Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › Wat vinden jullie van deze kleur op een 964 Targa
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 6 maanden geleden door Carrera4s.
-
MakerDiscussie
-
30 november 2006 om 04:59
Deze 964 Targa
staat al enorm lang te koop. Prijs is hoog maar wegens de staat en km’s begrijp ik de verkoper zijn vraagprijs.
Echter, ik denk dat hij problemen heeft hem te verkopen wegens de kleur.
Een tijdje terug was er een identieke te koop in het zwart/zwart en die is uiteindelijk verkocht voor 32.000 euro. De vraagprijs was eerst 34.000.
Bovendien was die zwarte minder origineel (o.a. H&R + 18″) , deze heeft alles origineel , op de foto’s staat hij met 18″ turbo look velgen maar de wagen wordt verkocht met de originele cup1 velgen.De vraag : wat vinden jullie van de kleur?
Op het Duitse Porsche forum is het voor de meesten een “big NO NO”Hier ?
-
MakerDiscussie
-
[quote=”993S”:3mtwr6ep]Dat boekje ga ik halen , als ze hem zomaar als perfect bestempelen bewijst dat nog maar is de waarde die je aan zulke lectuur kan hechten. 🙄 [/quote]
Het is toch mogelijk dat de wagen intussen gerestaureerd is zoals het echt moet en dus intussen “impécable” is geworden ? 😉
Tja Flat Six zijn Fransen hé. En als je ziet met wat voor wagens die rijden (blutsen, roest e.d.).
Dave merkte op de parade vorig jaar nog op dat vele Franse wagens herspoten deuren hadden (en dan nog niet goed gedaan ook niet…)
Dat boekje ga ik halen , als ze hem zomaar als perfect bestempelen bewijst dat nog maar is de waarde die je aan zulke lectuur kan hechten. 🙄
Al iemand de laatste Flat Six Magazine gelezen?
Best grappig…er staat een “Buyers Guide” in van de 964 Targa met als voorbeeld auto deze Mint Greene Targa waar 993S nog naar gaan zien is 😆 …Volgens hen ook “en etat irraprochable!” 😉
Lees 2 posten hoger , daar kan je lezen wat er niet perfect aan is.
😉 is dezelfde wagen.Niet perfect ? Staat toch: “ETAT EXCEPTIONNEL”
Of mag je niet alles geloven wat verkopers schrijven ? 😉
Ik haal deze oude topic even naar boven , tot mijn stomme verbazing staat die mint groene Targa nu te koop in Frankrijk.
Met 4000 km erbij en nog straffer , 5000 EURO duurder 😮
40.000 euro voor een niet perfecte Targa van 92 , amai mijne frak 😕Ben dus vandaag naar die Mint groene gaan kijken. Vermits ik toch in de buurt was ook dan maar geprofiteerd om naar deze te gaan kijken:
Click meLang verhaal in het kort : 1200KM gereden en voor niks.
Die Wimbledon groene was serieus aan geknoeid en de meeste panelen stonden niet in lijn. Dus een ex-ongeval. Vondt het int. ook maar niks van kleur.Die mint groene waar ik mijn hoop had op gevestigd was veel beter en als gebruiksauto zeker niet slecht (wel veel te duur) maar als collectie stuk waardeloos. Deur rechts en kofferklep herspoten , sticker in deur post ontbrak. Ergste was dat die deur er niet goed in zat en dus de voegen verkeerd zaten. En de deur regeling stond al op het maximum.
De verkoper had een vast bod van 33.000 euro maar hij wil absoluut zijn vraagprijs en denkt die in de lente te krijgen.
Die targa’s worden duur. zucht ![quote=”AutosDekens”:1e28xa14]
Man man, had ik die witte 964 targa nog maar staan… deze was 100% ongevalvrij en in showroomstaat! Lijkt me veel belangrijker voor een collectiewagen dan het feit dat hij van 92 of 93 is en met airbags… Liever eentje van 1990 die perfect is dan een jongere die al 2 levens achter de rug heeft…[/quote]Ik ben het 100% met je eens , een originele pre-92 heeft ook mijn voorkeur tov een niet originele post-92.
