Wat nu ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Wat nu ?

  • Maker
    Discussie
  • Wat nu ??
    Mijn chassisnummer is WPOZZZ96ZLS07721 . Maar op mijn Registration Certificate (het is een engelse wagen ) staat WP0ZZZ96ZL507721.

    Een kluns (mij incl.) in de Uk heeft de S voor een 5 gezien , waarmee ik nu waarschijnelijk problemen ga krijgen .

    Dit alles heb ik ondekt wanneer ik mijn auto ging aanbieden bij de garage voor morgen naar D’ieteren te gaan voor homologatie. Mijn garagist keek direct naar het chassisnummer , want blijkbaar hadden ze bij d’ieteren dit meermaals al meegemaakt dat de S voor 5 gelezen wordt. Mijn garagist ging nu morgen informeren bij d’ieteren wat de procedure voor dit geval moet zijn.

    Misschien weten jullie ook raad.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Dacht ik wel . Lees mijn verhaal nog maar eens .

      Dat moest ook opnieuw via de DIV

        [quote=”bertroex”:1hzqw2e6]Bjorn,

        Ik woon in de UK en heb het aan de hand gehad met mijn Mercedes T.

        Wat FG porsche (dat is toch een dealer?) moet doen is de DVLA contacteren om document V5 aan te passen met de juiste details.

        Dat kan tot 6 weken duren (maximum termijn) indien er dus geen queries zijn betreffende fraude en het gewoon een administratieve fout is.

        In het slechtse geval moet de wagen ter inspectie worden aangeboden bij het eerste keuringsstation van de DVLA dat je uit Belgie tegenkomt, en dat is Kent.

        DVLA Local office
        Coronet House
        11 Queen Anne Road
        Maidstone
        ME14 1XB

        Open: Monday to Friday 9.00 am to 5.00 pm. On the second Wednesday of each month the office will be open from 9.30 am to 5.00 pm.
        Christmas and New Year opening times

        On Wednesday 24 December the office will close at 12.00 pm and reopen on Monday 29 December at 9.00 am.
        The office will also be closed on Thursday 1 January and will reopen Friday 2 January at 9.00 am.

        Roadtripje met de 964 old boy!!

        Keep the faith!

        Groetjes uit Nottingham,

        Bert[/quote]

        Simon & Filip van FG gaan dit voor mij oplossen. Zij hebben ondertussen de DVLA gecontacteerd en ik moet een foto van beide Vinnr.(op chassis en alu-plaatje) op papier zetten + origineel V5C en opsturen naar de DVLA en zou ik een nieuw V5C krijgen.
        Ze zijn zich blijkbaar bewust van de deze meervoorkomende fout.

          Mijn ervaring :
          Ik heb vroeger 6 jaren na elkaar met een MGB Cabrio naar de keuring geweest (als gewoon dagelijks voertuig). Het was een MG die destijds uit de UK kwam. De zevende maal dat ik naar de jaarlijkse keuring ging was het prijs. De jongen die bij het binnenrijden van het station de documeneten controleerde merkte op dat ook een 5 met een S was verwisseld (5 op documenten en S op de wagen of omgekeerd, dat weet ik niet meer). Hij wist ook niet wat te doen, maar probeerde wel van de wagen te weigeren. Geen probleem echter voor de stationschef ; dit werd op de keuring opgelost met een “administratieve aanpassing” of dergelijk. Nieuw roos formulier, een paar dagen later een nieuw inschrijvingsbewijs in de bus, en voila.

            Bjorn,

            Ik woon in de UK en heb het aan de hand gehad met mijn Mercedes T.

            Wat FG porsche (dat is toch een dealer?) moet doen is de DVLA contacteren om document V5 aan te passen met de juiste details.

            Dat kan tot 6 weken duren (maximum termijn) indien er dus geen queries zijn betreffende fraude en het gewoon een administratieve fout is.

            In het slechtse geval moet de wagen ter inspectie worden aangeboden bij het eerste keuringsstation van de DVLA dat je uit Belgie tegenkomt, en dat is Kent.

            DVLA Local office
            Coronet House
            11 Queen Anne Road
            Maidstone
            ME14 1XB

            Open: Monday to Friday 9.00 am to 5.00 pm. On the second Wednesday of each month the office will be open from 9.30 am to 5.00 pm.
            Christmas and New Year opening times

            On Wednesday 24 December the office will close at 12.00 pm and reopen on Monday 29 December at 9.00 am.
            The office will also be closed on Thursday 1 January and will reopen Friday 2 January at 9.00 am.

            Roadtripje met de 964 old boy!!

            Keep the faith!

            Groetjes uit Nottingham,

            Bert

              [size=150:7bimsddj]Is toch allemaal niet zo simpel zoals er hier verteld word!!!![/size]Bij d’ieteren willen ze hem gewoon niet keuren omdat er een certificaat bij zit die niet klopt . Bij de gewone keuring gaat de vlieger allezins niet op.

              Ik moet volgens d’ieteren een nieuw certificaat aanvragen via de Uk met het juiste nummer .
              Heb al telefoontje gedaan naar Fg Porsche en zij gaan het nodige doen ……………..Hopelijks wordt dit geen procedure van een 6-tal maanden. 🙄

                Verlaging zal inderdaad een probleem kunnen zijn als het niet origineel is…
                Breedte van de velgen heb ik nog geen problemen mee gehad.

