Wat te doen met mijn 993 c4?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Wat te doen met mijn 993 c4?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Bijna 2 jaar heb ik mijn 993, op deze periode heb ik 1000 km gereden ,waarvan 2/3 met een rondrit.
    Jaarlijks betaal ik vadertjestaat om met de 993 te mogen rijden.
    Ik vind de taks/km verhouding niet meer leuk.
    Ergens ligt het aan mijzelf wel dat ik zo weinig met de 993 rij maar ik laat hem nergens graag achter of
    ben niet altjd gerust als hij op een onbewaakte parking sta ect.
    Ik twijfel of ik de 993 nog 5 jaar laat staan tot wanneer hij oldtimer is of deze nu te verkopen.

Laat jullie mening maar weten.

Mvg
    Costa

Attachments:
    • IMG_1688_2014-09-13.jpg
13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • ik heb een boxstertje en sta met plezier op om te gaan werken alleen al omdat ik “maar” 5km rij naar mijn werk, stop nog liever met werken om terug slechts 5km te rijden naar huis, gewoon zaaaaalig. Houden zou ik zeggen, platen opsturen en terug inschrijven maar doe het goed want je moet wel bepaalde dingen op het document zetten geloof ik, is al eens gepost hier op het forum.

Verkopen nu de prijzen (nog) top staan. Stel dat ze één en ander wijzigen mbt de oudere sportwagens, donderen de prijzen omlaag. Aan je relaas te lezen ben je hem gewoon beu en heb je niet meer die klik die je eigenlijk nodig hebt om hem te houden, onderhouden, koesteren. Weg ermee !

Ik heb mijn 993 nu 1 jaar, recent getwijfeld om ze te verkopen gezien weinig kilometers…
          Deze middag heb ik ze volledig gewassen en 100 km mee gereden en beslist haar te houden… 🙂

Doe zoals ik, 4x per jaar inschrijven begin van de maand en einde maand nummerplaat insturen, kost u geen taks, enkel de nummerplaat!

Ik denk wel dat we mogen vergeten dat we binnen 5 jaar de 993 kunnen inschrijven als oldtimer 🙁

Ik vrees dat ze ook niet meer gaan zakken de prijzen !
            Maar moesten ze toch stoppen met stijgen nog een jaar of 5 bijhouden, dan kom ik hem wel ophalen :lekker:

Houden/verkopen: moeilijke beslissing.
              Ikzelf rijd ook maar 1000km/jaar en denk ook soms aan verkopen… Maar ze is zo mooi… *luv En :driver: zalig…
              Als ze verkocht wordt, enkel voor iets extremer(weinig km’s maken dit mogelijk)… :coolness:
              Uitschrijven voor 6 maanden zou je idd kunnen helpen met je twijfels over kosten.

Prijzen zijn fel gestegen. Prijzen blijven niet stijgen. Verkopen met winst !

Dat je daar niet liever mee rijdt snap ik niet … die geur, dat geluid, rijgedrag ik snak daar naar. Maar ik ga meestal s’avonds rijden nadat het drukke verkeer weg is en ik rij enkel nog om het rijden zelf. Dat is mijn beste ontstresser daarna kan ik er weer tegen en slaap ik goed. Ik zit al de hele week in het verkeer maar met de 993 is het dan eindelijk voor mezelf, dat raak ik niet beu :relaxman:

of je plaat insturen en voor die paar keren dat je de baan op wil ga je naar een autohandelaar om een ZZ-plaat te huren zoals ze dat doen bijv om naar de keuring te rijden.
                    kost je per keer zo’n 50 €, dus een pak minder dan je jaarlijkse rijtaks + verzekering.
                    zo kan je hem laten “rijpen” zoals men hier al gezegd heeft en kan je hem over een paar jaar alsnog verkopen of inschrijven als oldtimer.

beetje meer rijden!
                      In oktober je nrplaat terugsturen en ze in april terug aanvragen.

Als je écht houdt van uw *porsche kan je ook je nummerplaat gedurende een periode terug opsturen.
                        Krijg je sowieso een bepaald bedrag terug, dat maakt je gevoel wat beter qua kosten aan vadertjestaat.
                        Je hoeft dan enkel 30€ te betalen als hij terug op de baan komt.

ken

Niet verkopen en iets meer mee rijden
                          Je gaat er zoveel meer van genieten door er meer mee te rijden.
                          Maak zeker de juiste keuze!

Zoals de prijzen nu stijgen…mooi opzij laten staan en laten rijpen als een goede wijn.
                            Zou wel eens ieder jaar meer waard kunnen zijn 😉

Ik rij met mijn 993 elke dag. Het is en blijft uiteindelijk een auto die gemaakt is om te :driver: .

Maar 1000 km is natuurlijk heeeeeeeeeeeeeeeeel weinig.

Misschien is verkopen dan wel een optie.

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.