Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Wat zouden jullie kiezen en voor/nadelen
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 6 maanden geleden door
Audiotronics.
-
MakerDiscussie
-
7 juli 2010 om 12:23
Als jullie vandaag zouden moeten kiezen in jonge tweedehands wagens :
997 turbo (geen facelift) of een 997 carrera facelift (modeluitvoering “gewone”/S/4/4S ❓ )
handgeschakeld – tiptronic – PDK
gesloten versie – targa – cabrio (geen rekening houdend dat het nu schitterend zomerweer is 😆 )
-
MakerDiscussie
-
GEEN panamera, dat is al zeker (of het moet zijn dat er nog “ergens” 130.000 euro teveel zou liggen). Eerlijk : dan koop ik veel liever een nieuwe mercedes CLS.
Voorlopig … afwachten. Zomer is al bijna voorbij en in de winter is het toch maar een vervoermiddel. 2011 opent ook weer nieuwe perspectieven. Eigenlijk erg. Als ik in de garage kom en ik zie de P staan dan denk ik telkens “verkopen die sleur”. Maar staat hij ergens opgeblonken geparkeerd dan is het “houden want nieuwer is niet mooier”. Het is wel/geen luxeprobleem. Moest het geld er toch maar liggen dan zou ik nu voor een 997 turbo cabrio gaan. Maar ik wil “het” niet voor hebben dat er misschien een moment komt dat je met het rekenmachine moet gaan rekenen om uw bedrijf recht te houden. Liever wat reserve dan en rustig bijven slapen 😆 😉
De rollende ogen bedoelt dat het een antwoord is op bovenstaande post alleen
911-lover schrijft:
Of wil 🙄 😉
Vanwaar de rollende ogen??
Om u gedacht bij te stellen.. morgen gaan we rijden met die van Dirk 😉En in september eens gaan “kijken en rijden” met de carrera GT en dan weer depressief naar huis komen :cry:[/quote]
dacht dat alleen bij mij zo was .
kijke ,rijden , e, depri naar huis 😆Ik wil ook een panamera voor de werkdagen en een 997 turbo voor de weekends. En och als we dan aan het dromen zijn de turbo in S-versie en cabrio. Mijn vrouw zou dan misschien graag een cayenne hebben voor te gaan winkelen. En als de kids 18 jaar zijn een GT3 voor de zoon en een boxster S voor de dochter 😆 (alhoewel een GT3 voor een 18-jarige is hetzelfde als zeggen dat ge uw zoon niet graag meer ziet).
Maar ik zou al blij zijn met een jonge tweedehands 997 of toch een panamera naar mijn goesting. Nu zitten ze overal te zeggen om geen overhaaste beslissingen te nemen en te wachten op de 998 🙄 Och het verstand even laten spreken en wachten tot eind dit jaar, voor het boekjaar 2011 dan.
Mushroom laat ook zijn verstand spreken : veel gaan opleggen voor wat? Een jonger model en meer PK’s ❓ Van het weekend bij iemand bijgestaan met een panamera 4S en dan spreekt ge de volgende dagen aan de keukentafel daar weer over 😕
En in september eens gaan “kijken en rijden” met de carrera GT en dan weer depressief naar huis komen 😥
Naar een Carrera opzoek?
Carrera 2 pdk facelift.
Zeer goed uitgerust.911-opschrift
Fabspeed uitlaatWat denk je? 😀
Awel hé …
De reflector op de 997 is *niets* meer, ‘t is niet meer dan een plakker en hij *kan* bijna niet meer geplaatst worden door de vorm van de achterlichten.
Sorry 😳
Audioman 😉 ik vind nog altijd dat ‘t verschil te verwaarlozen is en dat de 996 4S wegdoen voor een 997 geld wegsmijten is. 8) 😆
Ofwel moet je dan een totaal andere nemen, bvb een cabrio met PDK, maar je hebt eigenlijk al een beetje toegegeven dat je eigenlijk ook voor de 997 Turbo handgeschakeld zou gaan want dat dat jouw gedacht is. 😛
Dus ‘t enige dat je hier kan “winnen” zijn een aantal pk’s en (ik geef het toe) een mooier interieur.Mushroom (die nog steeds de 996 4S *de* poep vindt !!
