Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.

Home Forum Zeverhoekje Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.

• Maker
    Discussie

• Wim

Maar ruim 25 auto’s is wat veel om te posten denk ik, ook al zal ik de afbeeldingen vinden op het internet. 😉

Maar mijn eerste 4 op 2 jaar tijd waren deze.

Simca rally 2

Volvo 123 GT

Audi 100 GLS

Audi 100 Coupe

Kleuren kloppen met mijn eigen auto’s uit die periode.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 295)
      • Ja deze zou ook in m’n garage mogen staan

Wauw, en dan in het bijzonder die Delta! Droomwagen!

Mijn eerste wagen was een Ford Scorpio 2.0i benzine
            Dan een jaar of 6 met Lancia Delta Integrale Evo gereden.

Vervolgens in 2004 een BMW 318i break bijgekocht, want ik wou de Delta wat sparen.
            Maar, in 2006 kon ik een Mitsubishi Lancer Evo VI RS testrijden en ik was meteen verkocht.
            De RS was de lichtgewicht versie zonder airbags, abs, airco, electrische ruiten, enz….
            Jullie zullen het niet graag horen, maar dit was echt een P-killer… 300PK voor 1280kg.

En dat ik graag ging spelen beWijst deze foto :mrgreen:

Deze wagen is in 2014 vertrokken richting Ukraine en dan kocht ik me een nieuwe Ford Focus ST clipper.
            Leuke wagen wel, maar toen zwoor ik nooit nog een FWD te kopen.

En nu dus de Macan…

Op 2wielen ook heel veel dun gehad tot 2006:

[quote=”geertg” post=279797][quote=”Zoefhaus” post=279795]Hoe bevalt die hybride X5? Is een kandidaat-opvolger voor mijn CLS ;)[/quote]

Zeer tevreden, op heden zo’n 5.000 km gereden waarvan de helft elektrisch. 5,9 l/100 km. verbruik. Vooral als bedrijfswagen fiscaal interessant nl. 100 % aftrekbaar en laag voordeel van alle aard (41 gr. CO2 doch vanaf volgend jaar WLTP en deze is 32 gr. CO2).[/quote]

Bedankt voor de info. Mocht het een SUV worden neem ik de X5 mee op de shortlist 😉

momenteel

Auto vroeger
                  Moto’s van vroeger

Jo

Opel kadett E
                    Opel Vectra
                    Ford Focus
                    Ford Mondeo
                    VW passat variant
                    Citroen C2 vrouw haar auto
                    Porsche G serie sc 3.0
                    VW passat cc
                    VW passat berline
                    Huyndai i30 vrouw haar Auto
                    Porsche Cayman 981

Jo

Opel kadett E
                      Opel Vectra
                      Ford Focus
                      Ford Mondeo
                      VW passat variant
                      Citroen C2 vrouw haar auto
                      Porsche G serie sc 3.0
                      VW passat cc
                      VW passat berline
                      Huyndai i30 vrouw haar Auto
                      Porsche Cayman 981

My cars:

Audi 100CS (ex-dad car)
                        Golf 3 1.8 GL (helemaal GTI look gemaakt)
                        Golf 4 SDI (snel weggedaan)
                        Golf 4 TDI Highline (10j gehad)
                        BMW 330D (10j gehad)
                        BMW X5 3.0SD (6j daily)
                        Volvo C70 T5 (eerste total loss)
                        Volvo C70 T5 (tweede total loss)
                        BMW X1xdrive 2.0 (voor mijn madam)
                        Porsche Spyder (voor mij)
                        Volvo V60 T5 (5j daily)
                        BMW X1sdrive 2.0 (nu de familie auto)
                        Porsche Macan GTS (4jaar daily)
                        Porsche 911 Endurance racing edition (one to keep)
                        Audi A1 40TFSI Edition One (besteld als nieuwe daily)

Toen ik mijn rijbewijs had in 1984, ik was 18 jaar en 2 maanden, kreeg ik het afdankertje van de vriendin van mijn vader, een VW Polo 45 pk 1976. Na één jaar plankgas altijd en overal (!) was het ding rijp voor de schroothoop… en o ja: het was een gele! Yellow Submarine avant la lettre? Neeje… kanarie was de bijnaam… Het heeft 30 jaar geduurd eer ik het trauma te boven was en terug een gele auto wou! 😈

De volgende was een Ford Sierra 1,6. een zwarte met een blitse gouden striping op de zijflanken. Maar dat ellendige kreng gaf voortdurend allerlei problemen met trillende remmen en de carburators.

Dan volgden een lange rij degelijke BMW 3-reeks diesels (E30-E36-E46…) afgewisseld met af en toe iets anders, als gezinswagens. Maar in 1997 kocht ik er een Z3 1,8 (of 1,9?) roadster bij voor mezelf en die ruilde ik in 2003 in voor een Z4 3,0 met SMG bak. Die reed ik in 2014 in de prak en toen heb ik dus de gele 981 Cayman demo uit 2013 gekocht in Wiesbaden.

In 2002 had ik een 911 3,0 SC 204 pk uit 1982 gekocht maar wegens veel problemen weer van de hand gedaan.

[quote=”Zoefhaus” post=279795]Hoe bevalt die hybride X5? Is een kandidaat-opvolger voor mijn CLS ;)[/quote]

Zeer tevreden, op heden zo’n 5.000 km gereden waarvan de helft elektrisch. 5,9 l/100 km. verbruik. Vooral als bedrijfswagen fiscaal interessant nl. 100 % aftrekbaar en laag voordeel van alle aard (41 gr. CO2 doch vanaf volgend jaar WLTP en deze is 32 gr. CO2).

Hoe bevalt die hybride X5? Is een kandidaat-opvolger voor mijn CLS 😉

Had :
                                VW Golf GTD (3x)
                                VW Touareg 2.5d
                                Mercedes CLK 2.7d
                                Range Rover Sport TDV8
                                BMW 525d Xdrive touring
                                BMW X5 3.0d Xdrive

Heb:
                                BMW X3 2.0d Xdrive
                                BMW X5 45e Xdrive (hybride)
                                Porsche 911 (964)

En daarnaast:
                                  2006-2009: Kawasaki ER-6f
                                  2009-vandaag: Ducati 749
                                  2012-2017: Ducati Multistrada 1200

Grappig topic inderdaad:

1999-2002: VW Polo (6N) 1.4i (alle begin is moeilijk)
                                    2003-2007: Ford Cougar 2.0i (ziet er snel uit, is het niet)
                                    2007-2009: Seat Ibiza 1.4 16v (Polo op z’n Spaans)
                                    2009-2010: VW Passat 2.0tdi (tijdelijke firmawagen)
                                    2010-2013: Audi A4 2.0tdi (firmwagen in white)
                                    2013-2014: Alfa Romeo Giulietta 1.6jtdm (missen is menselijk, zeer snel terug verkocht)
                                    2014-2016: BMW 630i (E63) (de 1e grote auto-liefde)
                                    2016-2016: BMW 520d (tijdelijke firmawagen)
                                    2016-vandaag: Mercedes CLS Shooting Brake 220d (firmawagen in blue)
                                    2017-vandaag: Porsche 997 carrera 2 cabrio
                                    2020-…: Nog geen idee, bijna tijd om een nieuwe firmawagen te bestellen. Audi A7 / A6 Avant? BMW X5/X3? Mercedes CLS 3rd gen?

Suggesties zijn altijd welkom 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 295)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.