wat te kiezen ??

Home Forum Zeverhoekje wat te kiezen ??

• Maker
    Discussie
  • Ik momenteel op zoek naar een nieuwe dagelijkse wagen.
    Het begrip dagelijks is wel relatief daar ik in de week met de fiets naar het werk ga en in het weekend een volle garage posche’s staat te lonken. 😆 😆

Gewoon iets leuk voor tussenin.

Ben aan het twijfelen tussen een Golf 5 GTI en een mini JCW.

Heeft er iemand ervaring met één van deze wagens??
    Persoonlijk denk ik dat de mini meer fun geeft en de golf kwalitatief een stuk beter is…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
    • vorige set achterbanden op mijn 930 turbo zijn ong maar 8000km meegegaan 😳
      Mss ligt het eerder aan de rijstijl 😛

jezus, da’s toch echt wel weinig! Ik heb met de 996TT nu al sinds feb 15.000 km gereden, en zou dus al een set banden nodig hebben? 😯 Voor een 2e wagen ook al niet echt verwaarloosbaar te noemen…

JoeBar_S2 schrijft:

Ja yokohama tijd geleden…

. Superband op droog, bochten en vertrekken, ook bij stoppen of noodstop, ongeziene prestaties…
          Op nat wel doorspinnen en schuiven, maar steeds met voldoende feedback…
          Zeker wanneer de turbo zijn extra power geeft, maar ze bleven controleerbaar.

Enige nadeel op 7500 km banden geroteerd voor naar achter. Op 15000 km
          Alles weg 🙂

hier zelfde ervaring, zeer goeie band maar beperkte levensduur.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh
            ik dacht dat 8) ge ervan af wilde 8)

Omdat ‘t winter wordt en die gepolierde randjes niet goed tegen ‘t zout kunnen 😉

@ musch , waarom liggen die naast en niet op de porsche ?

Ja yokohama tijd geleden…

. Superband op droog, bochten en vertrekken, ook bij stoppen of noodstop, ongeziene prestaties…
                  Op nat wel doorspinnen en schuiven, maar steeds met voldoende feedback…
                  Zeker wanneer de turbo zijn extra power geeft, maar ze bleven controleerbaar.

Enige nadeel op 7500 km banden geroteerd voor naar achter. Op 15000 km
                  Alles weg 🙂

Mijn ervaring toen wat in de regen of op glad wegdek de betere band was met sportieve rijstijl.
                  Goodyear (toen de NCT reeks) of Continental SportContact.
                  Waarbij de goodyear steviger wangen had dus beter feedback .
                  De Continental was in de regen om blind vertrouwen in te hebben.

Ivm slijtage. 4 goodyears gingen naar de bandenhemel op 35000 km.
                  4 Contis op 45000…

Hankook nog niet mee gereden.

Ja, Yokohama…

iemand ervaring met Yokohama of hankook ❓

porsche914orange schrijft:

Heeft iemand een aanrader??

Ja , een 4WD kopen 😈 😉
                        Geen problemen met het vermogen op de baan te zetten

Dit weekend al mijn GTI al eens goed kunnen testen 😈

1 probleem, bij vochtig weer zoals nu heb ik echt onvoldoende grip vooraan.
                          Als ik +-70km/h rij en dan in 3e versnelling het gaspedaal eens goed induw spinnen de banden gewoon door. Het zijn nochtans nieuwe pirelli’s vooraan.
                          (zelf slechte ervaring met pirelli in vochtig/nat weer met enkele porsche’s van me)

Al aan enkele mensen nagevraagd en dit zou ik kunnen oplossen met andere banden. Heeft iemand een aanrader??

Anoniem

Proficiat met de aanwinst .Vele veilige kilometers .
                            Kennen we de familie garagist . 😉

ik heb het geluk een prima auto technieker in de familie te hebben 😉

Anoniem

porsche914orange schrijft:

Aankoop niet, onderhoud wel (denk ik 😉 )
                                De wegentaks is wel minder op de golf. Die heeft 147Kw, de sub?

Daar kan je nog van gaan verschieten dan vrees ik.
                                VW is zeer duur in onderhoud naar mijn ervaring.
                                Mijn vriendin rijd een VW Polo 1.4 TDI en die is duurder in onderhoud dan mijn BMW 335d 😕
                                600 euro voor een grote beurt tegen 450 voor mijn BMW.

Wim

Proficiat mat de aankoop, en het blijft toch in de familie. 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.