We gaan er een redden. (356)

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s We gaan er een redden. (356)

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Zoals topic titel al vermeld, gaan we een mooie Porsche redden.
      Het betreft een 356 1500Super cabrio.
      Dit project komt eind april naar ons toe, en gaan hem dan volledig richten en met nieuwe delen repareren.
      Hier alvast een paar foto’s van de auto in huidige staat.

      Voor gevoelige Porsche liefhebbers gelieve niet naar benden te scrollen. 😉

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
      • Mooi kleurtje 8)

          Deze ochtend in het echt gezien, en was onmiddellijk verliefd op die kleur. Wat een prachtige en unieke kleur voor zo’n wagen 8)

          Wim

            Hier weer de laatste vorderingen van de 356.
            Komt stilletjes aan de eind fase. 8)

            Porsche staat hier in de controle lak, voor de laatste bewerking (handmatig schuren) voor hij de uiteindelijke kleur krijgt.

            Na het afhangen van kleppen en deuren gaat deze terug naar de eigenaar, die hem zelf gaat afbouwen.

            Zal dan nog wel foto’s plaatsen als alles eraan hangt.

            Wim

              De 356 staat nu in de spuit plamuur en de controle lak, dit om de laatste oneffenheden goed te kunnen zien.
              Verder staat hij al op de wielen, en is zo weer wat mobiel.
              Kleppen nog even af gehangen om zo te nog eens te controleren voor een perfecte passing.




                Erg mooie kleur voor zulk een wagen

                Wim

                  Weer even de vorderingen showen, zijn nu zo ver dat de eigenaar hem morgen op zijn wielen komt zetten, en wij dan aan het strak maken carrosserie kunnen beginnen.

                  Eerst zoveel mogelijk gepast en strak gezet met tin, zodat er straks een minimum aan plamuur gebruikt hoeft te worden.

                  Dit is de uiteindelijke kleur, Porsche Ocean Blue.

                    zal wel 15W40 moedermelk geweest zijn zeker? 😉

                    Wim

                      Eerst kapper worden, heb je de creativiteit al in je handen. 😉

                      Anoniem

                        Man 😯 ! moet ge daar dagelijks enkele Redbull’s voor drinken of zat er destijds een soort van superproduct in de moedermelk?

                        volg dit met bewondering!

                        Wim

                          Laatste stukken zijn gelast, en zijn nu zo ver dat volgende week de bodem behandelt gaat worden, en daarna de eigenaar hem op zijn wielen komt zetten, daarna begint het strak zetten van de carrosserie.
                          Hier onder nu het resultaat van een totaal verwrongen carrosserie tot weer een goede 356 met de Porsche marge van 0,2mm.

                          Moest nog een nieuwe stuk plaatwerk gemaakt worden voor de rechter kant, omdat dit niet meer te verkrijgen is.

                          Laatste oneffen heden uit de neus gehaald, dus de laatste kleine putjes worden met tin strak gezet.

                            Dat zijn idd al goede vorderingen

                              Dat gaat een plaatje worden 8) 8)

                              Wim

                                Op dit moment zijn we zo ver dat de kont er weer terug op zit.
                                Dus nu zie je de reden van voor behandeling op achterstuk duidelijk, omdat je er anders niet meer bij kan komen.

                                Op de foto onder zie je Jean die vanaf begin dit jaar bij ons in vaste dienst is, werkte al 22 jaar in de auto schade/carrosserie branche, en is zelf een enthousiast old-timer liefhebber.
                                Heeft een Trans-Am jubi, MG-A cabrio en een Porsche 3.0 carrera.

                                Staat nu weer mooi in lijn, en kan de afwerking beginnen.

                                Wim

                                  Hier weer een paar foto’s van de vorderingen.

                                  Foto’s na het stralen van de kas, en laatste deel ingelast van de motor ruimte.
                                  Onderste foto is de rechterkant al behandeld met de spotter en krimper, links nog niet, dus hoop dat verschil te zien is.

                                  Dan is de carrosserie in de ets primer gespoten, en daarna behandeld met 2 lagen chassis lak.
                                  Dit is gedaan omdat straks wanneer het plaatwerk achter erop gaat, je er dan niet meer bij kunt. Het resultaat hoe het er voorheen eronder uitzag is eerder geplaatst.

                                    jawadde dat is pas met kennis van zaken
                                    ik ken er zelf de botten van maar zie wel dat het meer dan in orde is
                                    ik blijf dat hier volgen hoor 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.