Watergekoelde 964 RUF SCR 4.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Watergekoelde 964 RUF SCR 4.2

• Maker
    Discussie
  • Tuner RUF kiest niet de traditionele weg van het 964 backdaten. De SCR 4.2 is een 964 omgebouwd met een watergekoelde GT3 Mezger motor. De 525Pk en 500 Nm icm met de GT3 6-bak zorgen voor een topsnelheid van 322 Km/h. En toch is het gewicht van de auto herleid tot 1190 Kg.
    Dat maakt deze auto krachtiger en lichter dan de 991R die gisteren door Porsche zelf werd voorgesteld (ook op de beurs van Geneve).

kees meer …

RUF-SCR-4_2-1.jpg

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Voor mij een natte droom. Volgens mij heeft hij momenteel de mooiste stand op de beurs van Genève.
      Dat kleurenpallet alleen al.
      In september ga ik bij Aloïs Ruf op bezoek met een groep. Ben al aan het aftellen.

een auto wordt een RUF met bijhorend chassisnummer indien deze met nul KM op de teller aangeleverd wordt en dan omgebouwd. dus bij een 964 van 25 jr oud is die kans heel klein.

Ruf is een autobouwer, zal waarschijnlijk een ruf ch nr hebben, dus is geen omgebouwde Porsche maar een ruf

Op de foto’s ziet het er alvast :up: :up: :up: uit.
            Vraag me wel af of je hiermee als eigenaar de baan op zou mogen in België…

koetswerkaanpassingen niet zo geslaagd, onderhuids een echt hebbeding als je t mij vraagt !

J

964 maar toch de zijschorten van een 3.2 gebruikt…
                Ik vind het wel een cool bakske maar niet Yellowbird cool.

Die van BBi rijdt al een tijdje rond, ook de moeite!

I like the idea! Maar mss moeten ze hun body-kit nog wat wijzigen… Andere spoiler achteraan mss? Rijden zal da ding wel doen. Doet me beetje denken aan deze:

en in de US of A vindt je genoeg koopjes van rode 3.2’s om om te bouwen…

Ik vind dit wel kunnen. Zeker gezien de geschiedenis van RUF.
                    Ik vind dit zelfs minstens evenwaardig aan wat Singer doet….

Dus ik steek de ingewanden van mijn GT3 in mijn 964 en … :coolness:

Ik loop er nu niet onmiddelljk warm van

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.