Home › Forum › Porsche Talk › wat nu met onze oldtimers ????
- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 1 maand geleden door XXX.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Kijk YS, 90% van de leden hier op het forum is uw gezeik en uw waardeloze artikels kotsbeu. Over alles en nog wat dien, moet en zal je je gelijk halen, desnoods met onzinnige statistieken, waardeloze persberichten, en fake news. Tientallen interessante forummers hier hebben het pand al verlaten, melden niets meer of lezen enkel nog af en toe een interessant artikel waarvan er hoe langer hoe minder zijn.
90% is niet geïnteresseerd in uw gele objecten die je verkondigd, erger zelfs, je ergert de mensen ermee.
Is het echt zo moeilijk om uw narcistisch niveau wat te temperen?
Het is tegenwoordig zeer triest gesteld op het Belgische Porscheforum.
[quote=”Bladerunner post=286974″]Uw bovenstaande mening is volstrekt onnodig.[/quote]
Daar dient een forum juist voor.In den tijd van de Romeinen (dus zelfs nog voor Roger De Vlaeminck) was dat een plein waar alle zotten en foorwijven van hun kloten mochten maken.
[quote=”JMB post=287007″]1. Als je het niet boeit, waarom reageer je er op?
2. Waarom wind je je zelf zo op, als je slogan ‘opwinding is volstrekt onnodig’ is?[/quote]De 100 euro boeit me niet. De discussie over belastingen daarentegen is goddelijk. En opwinding? Als ik opgewonden ben zul je het wel merken. Niet seksueel bedoeld, voor alle duidelijkheid.
Relax jongens.
Het is duidelijk dat de overheid geld nodig heeft en waar kunnen ze dit beter halen dan waar het zit?Is dat bij eigenaars van zware wagens, zonnepanelen, rokers, drinkers, boetes, dan zullen ze dit ook niet laten, met of zonder onze toestemming.
En we mogen op onze kop staan, incasseren zullen ze.1. Als je het niet boeit, waarom reageer je er op?
2. Waarom wind je je zelf zo op, als je slogan ‘opwinding is volstrekt onnodig’ is?[quote=”bollocks post=286983″]
[quote=”Yellow Submarine post=286972″]Tja, principes…Jongens toch, over 100 euro! Mij boeit het niet. De grote mens Herman zaliger zou er ook niet om malen. Ik rij met een 4 liter because life is short.
Er zijn landgenoten die al 3 maand moeten overleven in een overstroomde ruïne. We zouden ons daar zorgen over moeten maken. En mijn betaalde dagtaak bestaat erin om een oplossing te regelen voor lekkende daken van sukkelaars in een sociale woning, voornamelijk in mijn provincie OVL en Gent. Ik schakel daarvoor kerels in met issues, strafblad, ADHD, you name it… Een beetje belasting betalen om dat allemaal te financieren is toch niet het einde van de wereld?
Sterke schouders, dat zijn wij Porschisten toch, of wat???[/quote]
Mag ik even tussen de lijnen lezen? Je bedrijf/organisatie herstelt/laat herstellen dus daken van sociale woningen, heel mooi! Wie betaalt die facturen? ik veronderstel de eigenaar van die sociale woningen, en zij doen dit met subsidies die ze krijgen van de overheid/belastingbetaler….?
Je stelt een aantal mensen in dienst die elders op de arbeidsmarkt weinig of geen kansen krijgen, wat zeer lovend is….en je betaalt die mensen waarschijnlijk een loon zoals wettelijk voorzien is…. misschien zelfs iets meer….. en je mag daar natuurlijk ook iets voor in de plaats krijgen…. je loon/wedde/winst noemen ze dat en dat alles wordt dus betaalt door “dat beetje belastingen om dat allemaal te financieren” die wij betalen…. dwz dat je Spyder dus ook door de belastingbetaler gefinancierd is????
Of lees ik je tussenkomst verkeerd?[/quote]
Jongens toch.. voor alle duidelijkheid: mijn sportwagen was al (privé) betaald nog voor ik bij deze opdrachtgever aan de slag ging. En aan BTW, BIV, elk jaar wegenbelasting en de taks op benzine zal er héél veel naar vadertje staat terugvloeien. Is daar een probleem mee?Die bewoners betalen wel degelijk huur, zij het minder dan op de private markt. Ik las onlangs dat de huuropbrengst de onderhoudskosten overtreft. Daarmee heb je nog geen nieuwbouw gefinancierd, dat klopt. Daarvoor wordt uiteindelijk belastinggeld aangewend. Is daar een probleem mee?
