We gaan er een redden. (356)

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s We gaan er een redden. (356)

• Maker
    Discussie

• Wim

Zoals topic titel al vermeld, gaan we een mooie Porsche redden.
      Het betreft een 356 1500Super cabrio.
      Dit project komt eind april naar ons toe, en gaan hem dan volledig richten en met nieuwe delen repareren.
      Hier alvast een paar foto’s van de auto in huidige staat.

Voor gevoelige Porsche liefhebbers gelieve niet naar benden te scrollen. 😉

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
      • pfiiiiieeeeeeeeeewwwwwwwwww !!!!

Wow 😯

Eigenlijk ben je een nieuwe 356 aant bouwen met de helft van de originele onderdelen :mrgreen:

Wim

Even weer een paar foto’s van de werken aan de 356.
            Originele mallen besteld, om zo de wagen weer binnen de normen van Porsche te krijgen.

Ik hoop dat jullie zo een beetje kunnen volgen wat de volgorde is van het richten.
            Binnen en buiten dorpels worden ook nog verwijdert, omdat deze door de klap en vervorming de kracht kwijt zijn, en we toch weer voor de volledige spanning op de carrosserie willen gaan.

Hier de vorderingen van gisteren en deze morgen.

En zoals jullie zien, komt alles weer in de plooi. 😉

hou ons zeker op de hoogte van de vorderingen van de restauratiewerken.
              Altijd leuk dat er weer eentje gered wordt … dat moesten we meer lezen.

veel succes en plezier met de restauratie

een broertje voor de mijn zonder dak in dezelfde hall
                dat zal hij leuk vinden 😆

Wim

[quote=”AutosDekens”:zen7r4m2]
                  Ik weet nog dat de wagen, met uitzondering van de schade uiteraard, eigenlijk op eerste zicht wel heel mooi in orde leek te zijn…[/quote]

Inderdaad, wagen is 100% compleet en alles (was) in nieuwe staat, zo ook de techniek.

Autsch , dat doet idd pijn .
                    Maar jullie kennende heb ik er het volste vertrouwen in .
                    Hier een volger 😉

man das in mij ogen 1 van de mooiste porsche ooit gemaakt

Ik denk dat ik deze 356 een tijd geleden ergens heb zien staan, nog niet gedemonteerd…

Ik weet nog dat de wagen, met uitzondering van de schade uiteraard, eigenlijk op eerste zicht wel heel mooi in orde leek te zijn…

Wim

Dank je cab’88, en je kan inderdaad nooit genoeg adressen hebben.
                          Maar we hebben alle stukken al in voorraad op een ding na, en dat is de binnen dorpel.
                          Maar die maken we zelf wel. 😉

Anoniem

Seppe van bij BBT heeft daar zelf een volledige zijkant voor gemaakt/gerold. Mocht je stukken niet vinden hij kan die zeker maken.
                            Succes met de resto.

idd, zitten een paar krassen op 🙁 ….. staat ook op mijn verlanglijstje, een echte 356….alleen jammer dat het lijstje steeds langer wordt en de tijd korter. is een van die auto’s waar ik in opdracht alle plaatwerk voor heb gedaan zoals een complete nieuwe bodem. is al weer lang geleden….tsss 24 jaar..waar is de tijd. ja, hard moeten werken samen met de spuiter om alles op tijd klaar te hebben voor een beurs, ging vervolgens op transport naar die beurs, ik savonds met vrienden daar naar toe om fier de boel te laten kijken, was al verkocht(binnen 1 uur nadat ie er stond) aan een zwitser voor zijn blonde deerne en direct afgevoerd, mocht niet blijven staan ivm beschadigingen. nooit meer gezien….. stond ik daar…haha, vrienden lachen, joh is het wel echt?

mooie klus… ben benieuwd.

Kijk er al naar uit Wim! Doe het goed daar samen met Timo:!:

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.