We gaan (misschien) op reis naar de Charente

Home Forum Porsche Uitstappen We gaan (misschien) op reis naar de Charente

• Maker
    Discussie
  • Iemand van het forum die de streek Zuid-Charente kent in Frankrijk (buurt Angoulême).
    Iemand die er al op reis is geweest, die er een vakantiewoning heeft of er iemand kent?
    Alle tips welkom!

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Danny ; het is de moeite om een keer Sports et Collection mee te doen; je kan ook enkel de rally rijden op zaterdag

prachtige wegen waar er vlot wordt gereden , niet gescheurd :coolness: :coolness:

Ongeveer een 400Km van Salazac ; L’isle-jourdain ligt juist achter Toulouse als je via Avignon rijdt

Prachtige wagens zuff…
        Die rondrit lijkt me ook wel wat !
        De charente ken ik niet.
        Ik heb wel een vakantiehuis in Salazac. Dat is gelegen in de Gard… In de driehoek Provence- Ardeche-Gard.
        Ook een prachtige streek trouwens.
        Salazac ligt op 30km van Avignon en een 50tal km van de Mont Ventoux…(afrit Bollène – Pont St Esprit)

Chique dingen! Bedankt. En inderdaad mooie streek blijkbaar.

@ Eddybeer

De Poitou-Charentes is een zeer mooie streek rond Limoges en Angouleme; in de maand juni is er jaarlijks een circuit-rally treffen rond het mooie circuit Val-de- Vienne.
            Je kan kiezen voor deels circuit rijden en/of op zaterdag een zoekrally van 200 Km meteen vertrek op een podium en presentator in l’Isle-Jourdain.
            Rollie en ik hebben hier 2x aan deelgenomen : je vind er een mix van prachtige sportwagens en oldtimers terug

zie link http://www.sportetcollection.info/

DSC00316.JPG

DSC00329.JPG

DSC00298.JPG

DSC00334.JPG

DSC00382.JPG

DSC00360.JPG

DSC00381.JPG

Attachments:
            • DSC00384.JPG

Thanks a lot, Erik!

Hier de website van de B&B Eddy : http://www.manoirlemonteuil.com/nl/

Is een hele mooie streek, wij gaan zeker nog eens terug !

Het adres van die Bed and Breakfast mag je me zeker eens doormailen.
                  Toevallig toch niet in Montmoreau-Saint-Cybard?
                  Zo te horen ben je ook razendenthousiast?

Heel mooie streek, 3 tal weken geleden geweest met de boxster. 700km van Brussel, dus goed te doen op één dag. La Rochelle, ile de Re, … waren in een b&b bij Begen, zeker een aanrader. Eigenaar reed met een 991 carrera S, had nog twee oude Ferrari’s en een hele oude alfa ! Was ook een BMW (GLAS) 1600 GT aan het restaureren. Ile de re, brug over, open met de Porsche. Zalig !

Ps : mijn profielfoto is op zijn 200m lange oprit getrokken, wagen staat daar ook veilig uit het zicht’

Ik ben daar ooit door gereden bij het naar huis rijden na een vakantie in bordeaux , is inderdaad een mooie streek maar heb daar niet verbleven en gedurende een paar dagen . Dus kan er niet veel over zeggen buiten dat ik ook gek ben op Frankrijk in het algemeen en het zuiden in het bijzonder ! De max van een land om met de moto of een ( Porsche ) te doorkruisen . La vie et Belle !

Neen, gewoon uit nieuwsgierigheid. Blijkbaar kent bijna niemand die streek.
                        Ikzelf heb Frankrijk vroeger doorkruist, vooral met de moto.
                        Maar dat zijn dan vooral de klassiekers: Bourgogne, Cevennes, Ardèche, Provence, Languedoc-Rousillon, Azurenkust en de Auvergne, waaraan ik voorlopig mijn hart verloren heb.
                        Recent iemand gesproken die een vakantiehuis heeft gekocht in de Sud-Charente, ten zuiden van Angoulême, en die razend enthousiast is over die streek.
                        Maar inderdaad, wat blijkt ook hier op het forum: niemand kent de streek.
                        En onbekend maakt onbemind zeker …

Pineau charenteke gaan degusteren eddybeer?
                          Floere

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.