Weer een nieuwe…

Home Forum Stel jezelf even voor ! Weer een nieuwe…

• Maker
    Discussie
  • Beste forum lezers,

Voilà, iemand nieuw. Even wat details:
    Woon nu reeds 10 jaar in het prachtige Limburg, 40 jaar, Stephen genaamd door mijn Schotse vader (en ja, ik speel doedelzak)
    Mijn eerste woordje was ‘auto’. Heb geen bloed in mijn aderen, maar benzine hoor ik mensen zeggen.

Een echte auto gek, al van alles gereden, willekeurige volgorde:
    VW Phaetons, BMW 650i (de nieuwe coupe), Lotus Elise, Skoda RS’en, BMW X5, 5-series, … Was dus niet merk trouw, maar Porsche is toch wel het beste dat ik al gereden heb (het totaalplaatje dan).
    Een tijd motoren geracet, van SV650 tot ONK geprepareerde Ducati 1098S (die laatste motor had veel meer talent dan ik).

En relevanter, rij bijna 2 jaar met een Cayman S (om even al wat te discussie te geven: ik vond dat die beter reed dan een 991…), en een TPC Racing kit laten plaatsen. Heerlijke wagen.

Maar: de GT4 komt midden juni! (donkerblauw met clubsport pakket)

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • [hide]Dat klopt ! Maar niemand van hier denk ik.[/hide]

[hide]zat er geen witte gt4 tussen het pak op Zolder tijdens de GT3 cup challenge op 27/aug ? [/hide]

[hide]Gisteren niet naar Knokke geweest. Wel kort met de GT4 gereden !
          En daar heb ik geen spijt van, wat een BOM !

Dit is werkelijk de eerste Porsche waar ik mee (mee)rij die ik als potentiele opvolger van mijn “pink porsche” zie !
          En dit is iets wat een 991 Turbo en een 997.1 GT3 nog niet konden presteren.

Hij ziet er zoveel vetter uit in het wild dan op foto, dan op video, dan zelfs in de garage bij de dealer. Wellicht omdat het zien alleen niet de wagen definieert. Het HOREN is een feest. Vergeet die youtubes. IRL is dit een geluid om van te smullen, hevig, aggressief, rauw, … heerlijk. En ja, hij is luid, hij is HEEL LUID !
          Qua gevoel kan je een aantal adjectieven bedenken, maar vooral DIRECT en CONNECTED ! Opvallend was hoe licht het stuur was met zeer weinig speling rond het centerpunt. Maar ook vooral en zeer verrassend hoeveel beter de ophanging wegoneffenheden zoals dwarsrichels en putdeksel wegfilterde dan mijn pink porsche met comfort pasm (pink porsche heeft wel iets hoger bandenspanning).
          Als laatste denk ik dat de meesten hier wel weten dat ik extreem pro PDK ben. Wel, in deze wagen, is het geen must. Sterker nog. Eigenlijk vind ik de manuele nog best bij dit drivers car concept passen. De wagen is werkelijk gebouwd voor de liefhebber, de echte gentlemen driver, die meer belang hecht aan gevoel, emotie, beleving, puriteit, dan aan de laatste uitgeperste seconde, en dat ademt hij ook uit. De autoblipper werkt trouwens ook PERFECT en brengt een zalig blafje ten gehore, je krijgt niet het gevoel “zet dat af want dat kan ik beter”. Koppeling was niet overdreven zwaar (voor de korte tijd dat ik er mee reed en zat ook niet in file) en pookje valt perfect in de hand en je schakelt eigenlijk quasi automatisch zonder er moeten bij na te denken. Ik zou het geheel weer als een symbiotische ervaring durven omschrijven !

Conslusie: TOPwagen ![/hide]

Welkom op het Porsche forum. Proficiat met de GT4.

dikke proficiat! en welkom.

welkom, ben benieuwd naar de foto’s als je hem hebt

S2

Het heeft niet lang geduud : de eerste GT4 op het forum!

Van harte proficiat en welkom hier!! Prachtwagen!!

zonder enige moeite blijft PFB maar groeien. deze keer met een exemplaar om U tegen te zeggen.
                    welkom en hopelijk tot ziens op de eerstkomende RLC !!!

Welkom. Foto’s zullen er waarschijnlijk nog niet zien maar daar kunt ge er niet genoeg van posten. Buiten de foto’s wil ik die vette Cayman ook wel is IRL bewonderen.

GT4!
                        congrats met je fantastische aankoop!

Welkom Stephen.
                          Ik denk dat wij elkaar al kennen, pm gestuurd

Welkom, nog een Limburgse Cayman driver.Uwe huidige S is toch geen witte in martini kleuren die ik onlangs in mijn buurt zag staan?

Welkom.
                              Mooi rijtje auto’s… maar het beste komt er nog aan-:)
                              Zeker eens afspreken IRL want GT4 in donkerblauw wil ik wel eens zien.

Wim

Welkom Stephen op het forum, en ga mij met deze discussie niet bemoeien 😉

En op uw zakse blazen zou ik wel eens willen zien en horen……..filmpje misschien ervan.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.