Weer een erbij…

Home Forum Stel jezelf even voor ! Weer een erbij…

• Maker
    Discussie
  • Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op het forum geplaatst heb.
    Tijd voor een update dus.

Na de Boxster S 550 Spyder 2 jaar geleden, en de Cayman S Sport (bijna) een jaar geleden wilde ik dit jaar eens iets anders…
    Het idee was een roadtrip te maken naar Stuttgart, naar Het Porsche Museum en de “Sonderausstellung” “Die Transaxle-Ära” te bezoeken.
    Niet zomaar een roadtrip met de Boxster of de Cayman maar in een transaxle, een 924, het eerste model uit de transaxle serie.

Aangezien ik een zwak heb voor Limited Editions ben ik in februari op zoek gegaan naar een LE 924.
    Tja, zie die maar eens te vinden (zonder de hoofdprijs te betalen).
    Aanvankelijk had ik mijn pijlen gericht op een “50 Jahre Porsche Edition”. Die stond in België te koop maar ik was helaas te laat.
    Dus de zoektocht ging verder. Inmiddels kreeg ik ook interesse in een vroege 924, een uit het eerste jaar.
    Maar ja ook hier, zie die maar eens te vinden.
    En ja hoor ik kwam er een tegen voor 3.500 euro, maar ook bij deze was ik te laat (inmiddels staat deze voor 11.900 euro te koop!!!).

Mijn kansen waren nog niet helemaal opgedroogd. Een tweede kans deed zich voor om een 924 uit 1976 te kopen.
    En ja, dit keer was het raak! Ben ‘m gaan bekijken, heb ‘m gereden en ook gekocht.

Nu ben ik sinds 4 weken de trotse eigenaar van een Porsche 924 uit 1976.
    Het is een in 1976 in Nederland geleverde 924 met het originele (historische) kenteken.
    Na het nodige onderzoek is gebleken en door PON Porsche bevestigd dat het een van de eerste 924’s is.
    De eerste 4.000 geproduceerde 924’s noemt men de “Frühserie”. Mijn 924 heeft serienummer 1743.
    In Nedeland zijn in 1976 in totaal 87 stuks van de 924 geleverd, mijn 924 is nummer 47.
    Ik ben dus helemaal in mijn nopjes.

De auto is na 40 jaar niet meer in originele staat, er is het nodige aan veranderd door de vorige eigenaar.
    Het is niet mijn bedoeling de auto te gaan restaureren, wel zal ‘ie de komende weken enkele technische onderhuidse reparaties en verbeteringen ondergaan. Eerste doel is dat ‘ie voor de zomer / de roadtrip in goede / veilige rijdende staat is.
    Daarna volgen enkele cosmetische aanpassingen.

Vanmiddag was het lekker weer en ben ik nog een uurtje gaan toeren met de 924 en heb meteen enkele fotootjes gemaakt:

Pijlfoto01.jpg

Pijlfoto02.jpg

Pijlfoto03.jpg

Pijlfoto04.jpg

Wandfoto01.jpg

Wandfoto02.jpg

Tot zo ver mijn update en het begin van mijn project.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Congrats. Mooie wagen. Als ik een gokje moet wagen zou ik zeggen RS-blauw qua kleur. Bij Porsche is dit het zogenaamde Arrow-Blue. Lijkt redelijk op het blauw van mijn shark, wat overigens niet zijn originele kleur is. Volgens mij was Arrow blauw bij de 928 pas vanaf bj.1982 verkrijgbaar. Hoe dat bij de 924 zit weet ik niet.

Succes met de wagen.
        Ziet er netjes uit. :up:

Deze wagens in degelijke staat en aan eerlijke prijzen worden stilaan moeilijk om vinden.
        ‘t Is misschien nu de moment om er nog eentje te bemachtigen …

Have Fun :salut:

Mooi :up:
          Proficiat met de aankoop!

Blauw…. het nieuwe rood ???

Eerlijk gezegd weet ik niet welke kleur blauw dit is.
              Het is zeker niet de originele kleur en mogelijk zelfs geen originele Porsche kleur.
              Maar Smufblauw is prima wat mij betreft :happydance:

Verrek het scheelt niet veel!

__every_time_a_smurf_toots______by_kiss_the_iconist-d7gpid8.png

Ziet er goed uit! :up:

Yellow Submarine, SmurfBlauw toch? :happydance:

:respect2: De transaxles zijn stevig in opmars!
                    Proficiat met je aanwinst!

Proficiat met de aanwinst :driver:

Super! Welk blauw is dat?

Blue is the new black :respekt:

XXX

Proficiat met deze aankoop, ziet er een blijvertje uit met een zeer geschikte kleur, succes :up: :up: :up:

gefeliciteerd met deze fantastische aanwinst :up:
                              hoort die “Carrera” schriftzug eigenlijk wel op de kofferklep ?

mooie wagen in een leuk kleurtje :up: :up:

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.