Home › Forum › Zeverhoekje › Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.
- Dit onderwerp bevat 295 reacties, 122 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 1 maand geleden door
Rodenburg.
-
MakerDiscussie
-
11 oktober 2013 om 21:39
Maar ruim 25 auto’s is wat veel om te posten denk ik, ook al zal ik de afbeeldingen vinden op het internet. 😉
Maar mijn eerste 4 op 2 jaar tijd waren deze.
Simca rally 2
Volvo 123 GT
Audi 100 GLS
Audi 100 Coupe
Kleuren kloppen met mijn eigen auto’s uit die periode.
-
MakerDiscussie
-
[quote=”WES-RS” post=145586]Mijn autoverleden is niet zo heel spectaculair. Heb er nog niet veel gehad (ben dan ook nog redelijk nat achter de oren :engeltje:) maar wel allemaal uit de Opel stal.
1: Opel Corsa B 1.2 (gekocht toen ik nog geen rijbewijs had en ook al verkocht voor ik mijn rijbewijs had) :think:
2: Opel Corsa B 1.0 (zoals Gette het zo mooi zei: mijn “tjoening” periode. Had er een Morette kit op staan (zoals de bekende koplampen/achterlichten) en zo waren er maar 3 in Europa. Knappe wagen al zeg ik het zelf. :)) Deze is helaas hardhandig aan zijn einde gekomen toen een er opeens een slagboom de weg op kwam. :wtf: E vriejt accident als gevolg… Corsa dood… 🙁 en ik ook bijna…
3: Opel Corsa A 1.2 (als tijdelijke wagen (ong. een maandje) tijdens mijn zoektocht naar een opvolger van de Corsa B. De meest onveilige wagen OOIT! 😐 Afgeslepen veren en op Tigra dempers zorgde ervoor dat ie lekker laag lag, maar hierdoor was het ook een “huppeltrutje”. Elk hobbeltje op de weg deed me bijna de gracht in stuiteren. :roll:)
4: Opel Corsa C 1.7DTI Sport (altijd genoten van deze wagen maar zoals hier al beschreven op zoek naar een andere na een ongeval. Zonde… :()
5: Porsche 924S.
6: ??? Een opvolger voor de Corsa C… Misschien een Corsa D? 🙄 😆 Hoogstwaarschijnlijk zal het ook weer een Duitser worden, maar wat weet ik nog niet.[/quote]EDIT: 6: Het is dus helemaal iets anders geworden dan een Duitser. 🙄 Een Subaru Impreza WRX van 2002 (bug-eye). Dit is ze:
Dit zijn mijn wagens tot nu toe….
Niet in deze kleuren maar bon het heeft een idee
Wel in stijgende lijn :up:
De 2 *porsche zie je op profielfoto 😀Attachments:Deze auto’s heb ik gehad :
Citroen 2cv ( de auto waar is het meeste plezier met beleefd heb)
Toyota Starlet
Opel Manta (zie foto)
BWM 528L (Foto)
BMW 525TD (Foto)
Renault Scenique
Ford Mondeo
Subaru (model weet k ni meer)
Volkswagen Golf TD
Citroen C4 Gran Picasso (huidig)
Renault Twingo (tweede auto)
Porsche 944 in opmaakoeps da laatste fotooke klopt niet, maar k zou er wel zo eentje willen …… in Porsche uitvoering uiteraard ! *porsche for ever
k ben er nog enkele vergeten waar ik maar effe heb mee gereden
Beetje vanalles ;
Citroen Visa
Citroen CX
Citroen Xsara
Citroen Jumpy
Citroen Picasso
VW Golf 1 GLI cabrio
VW Golf 3 TDI
VW Passat Variant (2 maal)
Bmw 318 I
Bmw X3 2.0 D
Bmw X3 3.0 D
Lexus troep
Alfa 145 (stuk of twee)
Alfa 146
Alfa 156En dan ben ik waarschijnlijk nog vanalles vergeten… ik zal eens foto’s zoeken…
MAAR dit wil ik jullie niet onthouden, vandaag “ingevaren”
V8 met kleine 400 PK
Genieten :happydance:
bootje V8Hoe, stijgende lijn?
