Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Wat te doen met mijn 993 c4?
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door
Jan Danckaers.
-
MakerDiscussie
-
13 september 2014 om 12:18
Hallo,
Bijna 2 jaar heb ik mijn 993, op deze periode heb ik 1000 km gereden ,waarvan 2/3 met een rondrit.
Jaarlijks betaal ik vadertjestaat om met de 993 te mogen rijden.
Ik vind de taks/km verhouding niet meer leuk.
Ergens ligt het aan mijzelf wel dat ik zo weinig met de 993 rij maar ik laat hem nergens graag achter of
ben niet altjd gerust als hij op een onbewaakte parking sta ect.
Ik twijfel of ik de 993 nog 5 jaar laat staan tot wanneer hij oldtimer is of deze nu te verkopen.Laat jullie mening maar weten.
Mvg
CostaAttachments: -
MakerDiscussie
-
[quote=”Ive” post=179408]
Daarbij komt dat de oldtimerwetgeving nogal onvast is, wil er mee zeggen dat het in Nederland onlangs veranderd is van 25 jaar naar 40 jaar. (dus wie weet binnen kort bij ons ook).Ik zou zeggen, ofwel zelf méér van genieten, ofwel nu verkopen.[/quote]
Klopt van die 40 jaar, maar neemt niet weg dat er een overgangsregel is de auto’s tussen 25 en 40 jaar betalen maar een 120 euro als ik me niet vergis
Goede keuze Costa,
je zal zien binnen enkele maanden jaren, dat je nu de juiste beslissing genomen hebt!!![quote=”Gette” post=179415]Juiste keuze man, zeker houden die ketel !
+1 Gette,
Ketel,Ketel :happy:
Juiste keuze man, zeker houden die ketel !
Over prijzen in het verleden en de toekomst gesproken, ik heb vorig jaar tijdens de zoektocht naar mijn 964 eens 4 uur aan de babbel geweest met de eigenaar van het bedrijf ” Elfer ” in NL. Ik heb daar toen dingen gehoord die mij enorm verbaasd hebben ! Kijk maar eens goed rond wat er van oudere modellen nog wordt aangeboden, het moet bijna allemaal van de andere kant van de aardbol komen want hier is niets deftigs meer te krijgen. Zelfs de rommel kopen de Duitsers op, om nog maar te zwijgen over de deftige wagens. Er worden al lang geen luchtgekoelde P. meer gemaakt en er worden er, spijtig genoeg, elke dag plat gereden. Ik ben er van overtuigd dat de prijzen gaan blijven stijgen, niet zo extreem zoals sommige modellen de afgelopen jaren hebben gedaan, maar zakken zie ik ze niet meer doen. Er is nog een veel grotere markt die staat te springen om alles op te kopen moesten ze er in België een soep van maken en alles terug normaal gaan belasten 🙄
@wes: Dat zal de tijd wel uitwijzen zeker,zoals ik hier al reeds gelezen heb,misschien voor
1 maand een nr-plaat aanvragen.
@Ive: De kans zit erin dat je gelijk hebt.
Maar de centen weg zetten op de bank en er zeker van zijn
dat deze bijna niets opbrengen, of je droomwagen dagelijks zien staan in de garage en
de mogelijkheid om ermee in de zomer rond te rijden zijn geen slechte deugden.Mvg
CostaDe prijzen zijn de laatste jaren enorm gestegen, mede te danken aan de crisis en het “nul”opbrengst van het spaarboekje.
Maar de prijzen gaan volgens mij niet blijvn stijgen.
Ik ben zelf al enige tijd op zoek naar een mooie *porsche , maar merk dat er hééél veel aan hoge prijs wordt aangeboden, maar weinig aan hoge prijs verkocht.
Heb bv al enkele aan 30000 weten staan die dan toch ineens voor 25000 weg mochten.
Daarbij komt dat de oldtimerwetgeving nogal onvast is, wil er mee zeggen dat het in Nederland onlangs veranderd is van 25 jaar naar 40 jaar. (dus wie weet binnen kort bij ons ook).Ik zou zeggen, ofwel zelf méér van genieten, ofwel nu verkopen.
Wijze beslissing om hem te houden. 😉
Maar eum… je gaat hem toch niet 5 jaar stil laten staan tot hij oldtimer is, ofwel? :wtf:
Thx voor jullie mening allemaal.
