Wat rest er nog van het vermogen?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Wat rest er nog van het vermogen?

• Maker
    Discussie
  • Ik vraag me steeds af wat er nog overblijft van het vermogen van wagens ouder dan 10 jaar of meer? Dit is lang niet hetzelfde voor elke wagen en hangt af van onderhoud en aantal Km’s dat weet ik ook wel. Stel het gaat over een 968, ongeveer 160 000Km en steeds onderhouden zoals het hoort. Wat blijft er na 14jaar ONGEVEER nog over van de 240pk? Ik veracht geen exacte waarde maar had wel eens willen weten hoeveel zoiets kan verliezen?

Kan je met een motorrevisie (niewe zuigers, cilinders behandelen, …) opnieuw aan je oorspronkelijke vermogen geraken?

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Wim

Mijn 3.2 motor is in 2005 gereviseerd, en op de vermogensbank kwean ik na revisie op 246 pk. 8)
      Op het Nederlandse forum is er over laatst iemand geweest die zijn Porsche met originele km, dus nog geen revisie aan precies dezelfde PK’s uitkwam als wat fabriek opgaf. 💡
      Bekend is dat Porsche steeds met opgeven van PK’s altijd aan de zuinige kant is, staat een filmpje van motoren vermogens test op you-tube en daar kun je zien dat elke motor van Porsche over de waarde gaat.
      Dus maak je niet teveel zorgen, als je hem goed onderhoud zul je niet veel kwijt zijn.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.