Ik zie de daklijn alleen maar lager gaan… :popcorn:even de meer interessante:
1993: Peugeot 205 Rally ph2:1994: Honda Civic ESI
Vanaf 1999: bedrijfsdieselstoven 🙂
2009: Audi A6 Allroad
2010: Lancia Delta Integrale EVO2 Giallo
2011: Lotus Exige RGB 260
2012: Porsche GT3 Mk1
je ziet duidelijk de stijgende lijn 🙂
grknappe collectie :applaus:
[quote=”terrum” post=146882]Allemaal zou teveel om op te noemen zijn maar ik zal de huidige collectie der dan maar eens bij zetten 🙂1993 jubileum edition
[IMG]http://img42.imageshack.us/img42/1390/24qj.jpg[/IMG]
2007 Bmw X5
[IMG]http://imageshack.us/a/img407/5572/wcsf.jpg[/IMG] [IMG]http://imageshack.us/a/img580/8372/kgbl.jpg[/IMG]
2012 Fiat 500C
[IMG]http://imageshack.us/a/img716/5326/vw6q.jpg[/IMG] [IMG]http://imageshack.us/a/img12/3575/2n47.jpg[/IMG]
2013 VW T5 Caravelle
Ziet der ondertussen al een beetje anders uit[IMG]http://img18.imageshack.us/img18/3887/swqu.jpg[/IMG]
1968 Chevrolet Camaro cabrio Z28
[IMG]http://imageshack.us/a/img201/5549/0dut.jpg[/IMG] [IMG]http://imageshack.us/a/img27/5259/e2ih.jpg[/IMG]
[IMG]http://imageshack.us/a/img189/3492/fiys.jpg[/IMG] [IMG]http://imageshack.us/a/img163/6664/70ob.jpg[/IMG][/quote]@Patrick, wist niet dat die ook 100A genoemd werden, 😳 dus weer wat bijgeleerd. 😉
[quote=”cabrio wim” post=146956]Was dat geen Datsun Cherry……….of hoe hete dat ding, lag volgens mij een 1000 CC-tje in.[/quote]
Wat waren dat sterke auto’s, ladingen vol kwamen ze hier in Amsterdam aan.
Dagen achter elkaar waren ze aan het rijden om de auto’s uit het ruim te krijgen.
Mijn oom (autohandelaar) heeft nog een groot aantal overjarige in zachtgeel gekocht en die gingen als warme broodjes weg :driver:[quote=”cabrio wim” post=146956]Was dat geen Datsun Cherry……….of hoe hete dat ding, lag volgens mij een 1000 CC-tje in.[/quote]
Cherry=100A 😉
De eerste was een Simca 1300, geloof dat die achterwielaandrijving had en de motor vooraan. Ik lei 2 zakken zand in de achterkoffer voor een betere tractie. Het voordeel van de boerenbuiten, was met een kameraad leren rijden op de stoppelvelden van zijn vader. Ik zorgde voor de afgekeurde auto van een veel oudere neef. Tussen 2 velden doorkruisten we een zandweg, waarop we eigenlijk net zo goed konden slippen. De velden en weiden waren eigenlijk best groot, maar soms slaagden we er toch in ons klem te rijden tegen de afsluiting of in een grachtje. En telkens kwam mijn maat’s vader ons met zijn landbouwtrekker goedgemutst lostrekken.
De tweede was een bakkersauto Lada break, ook een 1300, van oerdegelijke tweedekeus onverzinkte staalplaat uit Sidmar, heel dik, misschien wel van voor de geniale uitvinding door Citroën (geloof ik) om dunnere en dus goedkopere staalplaat voor te stellen als gecontroleerde koetswerkkreukelzones. Gewoon tweedehands transport van A naar B, heb ik snel afscheid van genomen, zonder dat ik er echt ontevreden over was.
De derde was eigenlijk mijn vaders Gaz Volga M24 break, met een zeer ouderwetse Peugeot Diesel, eigenlijk een Amerikaanse licentiemotor. Een leuke wagen, maar ik was er geen goede chauffeur voor, na mijn passage was de “chemise poreus” door op de motor te remmen, hoe weinig ook. (Vader was veel begripvoller dan ik soms ben en kocht zich mijn huidige Kadett 1.6D GLS.) Pas later heb ik leren goed met een klassieke Diesel leren rijden op een …
Vierde wagen, was een Mercedes W123, 2,2liter Diesel. Traag maar onvermoeibaar, door berg en dal, half Duitsland en de Benelux door, 50 duizend kms per jaar. (En toen kwam de eerste VW Golf TDI en de eerste BMW 525tds en sindsdien mag je niet meer met een Diesel rijden als met een Diesel, maar mot je met een Diesel rijden als met een nafta-motor. Dat was toen re-vo-lu-ti-o-nair.)Dan eindelijk als vijfde een Porsche 924. Er blijken nog andere mogelijkheden om in te voegen op de autosnelweg dan remmen, zoals met de Daimler.
snif
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.