Waterellende en Porsche

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Waterellende en Porsche

• Maker
    Discussie

• Ollie
    Deelnemer

De meeste weten nog dat ik in 2016 enorme schade heb gehad en een Porsche Spyder totaal verlies (en nog andere auto’s) had door overstroming van mijn kelder. De straat stond blank en de riolering is teruggekomen waardoor mijn kelder onderliep. Daarna Ik heb kosten nog moeite gespaard om dit in de toekomst te vermijden: kelderwanden betegeld, extra zware pompen met alarm en gsm, geen aansluitingen meer op de riolering enkel de tuinen , een dure wand van schotten die je optrekt bij overstromingen. (ik heb die zelfs in een eerdere post laten zien)Vorige woensdag nacht sloeg het noodlot terug toe. Door de hevige regenval waren de weiden en tuin verzadigd en zijn omstreeks 4u de pompen op maximum gaan draaien. Wakker gemaakt door het alarm van de pompen hebben mijn vrouw en ik heel snel de waterschotten opgezet om daarna te beseffen dat er reeds 1,5m water voor de poort stond. De poort is beginnen buigen onder de druk en hierdoor is het water zeer snel binnengekomen. Een van de autos stond buiten, andere op de inrit en de Porsche tussen schotten. Alle waardevolle dingen werden geëvacueerd naar boven (geholpen door heel het gezin) en de schotten hielden stand. Brandweer werd gebeld twee keer. Ondertussen bleef het water stijgen tot ongeveer 1,2m en bijna tot aan de rand van de schotten toen de brandweer toekwam… Gered! met zware pompen is de stijging gestagneerd. Ondertussen stond er aan ene kant 1,2m water en aan de andere kant van de Porsche 1cm. Porsche gered dankzij schotten en brandweer! Ondertussen stond het water hoger dan mijn tegels op de wanden en is er toch nog water door de binnenmuren naar andere lokalen geraakt. Maar daar bleef de schade beperkt. Spijtig genoeg stond mijn daily nog voor de poort en die is eraan voor de moeite. Al bij al mogen we van geluk spreken en dit is peanuts als je alle waterellende en menselijk leed ziet. Respect voor de hulpverleners en ik leef mee met die mensen die zwaar getroffen zijn, of geliefden verloren hierdoor. Dit is niks maar ik wil het delen omdat de investeringen die ik in het verleden heb gedaan op dat moment overdreven leken    maar mij nu veel schade en geldverlies hebben bespaard!   

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • XXX

Top Kris  

Super

Thanks iedereen, ondertussen is de storm wat geluwd en de kelder terug proper 😉 Het is nog een paar keer spannend geweest bij hevige regen maar heb de beslissing genomen om mijn Porsche bij aangekondigd noodweer te stallen bij mijn kantoor: veilig, bewaakt, hoog en droog en op 5min van mijn privé adres. Als architect is mijn woning mijn droomhuis, dus dat geef ik niet zomaar op, dus verhuizen is nooit een optie. We zullen terug investeren in de dingen die we geleerd hebben om weer beter gewapend te zijn tegen volgende keer want het gaat ongetwijfeld nog eens gebeuren. Maar ik blijf nooit bij de pakken zitten, opkuisen en verder… Blij dat ik nog kan genieten van de Porsche die nu tijdelijk daily is geworden. Ondertussen is de nieuwe daily besteld in Aventurine Green…

Amai, goed van je extra schotten. Hier blijft het ook droog en toch is het elke keer nagel bijten.
              Teveel water in één keer kun je heel moeilijk tegenhouden.  Wel erg voor de daily, succes verder

Ik zou toch overwegen om te verhuizen. Op die manier ben je nooit gerust als het even harder regent dan normaal. 
                Er zijn wellicht een aantal andere overwegingen waarom iemand blijft wonen waar hij woont, maar dit is toch echt wel stressen …

Op verzoek van de topic starter werden een aantal berichten gewist. (aanstootgevend, nodeloos kwetsend, onbeleefd, … )

PM

Heb ik het verkeerd voor of bemerk ik censuur of het forum bij deze post….?

Verdorie, man…gelukkig heb je goed geïnvesteerd na vorige keer. Dhr Vandamme kent duidelijk je situatie niet maar verstaat jammer genoeg ook niet de kunst naar je te luisteren(lezen) Wat ga je nu doen? Toch inrit van buiten beveiligen? En Indien ja, hoe? Dagelijks bruikbaar?

Manmanman wat heb jij een spannende nacht gehad 

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.