Wat mee te nemen op serieuze autoreis?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Wat mee te nemen op serieuze autoreis?

• Maker
    Discussie

• wreckah
    Deelnemer

Zoals sommigen onder jullie wel weten vertrekken Erwin en ik maandag voor 3 weken op reis met de 911T. Het wordt de eerste zware testrit voor mens en machine, en hopelijk kunnen we wat kinderziektes etc. localiseren en wegwerken.

We gaan richting Palermo trouwens, heen en terug, zal wel goed zijn voor een kilometertje of 7000…

Enige tips wat we zoal moeten meepakken (qua Porsche dan ) ?

motorolie sowieso 😉

merci! Jan

PS koelvloeistof hebben we al klaargezet 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • Zo is het 😉

S2

Hallo Jan,

Welkom in het land!!

Zal meteen jullie tekstje eens lezen en de foto’s daar wacht iedereen op denk ik 🙂

we zijn terug in t land, en tis leuk geweest!

onze tekstjes kan je lezen op http://www.Carreratochina.com

We hebben 5000km zonder enig probleem gereden, maar dan is het toch gebeurd enkele dagen geleden, ergens in zuid-italie, op de terugweg:

– eerst heeft de bobijn het opgegeven. Laten vervangen (4 dagen op gewacht, maar allez, een gratis strandvakantie kon er nog net bij )

– nadat de bobijn vervangen was hebben we nog een 500-tal km gereden, en dan begon de benzinepomp langzaamaan het op te geven. We sukkelden nog net tot bij een porschedealer in Pescara, en die zei ons dat we niet veel anders konden doen dan proberen naar huis sukkelen met die half werkende pomp (hij kon de stukken niet tijdig bestellen).
            50km later stonden we volledig stil, en hebben we de wagen opnieuw moeten laten takelen.
            De reparatie zou te lang duren, en daarom heeft de verzekeringsmaatschappij ons een vervangwagen gegeven om naar huis mee te rijden, en onze porsche zal achterkomen op een camion. Gelukkig allemaal verzekerd. 🙂

We zitten nu dus terug in gent, zonder porsche spijtig genoeg. Doch we hebben ons rot geamuseerd tot enkele dagen geleden, en geen frank verloren aan de pechgevallen.

Ik probeer in de volgende dagen enkele video’s up te loaden, en wat meer foto’s ook.

mvg!
            jan

1 of meerdere assensteunen…

pul fixaflat (voor als je 2e platte band krijgt en je reserve is al in gebruik)

pul brake cleaner ( ingeval je slechte benzine krijgt en beejte extra oomph nodig hebt om te starten, ook handig om iets deftig te krijgen na roadside sleutelen)

Anoniem

voor de verzekering heb ik een goei contact, stuur me anders een pm en ik zal zijn gsm doorgeven.

Ik heb altijd een emmertje met poetsmateriaal mee , maar dat bedoel je waarschijnlijk niet 😈 😉

Verder enkel een gevulde portemonee. Olietjes etc heb ik nooit bij.

duckt tape, benzineslangen, tie-raps, en gereedschapskist CHECK 8)

we hebben ethias assistance + over gans europa, dus mocht er iets gebeuren, we hebben altijd repatriëring (van wagen en personen), hotels, etc… .

Diefstal verzekering is ons voorlopig nog niet gelukt 🙁 zuid-italie staat nu niet direct bekend als de veiligste streek ter wereld.

We denken wel van een car-tracker aan te schaffen. Een klein bakske dat ge in uw wagen verstopt, en dat ge ten allen tijde via SMS kunt opsporen (geeft GPS coordinaten terug). ca. 500 EUR moet dat kosten.

Sowieso zullen we proberen B&B’s te vinden met garage, of beveiligde campings.

Wat ik zeker zou meenemen is en koffer waar echt alles inzit om hem te herstellen. De prijs van deze werk koffer is ongeveer en 250 euro

[quote=”chris_lbr”:2f3ougfk]Neem de Luc mee. In de koffer. [size=59:2f3ougfk]Ha nee, past daar niet in 🙄 😆 [/size]

Veel plezier i.i.g.[/quote]

Zen ik te dik ???

Anoniem

Neem de Luc mee. In de koffer. [size=59:24natmav]Ha nee, past daar niet in 🙄 😆 [/size]

Veel plezier i.i.g.

Toen wij in de jaren 82-83 met de 914 op reis gingen hadden wij ook enkele kleine onderdelen bij zoals bobijn,benzinepomp,rotor, verdeelkap,bougiekabels,enz… goede reis 8)

Idd: Duck Tape niet vergeten!

Secondenlijm kan ook zeer handig zijn.
                              Een vriend va me heeft daar eens een lek gereden carter tijdelijk mee hersteld.

Tie-wraps zijn ook altijd handig,
                                wat (benzine) slangen,
                                en natuurlijk een goede gereedschapset.

Volgens mij heb je dan het belangrijkste wel.

DUCK TAPE , heeft me al meermaals geholpen ! 😉

grote kist geluk 😉 en goede diefstal verzekering 😕

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.