Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.

Home Forum Zeverhoekje Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.

• Maker
    Discussie

• Wim

Maar ruim 25 auto’s is wat veel om te posten denk ik, ook al zal ik de afbeeldingen vinden op het internet. 😉

Maar mijn eerste 4 op 2 jaar tijd waren deze.

Simca rally 2

Volvo 123 GT

Audi 100 GLS

Audi 100 Coupe

Kleuren kloppen met mijn eigen auto’s uit die periode.

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 295)
      • lekker, nu 100 pagina’s mbt invoeren :mrgreen:

0

[quote=”WES-RS” post=145586]Mijn autoverleden is niet zo heel spectaculair. Heb er nog niet veel gehad (ben dan ook nog redelijk nat achter de oren :engeltje:) maar wel allemaal uit de Opel stal.

1: Opel Corsa B 1.2 (gekocht toen ik nog geen rijbewijs had en ook al verkocht voor ik mijn rijbewijs had) :think:
          2: Opel Corsa B 1.0 (zoals Gette het zo mooi zei: mijn “tjoening” periode. Had er een Morette kit op staan (zoals de bekende koplampen/achterlichten) en zo waren er maar 3 in Europa. Knappe wagen al zeg ik het zelf. :)) Deze is helaas hardhandig aan zijn einde gekomen toen een er opeens een slagboom de weg op kwam. :wtf: E vriejt accident als gevolg… Corsa dood… 🙁 en ik ook bijna…
          3: Opel Corsa A 1.2 (als tijdelijke wagen (ong. een maandje) tijdens mijn zoektocht naar een opvolger van de Corsa B. De meest onveilige wagen OOIT! 😐 Afgeslepen veren en op Tigra dempers zorgde ervoor dat ie lekker laag lag, maar hierdoor was het ook een “huppeltrutje”. Elk hobbeltje op de weg deed me bijna de gracht in stuiteren. :roll:)
          4: Opel Corsa C 1.7DTI Sport (altijd genoten van deze wagen maar zoals hier al beschreven op zoek naar een andere na een ongeval. Zonde… :()
          5: Porsche 924S. :mrgreen:
          6: ??? Een opvolger voor de Corsa C… Misschien een Corsa D? 🙄 😆 Hoogstwaarschijnlijk zal het ook weer een Duitser worden, maar wat weet ik nog niet.[/quote]

EDIT: 6: Het is dus helemaal iets anders geworden dan een Duitser. 🙄 Een Subaru Impreza WRX van 2002 (bug-eye). Dit is ze:

Subaru.jpg

0

Vette bak die camaro! :up: :first:

0

Dit zijn mijn wagens tot nu toe….
              Niet in deze kleuren maar bon het heeft een idee
              Wel in stijgende lijn :up:
              De 2 *porsche zie je op profielfoto 😀

Attachments:
              • image_2013-11-01.jpg
              • image_2013-11-01-2.jpg
              • image_2013-11-01-3.jpg
              • image_2013-11-01-4.jpg
              • image_2013-11-01-5.jpg
              • image_2013-11-01-6.jpg
              • image_2013-11-01-7.jpg
              0

BMW528L_crop.jpg

BMW_525TD_crop.jpg

opelmanta_crop.jpg

AudiR18ultra.jpg

Deze auto’s heb ik gehad :

Citroen 2cv ( de auto waar is het meeste plezier met beleefd heb)
                Toyota Starlet
                Opel Manta (zie foto)
                BWM 528L (Foto)
                BMW 525TD (Foto)
                Renault Scenique
                Ford Mondeo
                Subaru (model weet k ni meer)
                Volkswagen Golf TD
                Citroen C4 Gran Picasso (huidig)
                Renault Twingo (tweede auto)
                Porsche 944 in opmaak

oeps da laatste fotooke klopt niet, maar k zou er wel zo eentje willen …… in Porsche uitvoering uiteraard ! *porsche for ever

k ben er nog enkele vergeten waar ik maar effe heb mee gereden

0

Ge zijt uwe Renault nog vergeten 😉

Bootje is :up:

0

Beetje vanalles ;
                    Citroen Visa
                    Citroen CX
                    Citroen Xsara
                    Citroen Jumpy
                    Citroen Picasso
                    VW Golf 1 GLI cabrio
                    VW Golf 3 TDI
                    VW Passat Variant (2 maal)
                    Bmw 318 I
                    Bmw X3 2.0 D
                    Bmw X3 3.0 D
                    Lexus troep
                    Alfa 145 (stuk of twee)
                    Alfa 146
                    Alfa 156

En dan ben ik waarschijnlijk nog vanalles vergeten… ik zal eens foto’s zoeken…

MAAR dit wil ik jullie niet onthouden, vandaag “ingevaren”
                    V8 met kleine 400 PK
                    Genieten :happydance:
                    bootje V8

0

0
                      XXX

Hoe, stijgende lijn?
                        Ik zie de daklijn alleen maar lager gaan… :popcorn:

