We hebben er terug eentje

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 We hebben er terug eentje

• Maker
    Discussie

• 911-lover
    Deelnemer

Het vrouwtje heeft vorige week haar theoretisch rijbewijs gehaald en gaat nu beginnen rijden .
      Ik werd opgedragen een wagentje voor haar te vinden rond de 1000€ om te leren rijden .
      Na wat zoeken en kijken kwam ik een leuke 924 tegen die natuurlijk tegen een hoger bedrag te koop stond , maar in zo’n zeldzaam goede staat stond dat ik er eigenlijk zelf op verliefd werd .
      Mijn overredingskracht en goede argumenten (en wat financiele steun) hebben haar kunnen overhalen en na een bezichtiging vandaag hebben de de 924 gekocht . Binnen twee tot drie weken wordt ze door ons afgehaald .
      De 924 is negen dagen ouder dan mijn vriendin zelf , in volledig originele toestand , volledig roestvrij en echte 119.000km .
      De wagen heeft verschillende jaren stilgestaan , maar door de huidige eigenaar volledig in orde gebracht . Nieuwe banden , nieuwe uitlaat , alle riemen en rollementen nieuw , grote smeerbeurt (alles met facturen aantoonbaar) . Zetels gaaf , twee minuscule haarscheurtjes in het dash (verwaarloosbaar dus) en zelfs nog de originele radio in .
      Voorzien van onderhoudsboekje (geen complete historie maar van de laatste jaren wel facturen . Eigenaar is een leraar op het KTA1
      Een paar kleine deukjes (het is ook geen nieuwe hé) maar die zijn misschien uithaalbaar door zo’n builendokter .

Een paar fotootjes heb ik met de GSM gemaakt , de rest volgt later

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
    • Anoniem

Klopt Koen. maar je moest eens weten hoeveel mails van kortingkopers er niet binnenkomen!
        Iemand die echt interesse heeft laat het meestal na één keer niet afweten.
        Vandaar die reactie.

vawilliam2003 schrijft:

Ik vink nu steeds een om een kopie van mijn bericht ook naar mijzelf te sturen en dan werkt het meestal wel.

Doe ik steeds 😉

@Reys : Zal ik dan nog eens proberen , maar dan moet ik ze terug zoeken want ik heb net deze week mijn mailbox eens geledigd . En mijn zin als koper is daardoor een beetje weg . Na een week vruchteloos wachten hoeft het niet meer en zoek ik een ander .
          Toch vind ik het een rare manier van werken .Dat komt over als een eerste keer een rekening niet betalen en pas bij een eerste aanmaning doen . 😕 Als iemand op mijn spullen reageert , reageer ik steeds onmiddelijke terug . Kwestie van het ijzer heet smeden etc 😉

Anoniem

Pas reageren na een tweede mail doen er al veel van mijn collega’s en vrienden. Is een manier om een eerste selectie door te kunnen voeren.
            Een tweede mail krijg je pas van een echt geïnteresseerde en kan je gaan onderhandelen.
            Ik antwoord wel op alle mails.
            Dus probeer nog eens Koen.

Anoniem

Ik heb dit de laatste tijd ook ondervonden.
              Echter na een 2de reactie op de advertentie krijg ik meestal wel reactie.
              Op Kapaza en 2de hands werkt het email systeem dikwijls goed niet heb ik al ondervonden.
              Ik vink nu steeds een om een kopie van mijn bericht ook naar mijzelf te sturen en dan werkt het meestal wel.

Wow das inderdaad wel zwaar overdreven.
                veel succes alvast 8)
                Het zoeken is uiteindelijk even leuk als de aankoop soms he 🙂

Kan idd gebeuren dat de ad niet is weggehaald . Geen probleem , die meldde dat en haalde de ad weg .
                  Maar dingen te koop staan hebben en totaal niet reageren bij interesse en vraag voor een afspraak is compleet te gek voor woorden . Dan wacht men tevergeefs een paar dagen op een antwoord , en gaat dan maar weer verder op zoektocht .
                  Momenteel gehad bij 3 BMW’s , 5 Audi’s en twee Boxsters 👿

JA is een typisch fenomeen van de laatste tijd. En natuurlijk echt storend voor de mensen die echt geïnteresseerd zijn. Maar als je ziet hoeveel Bullshit praat je krijgt wanneer je een auto probeert te verkopen, of mensen die afspraak maken en gewoon niet komen opdagen dan begrijp ik die mensen wel dat ze dan ook hun zoekertje niet meteen gaan afhalen, of in sommige gevallen het ook eens te vertikken om te antwoorden.

ook al gehad dat wagen in kwestie al weken verkocht was, maar advertentie weghalen was te veel moeite 🙄

Rare wereld tegewoordig .
                        Blijkbaar zetten mensen iets op het net te koop , maar zijn te mottig om te reageren op mails .
                        Ikzelf heb voor mij al op enkele verkopers gereageerd voor info en een afspraak voor de volgende daily en hebben we voor een paar Boxsters gereageerd .
                        Doch antwoorden (op eentje na waar de wagen verkocht was) blijven gewoon uit .

Dit weekend (daar we het erg druk hebben) komt er een tweede kandidaat voor de 924 kijken)

gewoon porsche kopen die ze graag ziet, want als je een vrouw doet twijfelen is het zoals met kleren kopen… daar komt geen einde aan 😉

Mja…
                            944 was “in zijnen tijd” natuurlijk ook wegwerpauto, ‘t is pas met ouder worden dat hij terug opleeft.
                            Mijn geld zou naar een Boxster gaan in elk geval. Zalige auto’s… en een pak jonger n mooier.

Boxster is volgens onze bescheiden mening veel meer wegwerp auto dan een 944 S 2 cabrio, veel meer beleving ook met een 944.

😉 😈 😉

Anoniem

Denk ik ook Koen.
                                Denk ook dat het rijgeluid in een Boxster veel minder zal zijn.

Klopt wel al denk ik dat de Boxsters niet veel verder meer zullen/kunnen zakken en de 944’s niet veel verder meer zullen/kunnen stijgen .

vawilliam2003 schrijft:

…als de prijs gelijk is voor een Boxster en de 944 zou ik ook voor de Boxster gaan.

qua rijplezier voor de vriendin (tiptronic) heb je zeker gelijk william, maar qua investering zou ikzelf zeker de 944 cab nemen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.