wat te kiezen ??

Home Forum Zeverhoekje wat te kiezen ??

• Maker
    Discussie
  • Ik momenteel op zoek naar een nieuwe dagelijkse wagen.
    Het begrip dagelijks is wel relatief daar ik in de week met de fiets naar het werk ga en in het weekend een volle garage posche’s staat te lonken. 😆 😆

Gewoon iets leuk voor tussenin.

Ben aan het twijfelen tussen een Golf 5 GTI en een mini JCW.

Heeft er iemand ervaring met één van deze wagens??
    Persoonlijk denk ik dat de mini meer fun geeft en de golf kwalitatief een stuk beter is…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
    • De wegentaks is hetzelfde
      Alletwee tweeliters .
      De BIV wel daar de Sub 165kW heeft , maar dan speelt de leeftijd weer een rol.
      Ik moet bvb 2000€ BIV betalen voor een Sub van 8 jaar . Op eentje van 5 jaar was het 2500€

Aankoop niet, onderhoud wel (denk ik 😉 )
        De wegentaks is wel minder op de golf. Die heeft 147Kw, de sub?

Mooie wagen .
          Maar is deze in aankoop en gebruik nu zo beduidend goedkoper dan een WRX ?

Anoniem

Mooi!
            Fotootjes op een gedurfde locatie 😯

Het is dus een Golf 5 GTI geworden. Van 3/2005.

Hij heeft enkele leuke eigenschappen:
              – een volledige inox uitlaatsysteem van milltek
              – KW schroefkit (met keuring)
              – Editie ’30 achterlichten
              – Alle bumpers meegespoten
              – Custom dump-valve
              – K&N carbon open luchtfiltersysteem
              – Sport stabilisatoren
              – Rondom Tarox schijven en blokken

Volgende week ga ik hem afhalen.

Foto’s van vorige eigenaar

ELke wagen kost geld als je op een merkgarage gaat .
                Maar als je maar 3000km per jaar doet zullen die kosten wel erg binnen de lijntjes vallen .
                Zoals ik met mijn Porsche . Eén onderhoudje per jaar en that’s it .
                Ik ben die 3000km al voorbij sinds ik de wagen heb (morgenavond twee weken) 😈
                En de wagen rijdt subliem .
                Belangrijk is wel bij zo’n wagens geen verbouwde super getuinede te nemen , maar een zo goed als originele met een lage kilometerstand en (zoals bij een Porsche) een onderhoudshistorie .

funny schrijft:

@porsche914orange ,in Brugge staat er ergens een fiat ABARTH .Niets voor jou 😉 ❓

Leuke wagentjes, maar ik vind ze net iets te vrouwelijk en te klein.
                  Ben nog altijd niet van’t straat he, dusja 🙄 😆

Luc, dat is idd een nadeel van een voorwielaangedreven wagen met veel power.
                    Zelf hebben we nog een Lotus Elan M100, als je daar serieus mee optrekt heb je zelfde probleem. De voorzijde van de wagen begint te leven en zweven.

@ orange914, heb reeds met de JCW Mini en met een gewone S cabrio gereden en is mss raar om zeggen maar vond de JCW te veel power hebben voor een Mini. 😮 😮 😮
                      Bij serieus acceleren was de JCW moeilijk bestuurbaar 🙄 🙄 🙄

Anoniem

@porsche914orange ,in Brugge staat er ergens een fiat ABARTH .Niets voor jou 😉 ❓

@Sigrid straks krijg ik nog medelijden met jou 😉

Wim

Inderdaad William. 😳

Anoniem

Zou helemaal te gek zijn als ie al kapot ging na 20 km 😀
                            Denk dat je 20 dkm bedoelde 😀

Wim

Dank voor je toelichting, maar nu ruim 20km verder alleen nog maar fun gehad met de Mini.
                              Is gelukkig degelijke Duitse kwaliteit. 😈 😉

cabrio wim schrijft:

Sigrid schrijft:
                                [quote]heerlijk. Maar dat overstijgt niet de steeds terugkomende kosten voor mankementen.

Verklaar je eens nader. :idea:[/quote]

Nee, de Mini van mij vloog niet spontaan in de fik, maar daar is alles wel zo’n beetje mee gezegd.
                                Mijn problemen o.a.:
                                Nog geen dag in m’n bezit en er scheurt een slang, einde koppeling. Fabrieksfout, maar ja, je staat wel ‘s avonds in het donker met een kind midden op de weg stil. In de auto blijven zitten en wachten op hulp was geen optie en in je uppie een Mini wegduwen valt ook niet mee…ook al heet het dan Mini.
                                Electrische problemen, ramen en deurvergendeling.
                                Beurtje….nieuwe remschijven e.d…..kosten 😯
                                CD speler die het niet deed vanaf dag 1.
                                Versnellingsbakproblemen, schakelen ging slecht(nee, lag niet aan mij 😉 ) maar was wel de voorbode van, je raadt het al…….weg die auto.

Heb er veel rijgenot van gehad, maar verder 🙁

daar ben ik een te grote autofan voor, ik zou alles met de wagen doen 😆
                                  of ook mss een beetje lui 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.