De 993 blijft hier en wordt niet verkocht, ik ga hem houden tot hij zijn rijpe leeftijd heeft bereikt van 25 jaar.
De 993 staat echt in orde en rijdt fantastisch.
Zopas nog eens wat km’s gaan rijden en het geeft je toch een goed gevoel om met de P op de baan te zijn.Mvg
CostaIk denk dat er veel zijn die niet goed weten wat ze willen, ik wel en ik denk op lange termijn, daarom meteen mijn droomwagen gekocht en toen het tegenzat toch blijven in geloven ondanks de financiële aderlating … als je teveel aan het geld nu denkt en wat de waarde ervan is kan je geen plezier hebben van een Porsche … het is net andersom je gaat vrolijk fluitend verder en lacht met je eigen miserie terwijl de facturen rond je oren slaan, nooit zoveel gelachen met Wim bij ccr met de belachelijke bedragen die sommige onderdelen kosten … je moet focussen op wat je echt wilt en een beetje tegenslag of geld mag je niet tegen houden :relaxman:
Kan het soms zijn dat je je niet op je gemak voelt tijdens rijden ? Mijn 993 is nu dag en nacht verschil dankzij nieuwe rubbers, remmen en correcte uitlijning, is echt wel belangrijk voor zo’n wagen om er plezier aan te hebben :driver:
Het vuur terug aanwakkeren: dit setje erop smijten en de ophanging ook wat strakker steken en rijden maar:-)
Verkopen is fout… als een liefde wat uitdooft moet je het vuur aanwakkeren, niet scheiden!:-)
[quote=”Rocco” post=179333]Dat je daar niet liever mee rijdt snap ik niet … die geur, dat geluid, rijgedrag ik snak daar naar. Maar ik ga meestal s’avonds rijden nadat het drukke verkeer weg is en ik rij enkel nog om het rijden zelf. Dat is mijn beste ontstresser daarna kan ik er weer tegen en slaap ik goed. Ik zit al de hele week in het verkeer maar met de 993 is het dan eindelijk voor mezelf, dat raak ik niet beu :relaxman:[/quote]
jij bent dan ook nog flink aan ‘t afkicken van je noeste sleutelwerk. als een andere forummer dit zou neerschrijven, dan zou ik hem/haar in een PBtje zachtjes pushen richting GGZ :popcorn:
Je hebt een klik met de Elf of niet. Zo niet dan verkopen. Zo wel dan anders benaderen. Zelf stel ik een seizoen 911 rijden en een jaar lang koesteren gelijk aan een vakantie van een goeie week. De kosten zijn vergelijkbaar. Dan heb ik liever die Elf en geen vakantie of een vakantie minder.
Ik heb hem dit jaar zelf slechts 4 maandjes in de running gehad, 12x wezen rijden in totaal 2.462 km gestuurd. Totale uitgaven aan belasting, verzekering, onderhoud en brandstof circa 1.750 euro.
Maar het is dus beter om niet te kijken naar de verhouding km/kosten als je weinig rijdt. Van een vakantie heb je een week plezier, van een Elf het hele jaar (ook al staat ie in de garage)! :salut:
O ja, en volgens Sammy hoef je hem bij meetings niet op slot te zetten… :happy:
Als je het geld niet nodig hebt gewoon wegzetten en iets anders kopen. :think:
Of eens kijken voor iets anders en eens kijken wat je voor uwe krijgt in overname …
Porsche center Eindhoven heb ik al een 6-7 auto’s gekocht/ verkocht en geven steeds een correcte prijs :up:
:popcorn:
[quote=”Costa” post=179322]
Laat jullie mening maar weten.
[/quote]
Aan mij verkopen ! Is mooiste kleur voor de 993 vind ik. Prijzen zijn moeilijk te voorspellen, maar ik het toch ook het gevoel dat we aan de top zitten van de prijzen voor de luchtgekoelde 911’s. Dus verkopen nu je er het max. van kan krijgen want je hebt blijkbaar niet meer de ‘goesting’ (om Rutten te quoten) om er het nodige geld aan te besteden. Is niets om schaamte over te hebben.Eens naar een meeting (veel te weinig) en voor de rest zoals Rocco: meestal ‘s avonds als het verkeer rustiger is. Kan daar enorm van genieten en ontspannen :relaxman:
Zo kom ik aan 3 tot 4 K per jaar.
Nog minder rijden , 1K bijvoorbeeld , begrijp ik niet :think:
Waar is dan de *porsche passie ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.