Water in koffer

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Water in koffer

• Maker
    Discussie
  • Heb dus water in mijn koffer. rubber kofferdeksel perfect.
    Iemand enig idee langs waar er nog water in de koffer kan komen?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • [quote=”stefx911″ post=87925]Zo ook bij regelmatig de radiators vooraan eens proper maken. Komt ook al snel wat vuiligheid bijeen van blaren enzo… Kan tot te hoge olietemperatuur dus opletten![/quote]

Inderdaad, daarover heb ik al een lesje via Youtube over gevolgd.

0

Zo ook bij regelmatig de radiators vooraan eens proper maken. Komt ook al snel wat vuiligheid bijeen van blaren enzo… Kan tot te hoge olietemperatuur dus opletten!

0

Voor de cabrio’s ook een jaarlijks klusje. Op 23/12 mijn 996 opgehaald. Op 02/01 terug binnengedaan. Tapijt achter bestuurderszetel ….nat. Op Porscheforum.NL in de zoekfunctie “drainage” intikken en je weet wat te doen, met de foto’s erbij. Achter de linker en rechter zijpanelen achteraan zit een heel drainagesysteem. En dat durft wel eens verstroppen. Spijtig dat ik er op deze wijze moest achterkomen, maar ja.

0
          Wim

Mooi dat het dat dan was, en weer opgelost is.
            En weer wat bijgeleerd omdat het er 4 zijn en geen drie zoals ik dacht. 😆 😉

Zitten bij de 3.2 ook, maar dan in smokkelluik, en die worden ook dikwijls vergeten. 💡

0

Idd zoals Wim al aanhaalde waren het de afwateringsrubbers die verstopt zaten. Heb ze net all 4 proper gemaakt; Zitten in het batterijcompartiment.

Dankzij volgende tip via het NL forum:
              http://www.6speedonline.com/forums/996/215265-check-out-what-i-had-my-trunk.html
              Zo erg was het bij mij nu wel niet, gelukkig!

Toch wel iets voor alle 996 (en dacht ook 997) eigenaren om in het oog te houden…

0

Dit was idd de oorzaak

0

heb bij de 996TT toch ook materiaal tussen het reservewiel van de vorige eigenaar zien zitten die beschimmeld was, dus lijkt me niet uitgesloten dat er daar af en toe wat te veel vocht is… 🙁

0
                  Wim

Ik heb ooit eens gelezen dat er in een 996 ergens afvoeren zaten die makkelijk verstopt geraakten.
                    Weet niet precies waar ze zitten in het vooronder, (dacht vlak bij accu) maar dit waren toen de boos doeners.
                    Werd geadviseerd deze 1 à 2 maal per jaar schoon te maken.

Dus kan daar iets met te maken hebben. 💡

0
                    Anoniem

Ruitensproeier slang los?

0

bij mijn boxster vroeger ook achteraan. Was een scheurtje in het expansievat achter. Zou kunnen dat die bij jou vooraan zit?
                        Die vatjes van porsche durven blijkbaar wel eens een scheuren.

0
                        Anoniem

afwatering schuifdak of tussen de voorruit en de koffer mss

0
                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.