Maar dat is niet echt wat ik bedoelde hoor en wil zeker die prachtige witte niet afbreken , integendeel. Maar stel dat een verzamelaar de keuze heeft tussen een 90 en een 92 beide 100% perfect dan verkiest die man de 92 en net dat beinvloed een beetje de verkoopwaarde. Ben je het daarmee eens ?Ik bekijk ook net nog eens de foto’s van die rode targa… ik heb de wagen in augustus aangeboden gekregen en bekeken… herkende de wagen nu op de foto aan het lipje onder de voorbumper dat niet origineel is…
En zoals 993S reeds vertelde heeft de wagen al wel eens serieus in elkaar gezeten… Verder vertoonde de wagen toen ook roest aan de B-stijlen, roest rond het voorste raam, roest aan de achterruit enz…Man man, had ik die witte 964 targa nog maar staan… deze was 100% ongevalvrij en in showroomstaat! Lijkt me veel belangrijker voor een collectiewagen dan het feit dat hij van 92 of 93 is en met airbags… Liever eentje van 1990 die perfect is dan een jongere die al 2 levens achter de rug heeft…
[quote=”mcklusky”:2tmo6big]Deze weet ik nog staan.
Ik ben nog niet ter plaatse gaan kijken maar ken de verkoper wel, heb er ooit enkele sets porsche velgen gekocht en naar een 911 gaan kijken…
De wagen is van eind 1991 en heeft 126000km op teller staan, moet 22995€ kosten maar ik vermoed dat hij nog een ruime marge heeft…KLIK HIER VOOR MEER[/quote]
Heb net naar de vriendelijke man gebeld en het is wel degelijk dezelfde welke ik een tijdje terug ben gaan bekijken.
Waw, vele toffe reactie’s.
Ik zag de opmerkingen dat het hier wat stiller is en dacht dan “waarom is niet naar de mening vragen van het forum ivm Mint”
Want als deze echt perfect is dan ‘vrees’ ik dat ik er toch een bod op ga doen , bijna 35 is echter iets teveel. We zullen wel zien ergens volgende week wanneer ik bij de man geweest ben.
@Stef : airco was een optie op de 964 , trouwens ook nog op de 993.
Maar vindt het ontbreken van air op een 964 Targa geen nadeel .
@David : Ik zal morgen bellen voor die rode Targa op Kapaza. Maar denk dat ik de wagen al goed ken, tenminste dat vemoed ik. Heb die wagen aangeboden gekregen voor 16000 euro enkele maanden terug en heb hem nog laten staan. Een pure ramp als collectiewagen. Een zwaar ongeval gehad vóór links en dan zo slecht hersteld dat de voegen tussen vleugels (voor+achter) en deur buiten proportie groot zijn. Ook nog doorgeroest onder de voorruit. Ik had er hartpijn van. Zou wel allemaal nog kunnen hersteld worden maar niks voor mij.@Mich : je hebt 100% gelijk.
@Auto’s Dekens: jouw verkochte witte (pre 92) ziet er prachtig uit maar zal altijd minder in vraag zijn en daardoor iets minder waard dan een 92 of 93, het zijn details maar ze tellen voor de verzamelaar.
Bv de airbags en detail verbeteringen en meest in het oog springend de Cup spiegels. Mocht iemand argumenteren “zet dan nadien cupsiegels” dan kent hij de mentaliteit van de “collectioneur” niet. 100% origineel is de boodschap. Bovendien laten de orginele spiegels een afdruk in de lak.
Maar je had er natuurlijk nu wel meer van gehad dan een paar jaar terug.
@Koen: prijs ontstaat door vraag en aanbod hé. Mijn limiet (en een ABSOLUTE ) was 30000 euro voor een targa van 2 of 93.
Dan moest hij ook nog PERFECT zijn met 100% originele lak. Wel, die gaan allemaal over de 30 dus ik zal moeten kiezen , ofwel meegaan ofwel vergeten. Ik had bijna een bijna perfecte zwarte gekocht maar heb net te lang de kat uit de boom gekeken en die is voor mijn neus verkocht voor 31870. Die stond eerst aan 33900 en ik hoopte hem te kunnen kopen voor 30000 , ik dacht (net als jij) welke zot gaat daar nu nog meer voor geven en hij was dus wel verkocht he. t’Was bovendien nog mijn lievelingskleur.
Zie de originele advertentie van augustus:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.