Overheden doen beroep op de privé om zaken te laten uitvoeren die ze liever niet zelf doen. Probeer maar eens een gemeentearbeider op een ladder te sturen om een dakgoot te ontstoppen. De goedkoopste inschrijver die aan alle wettelijke vereisten voldoet, krijgt het contract toegewezen. Is daar een probleem mee?
Sorry voor de off topic rant..
Kijk, de staat is natuurlijk steeds op zoek naar extra geld. Want verkiezingen win je met beloftes die geld kosten. Niemand wint verkiezingen door te zeggen dat ze gaan snoeien. Toch niet als ze dat precies omschrijven. De pensioenleeftijd is ook niet van 65 naar 67 gebracht na een verkiezingsbelofte, om een ander voorbeeld te geven.
Ik kan me inbeelden dat men in de kabinetten naar de luttele 35€ aan wegentaks van de 25-30 jarige auto’s heeft gekeken en daarbij dachten dat 100€ niet te veel gevraagd is. Toch niet vergeleken met andere zaken.
Het probleem van de westerse verzorgingsstaat en België in het bijzonder is dat veel te veel mensen een uitkering krijgen terwijl er te weinig mensen aan het werk zijn om dat alles te betalen. Er is wel degelijk werk genoeg maar het mangelt bij te veel mensen aan (taal-) vaardigheden en/of inzet. Ik ken zo een kerel van 26 jaar die nu al een jaar werkloos thuis zit. Kan met de computer overweg, heeft dus kansen zat, maar heeft er gewoon geen zin in. Woont bij mama, leeft voorts van de dop. Dus als ik het voor het zeggen had, dan kreeg die geen cent.
En van die hoogopgeleide “wir schaffen das” meute denk ik dat er ook bitter weinig al aan de betaalde arbeid zijn. Als je geen Nederlands spreekt, is je hoge diploma hier geen stuiver waard. Op ons bureau kreeg ooit een jonge Roemeen een kans. Burgerlijk bouwkundig ingenieur. Was al een jaar in Vlaanderen. Kreeg een Nederlandstalig bestek van een bouwproject in handen gestopt. Na een weekje heeft hij er de brui aan gegeven, hij kreeg er kop noch staart aan. Tja.
Skills, taal en goesting, dat hebben we nodig. Ik ben 55, maar ik heb het nog allemaal. De gasten onder mijn hoede hebben meestal 2 van de 3 of zo, en ik vind het mijn plicht om hen te stimuleren en te steunen, wie van goede wil is, komt er. Zij verdienen hun brood, ik ook en de huurders wonen droog.
En dat allemaal met de 35 euro wegenbelasting. Afronden naar 100!
Wat mij hierin vooral stoort is dat je voor je oldtimer bijna volwaardig taks betaalt (als de verhoging doorgaat) maar door hun pestregeltjes (LEZ) je oldtimer niet overal mag rijden.
En dan durft Ben Weyts (NVA) in de plenaire uithalen naar de sossen omdat die in Bxl door de kilometerheffing de Vlamingen en Walen opzadelen met een belastingverhoging van x2,5
Noem het prinicpieel of hoe je wil, het dierlijk instinct in ons maakt ons boos als we ongelijk behandeld worden.Het gaat niet om het bedrag maar de manier waarop zonder gegronde reden.
we hebben geld nodig, eens kijken wat we verhogen.De ja-knikkers moeten dan ook niet afkomen als die 100€ volgend jaar 200€ wordt.
Als mijn eenmaal begint waarom zou men dan stoppen de komende jaren want ze knikken toch ja!
[quote=”Yellow Submarine post=286972″]Tja, principes…
Jongens toch, over 100 euro! Mij boeit het niet. De grote mens Herman zaliger zou er ook niet om malen. Ik rij met een 4 liter because life is short.
Er zijn landgenoten die al 3 maand moeten overleven in een overstroomde ruïne. We zouden ons daar zorgen over moeten maken. En mijn betaalde dagtaak bestaat erin om een oplossing te regelen voor lekkende daken van sukkelaars in een sociale woning, voornamelijk in mijn provincie OVL en Gent. Ik schakel daarvoor kerels in met issues, strafblad, ADHD, you name it… Een beetje belasting betalen om dat allemaal te financieren is toch niet het einde van de wereld?
