Wat nu kopen !?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Wat nu kopen !?

• Maker
    Discussie
  • Nu de 968 cab. Verkocht is
    wil ik wel iets anders.
    Maar er is geen haast bij (heb de zzz ook nog ) en de zomer is toch bijna gedaan.

Ik weet nog niet goed wat ik wil :happy:
    Cayman , 987 , 928 . ,….. of een ander merk 😳
    Een lotus Elise 111r zou ook in aanmerking kunnen komen.
    Of een z3 M (maar dan doe ik mijn gewone zzz weg)

Heb deze alvast zien staan .
    Lijkt me een goede prijs ? ? (als hem GOED is)!!! 😀

https://www.2dehands.be/autos/porsche/928/porsche-928-s4-1989-364152228.html

IMG_1577.PNG

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
  • XXX

Leuk nu met de ‘vernieuwde’ jaarlijksse wegentaks.
      Voor zoonlief zijn Audi 2.3 van 1994 hebben ze nu wat CO2 taks er bijgedaan, ondersteund door nog een extra euronorm belastingetje overgoten met nog een toeslag voor Antwerpen. Dan hebben we het nog niet over de LEZ kosten die binnenkort volgen. Voorlopig resultaat is dat de taks van een 450 euro lichtjes omhoog schiet naar een 725 euro…
      Leegmelken noemen ze dat…

Om het dan Europees te houden ….gek genoeg reed het enorm plezant…jawel een Renault spyder :coolness:

Attachments:
        • IMG_0525.JPG

De verkeersbelasting van een 350Z of 370Z is nog schandaliger dan die van jouw oude 968, bovendien wegen die dingen 200kg meer…
          Qua verkeersbelasting is zo’n MZ3 trouwens ook niet van de poes, en de kans is niet onbestaande dat de uitstoot daar evenmin vermeld is op de documenten… Ohja, BIV voor een S2000 is ook hoog…

Een Lotusje is spartaans maar kosten in vergelijking met een Porsche zijn een lachtertje. Als zonnige karretje heb ik er veel plezier aan, maar deze is uiteraard minder geschikt voor lange ritten of road trips. Een GT86 vind ik trouwens als daily perfect, betrouwbaar, zuinig, echt ouderwets rijplezier (ideale gewichtsverdeling, laag zwaartepunt met boxermotor, sper etc standaard,…) maar is natuurlijk geen pk-monster of sprintbom. T’is maar wat je prioriteiten zijn…

Als het een Japanner zou worden
            kan het wel eens een s2000 zijn
            Maar die kans is klein .

in het rijtje aziaten van bccars ontbreekt naar mijn idee alleen nog de honda S2000

Wim

En met een Japanner zelden of nooit problemen. 💡 :up:

Ik doe nog wat Japanse olie op het vuur.
                  -Toyota GT86 / Subaru brz
                  -Mazda MX5
                  -Nissan 370Z
                  -Nissan GTR

Niet direct dingen waar je aan denkt als Porschist of Duitse wagenliefhebber, maar allen hebben zeker hun merites !

@ollie :ja dat klopt .

de manier waarop de de tax omhoog ging kan in mijn ogen niet.
                    vandaar dat ik de 968 weg heb gedaan ( die taks wat ik per/Jaar meer moest betalen)!!!
                    Dan zijn er wel andere/snellere wagens .
                    Ik wil het wel betalen maar dan wil ik wel iets meer in de plaats krijgen.
                    en zeker willen weten wat ik moet gaan betalen
                    dus met een papier (gelijkformigheidsattest) bij waar alles netjes op te zien is van uitstoot, enzzz … En ze dus niet moeten gokken en maar wat nemen.
                    ( en je daar dan op laten betalen)

Als oldtimer is het mooi meegenomen maar is niet meer noodzakelijk .

Een 928s4 of 944 turbo cabrio staan er ook bij.
                    maar ik denk dat het moeilijk te vinden is in een eerlijke toestand.

Maar Ik ga niet op 1 type auto zoeken.
                    ik laat alles op me afkomen wat ik wel graag zou willen .
                    En als er dan een eerlijke wagen tussen zit zal ik hem zeker kopen .

De auto voor mijn kleine spruit van amper 6dagen oud heb ik wel al gevonden

:happydance:
                    12v sela F1 botsauto

IMG_1590.JPG

IMG_1591.JPG

Larsy, was je niet eerder op zoek naar iets met mogelijkheid tot oldtimerinschrijving?

Eventueel een mooie 944 of 928?

Als het een z4 , boxster , cayman zou worden .
                        Wil ik een orginele kleur die je niet vaak ziet .
                        En het aanbod nu is maar saai grijs ,zwart, … 😀

Phoenix gelb
                        IMG_1582.JPG
                        Ruby red
                        IMG_1583.JPG

IMG_1589.JPG
                        Carmona red
                        IMG_1585.JPG

IMG_1587.PNG

Boxster S ? Heb je nog wat bagageruimte… :think:

Yep. Prijzen liggen tussen 50k en 100k.

Ik zou gewoon voor een Z4 gaan maar dan wel ene met zware motor.

oeps !! had geen idee dat ze voor dit grof geld tegenwoordig van de hand gaan…, amaai ! :think:

De z1 is heel mooi en uniek .
                                Maar te duur geworden “voor wat het is”
                                de 2.5i uit de e30 is ook niet zo vlot genoeg .
                                Ik denk dat je 50d kwijt bent voor een iets of wat mooi exemplaar.

De meeste hebben het camou interieur (daar heeft Bmw een grote flater begaan)

@ Larsy, ik was gisteren even langsgereden bij D.A.M.N 2K17 in Heusden-Zolder, daar stond een prachtige BMW Z1, heb geen idee of deze modellen betaalbaar zijn of in welke prijsklasse deze zitten, maar dat is ook een pracht van een wagen, spijtig dat ik er geen foto van heb gemaakt… :coolness:
                                  Het was een donkerbruine met een tweekleurig beige interieur, had ik nog nooit gezien in zo een mooie staat :up: :up:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.