0

even de meer interessante:
                          1993: Peugeot 205 Rally ph2:

peugeot-205-rallye-08.jpg

1994: Honda Civic ESI

Vanaf 1999: bedrijfsdieselstoven 🙂

2009: Audi A6 Allroad

IMG_0393Medium.JPG

2010: Lancia Delta Integrale EVO2 Giallo

deltasunfrontinternet.jpg

2011: Lotus Exige RGB 260

11032011569.jpg

2012: Porsche GT3 Mk1

je ziet duidelijk de stijgende lijn 🙂
                          gr

0

knappe collectie :applaus:
                            [quote=”terrum” post=146882]Allemaal zou teveel om op te noemen zijn maar ik zal de huidige collectie der dan maar eens bij zetten 🙂

1993 jubileum edition

[IMG]http://img42.imageshack.us/img42/1390/24qj.jpg[/IMG]

2007 Bmw X5

[IMG]http://imageshack.us/a/img407/5572/wcsf.jpg[/IMG] [IMG]http://imageshack.us/a/img580/8372/kgbl.jpg[/IMG]

2012 Fiat 500C

[IMG]http://imageshack.us/a/img716/5326/vw6q.jpg[/IMG] [IMG]http://imageshack.us/a/img12/3575/2n47.jpg[/IMG]

2013 VW T5 Caravelle
                            Ziet der ondertussen al een beetje anders uit

[IMG]http://img18.imageshack.us/img18/3887/swqu.jpg[/IMG]

1968 Chevrolet Camaro cabrio Z28

[IMG]http://imageshack.us/a/img201/5549/0dut.jpg[/IMG] [IMG]http://imageshack.us/a/img27/5259/e2ih.jpg[/IMG]
                            [IMG]http://imageshack.us/a/img189/3492/fiys.jpg[/IMG] [IMG]http://imageshack.us/a/img163/6664/70ob.jpg[/IMG][/quote]

0
                            Wim

@Patrick, wist niet dat die ook 100A genoemd werden, 😳 dus weer wat bijgeleerd. 😉

0

[quote=”cabrio wim” post=146956]Was dat geen Datsun Cherry……….of hoe hete dat ding, lag volgens mij een 1000 CC-tje in.[/quote]

Wat waren dat sterke auto’s, ladingen vol kwamen ze hier in Amsterdam aan.
                                Dagen achter elkaar waren ze aan het rijden om de auto’s uit het ruim te krijgen.
                                Mijn oom (autohandelaar) heeft nog een groot aantal overjarige in zachtgeel gekocht en die gingen als warme broodjes weg :driver:

0
                                PB

[quote=”cabrio wim” post=146956]Was dat geen Datsun Cherry……….of hoe hete dat ding, lag volgens mij een 1000 CC-tje in.[/quote]
                                  Cherry=100A 😉

0

Simca1300.jpg
                                    De eerste was een Simca 1300, geloof dat die achterwielaandrijving had en de motor vooraan. Ik lei 2 zakken zand in de achterkoffer voor een betere tractie. Het voordeel van de boerenbuiten, was met een kameraad leren rijden op de stoppelvelden van zijn vader. Ik zorgde voor de afgekeurde auto van een veel oudere neef. Tussen 2 velden doorkruisten we een zandweg, waarop we eigenlijk net zo goed konden slippen. De velden en weiden waren eigenlijk best groot, maar soms slaagden we er toch in ons klem te rijden tegen de afsluiting of in een grachtje. En telkens kwam mijn maat’s vader ons met zijn landbouwtrekker goedgemutst lostrekken.

Lada1300break.png
                                    De tweede was een bakkersauto Lada break, ook een 1300, van oerdegelijke tweedekeus onverzinkte staalplaat uit Sidmar, heel dik, misschien wel van voor de geniale uitvinding door Citroën (geloof ik) om dunnere en dus goedkopere staalplaat voor te stellen als gecontroleerde koetswerkkreukelzones. Gewoon tweedehands transport van A naar B, heb ik snel afscheid van genomen, zonder dat ik er echt ontevreden over was.

VolgaM24Break.jpg
                                    De derde was eigenlijk mijn vaders Gaz Volga M24 break, met een zeer ouderwetse Peugeot Diesel, eigenlijk een Amerikaanse licentiemotor. Een leuke wagen, maar ik was er geen goede chauffeur voor, na mijn passage was de “chemise poreus” door op de motor te remmen, hoe weinig ook. (Vader was veel begripvoller dan ik soms ben en kocht zich mijn huidige Kadett 1.6D GLS.) Pas later heb ik leren goed met een klassieke Diesel leren rijden op een …

Mercedes_W123_1_v_sst.jpg
                                    Vierde wagen, was een Mercedes W123, 2,2liter Diesel. Traag maar onvermoeibaar, door berg en dal, half Duitsland en de Benelux door, 50 duizend kms per jaar. (En toen kwam de eerste VW Golf TDI en de eerste BMW 525tds en sindsdien mag je niet meer met een Diesel rijden als met een Diesel, maar mot je met een Diesel rijden als met een nafta-motor. Dat was toen re-vo-lu-ti-o-nair.)

Dan eindelijk als vijfde een Porsche 924. Er blijken nog andere mogelijkheden om in te voegen op de autosnelweg dan remmen, zoals met de Daimler.

snif

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 295)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.