- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
25 mei 2016 om 22:57
Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op het forum geplaatst heb.
Tijd voor een update dus.Na de Boxster S 550 Spyder 2 jaar geleden, en de Cayman S Sport (bijna) een jaar geleden wilde ik dit jaar eens iets anders…
Het idee was een roadtrip te maken naar Stuttgart, naar Het Porsche Museum en de “Sonderausstellung” “Die Transaxle-Ära” te bezoeken.
Niet zomaar een roadtrip met de Boxster of de Cayman maar in een transaxle, een 924, het eerste model uit de transaxle serie.Aangezien ik een zwak heb voor Limited Editions ben ik in februari op zoek gegaan naar een LE 924.
Tja, zie die maar eens te vinden (zonder de hoofdprijs te betalen).
Aanvankelijk had ik mijn pijlen gericht op een “50 Jahre Porsche Edition”. Die stond in België te koop maar ik was helaas te laat.
Dus de zoektocht ging verder. Inmiddels kreeg ik ook interesse in een vroege 924, een uit het eerste jaar.
Maar ja ook hier, zie die maar eens te vinden.
En ja hoor ik kwam er een tegen voor 3.500 euro, maar ook bij deze was ik te laat (inmiddels staat deze voor 11.900 euro te koop!!!).Mijn kansen waren nog niet helemaal opgedroogd. Een tweede kans deed zich voor om een 924 uit 1976 te kopen.
En ja, dit keer was het raak! Ben ‘m gaan bekijken, heb ‘m gereden en ook gekocht.Nu ben ik sinds 4 weken de trotse eigenaar van een Porsche 924 uit 1976.
Het is een in 1976 in Nederland geleverde 924 met het originele (historische) kenteken.
Na het nodige onderzoek is gebleken en door PON Porsche bevestigd dat het een van de eerste 924’s is.
De eerste 4.000 geproduceerde 924’s noemt men de “Frühserie”. Mijn 924 heeft serienummer 1743.
In Nedeland zijn in 1976 in totaal 87 stuks van de 924 geleverd, mijn 924 is nummer 47.
Ik ben dus helemaal in mijn nopjes.De auto is na 40 jaar niet meer in originele staat, er is het nodige aan veranderd door de vorige eigenaar.
Het is niet mijn bedoeling de auto te gaan restaureren, wel zal ‘ie de komende weken enkele technische onderhuidse reparaties en verbeteringen ondergaan. Eerste doel is dat ‘ie voor de zomer / de roadtrip in goede / veilige rijdende staat is.
Daarna volgen enkele cosmetische aanpassingen.Vanmiddag was het lekker weer en ben ik nog een uurtje gaan toeren met de 924 en heb meteen enkele fotootjes gemaakt:
Tot zo ver mijn update en het begin van mijn project.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.