                  [quote=”AutosDekens”:21b7r5jg]Hou er rekening mee dat je wagen volledig origineel moet zijn, dus geen andere uitlaat, geen verlagingsset, ander type motor of wat dan ook, want bij afwijking van origineel krijg je geen gelijkvormigheidsattest.
                  [/quote]

                  Hmm, mijn wagen is verlaagd als dit origineel of optie was , ik denk het niet + op mijn wagen zijn er velgen gemonteerd vooraan 8″ achteraan 9″ met repectievelijk 225 V – 255 A . Velgen zijn wel origineel Porsche .

                  Zou het misschien niet gemakkelijker zijn om hem via de keuring te laten homologeren ??? 🙄

                    [quote=”AutosDekens”:2qbmdluz] In het chassisnummer dat je hierboven vermeld staat de 4 ook niet achter de S… gewoon vergeten of staat die ook niet op papier?
                    [/quote]

                    Staat er gelukkig wel in , heb ik vergeten 😳

                    Bedankt voor de support. 😉

                      Niet noodzakelijk probleem tot er een slimme achterkomt als je iets aan de hand hebt .
                      Dan heb je een groot probleem .

                      Ik heb het jaren geleden meegemaakt met een moto .
                      Mijn FZR Exxup had ik jaren in mijn bezit en gekocht van eerste eigenaar . Nooit iets aan de hand tot een zatlap mevan de weg reed .
                      Mijnheer agent die duidelijk de zatlap kende pluisde ineens mijn papieren na en wat bleek op mijn homologatieattest stond in de het nummer een combinatie met 000 en op het inschrijvingsbewijs 0000 dus een nulletje teveel .
                      Ik moest dat bij de DIV in orde maken want ik reed met papieren die niet in orde waren .
                      Bleek dat op de DIV zowel op de combinatie met 3 nullen en 4 nullen dezelfde moto was ingeschreven . De mijne dus . Ikzelf moest dus de papieren in orde maken en voor de kosten opdraaien daar ikzelf dat had moeten controleren bij aankoop en verkrijgen van het inschrijvingsbewijs.
                      Ik draaide dus op voor een overijverige beamte .
                      Naderhand bij de uitpraak ben ik aan de hand van dit ook nog eens aansprakelijk gesteld voor het ongeval en bleef volledig op mijn kosten zitten
                      Da advocaat die ik dan geraadpleegd heb raadde mij af om in beroep te gaan daar ik dan tegen de staat (politie) aanging (daar er nog wat partijdige dingen duidelijk waren zoals weigeren sporen opnemen , alcoholtest bij de zatlap opnemen etc) en me dan door de politie het leven zou laten zuurmaken 👿

                        Is een vaak voorkomend probleem in UK…
                        Maar hier in België niet noodzakelijk een probleem.

                        Je gaat morgen naar D’Ieteren en als de wagen volledig origineel is geen ze je daar een Belgisch gelijkvormigheidsattest aan de hand van het chassisnummer van de wagen. De wagen wordt daar grondig gecontroleerd, alle nummers worden gecontroleerd.
                        Hou er rekening mee dat je wagen volledig origineel moet zijn, dus geen andere uitlaat, geen verlagingsset, ander type motor of wat dan ook, want bij afwijking van origineel krijg je geen gelijkvormigheidsattest.

                        Het gaat hier over een 964, dus van een Europees gelijkvormigheidsattest is zeker en vast geen sprake, dat bestond in de tijd van de 964 nog niet.

                        Bij invoer neemt de douane altijd het chassisnummer over zoals het op de buitenlandse inschrijving staat. Met het gelijkvormigheidsattest van bij D’Ieteren, de buitenlandse papieren, roze formulier met vignet 705 van bij d’Ieteren ga je naar de keuring en daar leg je gewoon beleefd uit dat er in de UK een vergissing gebeurd is, dat men de S voor een 5 gezien heeft en normaal zijn zij daar zo vriendelijk om het aan te passen. Best neem je ook nog ergens een uitprint mee van de samenstelling van de Porsche chassisnummers (vind je in de meeste porsche boeken) zodat ze zien dat de 964 chassisnummer altijd begint met WP0ZZZ96ZLS4….. waarbij uiteraard de L hier staat voor een modeljaar 1990. In het chassisnummer dat je hierboven vermeld staat de 4 ook niet achter de S… gewoon vergeten of staat die ook niet op papier?

                        Maar om kort te zijn, je moet je niet veel zorgen maken, ik heb het al verschillende keren voor gehad en tot nu toe nog geen problemen gehad. Maar ik let er nu wel op bij de aankoop van een auto, zeker als hij van UK zou komen.

                          weet niemand meer. 🙄

                            Ik heb identiek hetzelfde voorgehad, met een gloednieuwe chevrolet, de wagen werd toen gekeurd met een beperkte geldigheid voor 14 dagen met als opmerking “afwijking gelijkvormigheidsattest” ik ben toen naar de invoerder gegaan, nieuw gelijkvormigheidsattest aangevraagd en heb de wagen nogmaals moeten voorrijden ter controle, herkeuring betaald en klaar.

                            Aangezien jij via D’ieteren gaat denk ik dat je dit kan melden voor de keuring en dat zij je een nieuw gelijkvormigheidsattest zullen maken en dat alles in één keer geregeld word, of zou ik nu toch iets te optimistisch zijn ?
                            Je hebt volgens mij sowieso na homologatie keuring een nieuw europees gelijkvormigheidsattest nodig, ik denk dat je dan gewoon die certificate dient in te leveren…

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.