget 35k incl BIV.

                      Aankoop 36 k
                      De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 5.362,11EUR 😯 😥 😥 ruzie :puke:
                      De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.938,68EUR

                        Bied hem 36.000, dat is zowat de marktprijs voor een 2007 M3, met die km stand is het een goeie deal dan voor U!

                          [quote=”Funny” post=117629]Ghost spreken we over een M3 berline in de Westhoek ergens ?[/quote]

                          Neen een coupe hier in de buurt.
                          Is 5 jaar oud en maar 35000 km een echte full option.
                          Is van een zelfstandige, staat stil sinds januari om de gekende redenen ruzie
                          Nu wil hij hem dan toch verkopen voor €40000, dus iets te duur maar wie weet valt er nog wat te regelen.

                            Ghost spreken we over een M3 berline in de Westhoek ergens ?

                              Neen geen SUV :puke:
                              Heb een mooie BMW M3 gezien 😯 net iets te duur maar het zeker waard :applaus:
                              Misschien nog wat afwachten wat de verzekering voor mijn beschadigde BMW geeft.

                                Ik denk dat je aangenaam verrast zal zijn wat een enorme afschrijving die dingen hebben. Ik weet niet hoe dat in België is maar in NL met lage KM stand, full options onder de 20K.

                                Maar, aanschaf is één, rijden (verbruik), verzekering en belasting is een ander verhaal. Nou zal het verbruik bij de FX35 nog wel meevallen maar bij de FX50 😯

                                Wel dikke bakken :mrgreen:

                                  [quote=”Delnoy” post=117565]Of eens iets totaal anders. Lekker dikke Infinity[/quote]

                                  Zei iemand daar “dure Nissan”? :mrgreen: Ik denk niet dat deze in het budget past van 35k. 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 94)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.