Sterke schouders, dat zijn wij Porschisten toch, of wat???[/quote]
Mag ik even tussen de lijnen lezen? Je bedrijf/organisatie herstelt/laat herstellen dus daken van sociale woningen, heel mooi! Wie betaalt die facturen? ik veronderstel de eigenaar van die sociale woningen, en zij doen dit met subsidies die ze krijgen van de overheid/belastingbetaler….?
Je stelt een aantal mensen in dienst die elders op de arbeidsmarkt weinig of geen kansen krijgen, wat zeer lovend is….en je betaalt die mensen waarschijnlijk een loon zoals wettelijk voorzien is…. misschien zelfs iets meer….. en je mag daar natuurlijk ook iets voor in de plaats krijgen…. je loon/wedde/winst noemen ze dat en dat alles wordt dus betaalt door “dat beetje belastingen om dat allemaal te financieren” die wij betalen…. dwz dat je Spyder dus ook door de belastingbetaler gefinancierd is????
Of lees ik je tussenkomst verkeerd?ik denk ook dat het daar wel op zal uitdraaien uiteindelijk…..
100 euro is peanuts als ik naar mijn taksen kijk 😉 maar dat wist ik op voorhand
Voor de meesten onder ons zal die 100 euro ipv 38 euro geen bal uitmaken. Maar ik begrijp wel dat het moeilijk verteerbaar is omdat de spelregels gewijzigd worden tijdens het spel. Misschien gewoon de regel toepassen voor oldtimers die nieuw ingeschreven worden, en niet voor de oldtimers die al ingeschreven zijn?Zoals ik zei, ‘correct’ is ook maar een vaag begrip, en ik denk niet dat ik voldoende breed geïnformeerd ben om er een gegronde uitspraak over te doen. Wat niet wegneemt dat ze daar in Brussel waarschijnlijk nog veel minder geïnformeerd zijn, laat staan dat ze met de juiste intenties beslissingen zouden nemen over wat dan ‘correct’ zou moeten zijn. Mijn geloof in het politieke spel is duidelijk niet zo groot.
Het siert ons als mens als we waarde hechten aan principes, en dat vind ik ook belangrijk. Maar dat we niet meer van gedacht mogen veranderen onderweg, dat is toch gewoon een beetje halsstarrig. Voortschrijdend inzicht noemt dat dan. Het siert ons nog meer als we dat durven toegeven.
Bovendien zijn we hier in ons Belgenlandje steeds de eersten om de achterpoortjes en omwegen te zoeken om toch maar ergens onderuit te geraken. Tot zover onze principes, zolang ze ons goed uitkomen..Neemt natuurlijk niet weg dat het lijstje zoals Deepee vermeldt duidelijk een onevenwicht toont. Maar opnieuw, de situatie 40j geleden is niet die van vandaag.
De spelregels veranderen, omdat onze omstandigheden ook veranderen. Ook de betekenis van ‘correct’ is dus geen vast begrip. We planten ons alsmaar meer voort en liggen mee aan de basis van het grootste probleem, nl. dat we hier met teveel op een beperkte oppervlakte moeten overeenkomen. Ook daar maken onze principes plaats voor een irrationele drang om nog meer mensen op de wereld te zetten.Ik denk niet dat iemand een andere keuze zal maken omtrent zijn oldtimer met deze significant hogere rijtaks. Die keuze is toch vooral ook een gevoelskwestie, of rijden we écht met dat oudje omdat het zoveel goedkoper is? Het is dan waarschijnlijk zelfs nog steeds goedkoper dan een jonge plezierige bolide.
Enfin, het is duidelijk dat het niet om 100 euro gaat. Maar ook dan moeten we in de spiegel durven kijken. Ons geluk zit echt in het besef van wat we wél hebben.Zolang ze met ons 100 euro maar geen keukens voor eigen plezier kopen, daar wringt het.
Tja, principes…
Jongens toch, over 100 euro! Mij boeit het niet. De grote mens Herman zaliger zou er ook niet om malen. Ik rij met een 4 liter because life is short.
Er zijn landgenoten die al 3 maand moeten overleven in een overstroomde ruïne. We zouden ons daar zorgen over moeten maken. En mijn betaalde dagtaak bestaat erin om een oplossing te regelen voor lekkende daken van sukkelaars in een sociale woning, voornamelijk in mijn provincie OVL en Gent. Ik schakel daarvoor kerels in met issues, strafblad, ADHD, you name it… Een beetje belasting betalen om dat allemaal te financieren is toch niet het einde van de wereld? Sterke schouders, dat zijn wij Porschisten toch, of wat???
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.