)
Anoniem9 juli 2010 om 02:08joepie, missie geslaagd [IMG]http://i32.tinypic.com/16h9742.gif[/IMG]
Groot gelijk P van ‘t Plezier, bij dagelijks gebruik kom je dat idd beetje bij beetje gewoon.
Zeker een “S” versie met chronopak nemen, stukken plezanter!
Gele remklauwen nie doen, ongebruikte meerkost
2/4? schijnt dat de 2 meer fun geeft en voor de echte P rijders ( ❓ ), de 4 dikke kont… 44 mm …reflector vind ik +/-
zoek er eentje met WLSWas geen gele maar ging verdorie snel 😆
reys schrijft:
idd, vorig jaar te Zolder wel ferm op mijn duvel gekregen van een S PDK, maar ik ben er zeker van dat ik meer rijplezier heb gehad
Die van Verellen in Geel ❓ Staat (nog steeds) te koop.
Prijs is te hoog (wetende natuurlijk van de vele circuitbezoeken)reys schrijft:
Wat doen we hier dan mee? “testrit Panamera 4 Drogenbos”
Niet met de Turbo getest?
Of heeft mijn “bootreactie” geholpen? 😀HANDGESCHAKELD! voila!
(idd, vorig jaar te Zolder wel ferm op mijn duvel gekregen van een S PDK, maar ik ben er zeker van dat ik meer rijplezier heb gehad)Turbo coupe, moet het iets ruwer zijn een GT geval dan
Een panamera kost snel een pak over de 100.000 euro en een panamera turbo 🙄 nog veel meer. Praktisch is het de oplossing maar als ik terugdenk naar de tijd van de mercedes CLK 😕 Ik vrees dat ik na een jaar de panamera ook k..tsbeu ben en als je die dan nog enkele jaren moet afschrijven (en mee rijden).
Een oplossing ❓ gewone wagen voor in de week en een 997 voor de zonnige weekends. Ten eerste pakken goedkoper, ten tweede dan blijft de P in betere toestand en ten derde dan word ik de P niet zo snel beu. Want dat is nu het probleem. Elke dag met de P voor woon-werkverkeer, dat wordt je dus echt beu (zeker met die harde ophanging en de 19″ velgen).
997 turbo handgeschakeld 😕 nieuwe carrera cabrio 😕
Een “S” heeft weinig voordelen, alleen de extra PK’s (denk ik toch).
Een 4-wielaangedreven 😕 De reflector is mooier en de “kont” is iets breder.
PDK = handig voor iemand lui als ik maar zoals SidewindR al aanhaalde, de fun is ook voor een stuk weg.
En keramische remmen ❓ Dure optie voor wat het is (geen circuitgebruik).Een GT3 😯 Veel te duur, zelfs tweedehands. Dan liever een 997 turbo 😉
Of zoals mijn broer gisteren mailde : Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak
(en die heeft een best vrij indrukwekkende garage)Ik heb nu al verschillende keren met een PDK gereden (911 S cabrio, Cayman S en Boxster Spyder) maar telkens ben ik heel ontgoocheld…
OK, het schakelt als een raket, maar…
Zelfs in sport plus, en volledig “manueel” doet dat ding nog soms dingen die IK niet wil…
Nee, geef mij dan maar een manuele hoor, full controll at all times!Maar bon, back on topic, ik zou een Carrera S coupé zoeken met PASM, PSE en PCCB als belangrijkste opties 😉
(Als we een GT3 buiten beschouwing laten natuurlijk 😉 )Anoniem8 juli 2010 om 01:34Wat doen we hier dan mee? “testrit Panamera 4 Drogenbos”
Niet met de Turbo getest?
Of heeft mijn “bootreactie” geholpen? 😀HANDGESCHAKELD! voila!
(idd, vorig jaar te Zolder wel ferm op mijn duvel gekregen van een S PDK, maar ik ben er zeker van dat ik meer rijplezier heb gehad)Turbo coupe, moet het iets ruwer zijn een GT geval dan
Ik zou gaan voor een cabrio, handgeschakeld. En van daaruit kijken wat mogelijk is binnen budget. Dat is naar mijn smaak het meeste rijplezier, maar smaken verschillen natuurlijk é 😀 MAAR Alleszins geen tiptronic ❗
Veel succes met je keuze, en eens de keuze gemaakt is ➡ veel rijplezier met de nieuwe bolide!
Groetjes,
Kenny
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.