weer een oldtimer gestolen

Home Forum Gestolen Porsches weer een oldtimer gestolen

• Maker
    Discussie

• john
    Deelnemer

allemaal uitkijken aub want er is weer een oldtimer gestolen!!!
      Onbekenden hebben in de nacht van donderdag op vrijdag een oldtimer gestolen op de privéparking van de Blue Lofts in Hasselt.
      Het gaat om een Porsche 911T van het jaar 1970. De auto heeft een opvallende goud-beige kleur.
      Hebt u tips over de diefstal of hebt u de auto ergens gezien? Laat het dan weten aan de politie HAZODI.
      Niet-dringende oproepen: 011 22 29 82
      E-mail: politie@hazodi.be
      http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/dieven-aan-de-haal-met-oldtimer-in-hasselt.aspx

dieven-aan-de-haal-met-oldtimer-in-hasselt-id5514363-1000x800-n.jpg

dieven-aan-de-haal-met-oldtimer-in-hasselt_5_460x0.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
      • Ze hebben er een gepakt. klikhierop en klikhierop dat is dus hier klikhierop

[quote=”Caba” post=165408]Hellraiser in welke club zit je?[/quote]

SCBO 😉

[quote=”deepee” post=167258]hier nog een soortgelijke diefstal van een 356 cabrio, gelukkig met goede afloop want teruggevonden ook in NL :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GVM3M3D2H%5B/quote%5D

Ik ken de eigenaar van de 356 Replica ; het verhaal zit wel ietsjes anders in elkaar dan de krant laat uitschijnen : hij heeft zelf de wagen teruggevonden, en dan Zuidema ingeschakeld om de wagen terug te krijgen (want als Belg kun je niet veel beginnen in Nederland)

tja nu nog enkel hem terugkrijgen want het is bewijsmateriaal :bounce:

hier nog een soortgelijke diefstal van een 356 cabrio, gelukkig met goede afloop want teruggevonden ook in NL :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GVM3M3D2H

Gisteren even gehoord voor een Tracking systeem op de daily driver .Bij de dealer 1500 euro en bij een erkend installateur 500 euro hardware en 250 euro aan werk .
                  Abonnement 195 euro bij het systeem zonder code (code die men steeds moet ingeven bij starten ) en 295 euro bij systeem met code .

Bekende garagehouder???

Update: de eigenaar noemt zelf de garage waar de auto is gevonden op zijn facebook..
                    weet niet of ik dit hier kan/mag noemen?

XXX

Goed nieuws is dit. Zulk een juweeltje schatten ze 40K in? Wacht tot iemand zo (een niet gestolen) verzamelstuk verkoopt…

Over die groepsaankoop, wie start een nieuwe topic?
                      Ik weet dat Joebarreke al eens is gaan rondhoren voor een systeem dat met de ‘Glasnost’ sateliet werkt, daarmee is uw voertuig tot diep in Oost Europa traceerbaar, is een systeem van Meta.
                      Globespot is ook een systeem maar geen dekking in Oost Europa. Kost 299 + btw en eerste jaar gratis sim, vanaf jaar 2 kost het 82 + btw
                      Ik dacht dat Geodynamics hier al eens ergens aanbevolen werd…
                      Wordt vervolgd zeker, liefst door iemand met goede contacten = goede groepskorting :coolness:

fijn om te lezen dat gestolen wagens gewoon bij garagisten staan :what:
                        aan de andere kant gelukkig voor de eigenaar dat hij daar stond anders had hij hem waarschijnlijk nooit meer teruggezien

goed zo, je zou denken dat hij ergens ver weg gesloopt wordt maar blijkbaar zijn er nog genoeg criminelen in de benelux die zich daarmee bezig houden

Hellraiser in welke club zit je?

[quote=”Mart” post=165313]Ik ben trouwens vooralsnog niet onder de indruk van de opsporingskwaliteiten van bijvoorbeeld die Oldtimer opsporingsclub, hebben ze er wel es eentje teruggevonden? Het lijkt erop of ze enkel achter de feiten aanlopen. Dat boeventuig is al zo lang bezig, daar zou je als onderzoekteam toch al wat dichter bij moeten kunnen komen. Men zou wat creatiever en actiever kunnen worden in het opsporen of achterhalen ervan. Ook meer gebruik kunnen maken van digitale opsporingsmethodes. In NL hangen trouwens overal camera’s boven de snelwegen, daar zou ook wat meer gebruik van gemaakt kunnen worden door de speurneuzen. Opsporen is voor het merendeel je logisch verstand gebruiken, zo slim zijn ze nu ook weer niet, hun handelswijze moet natuurlijk wel een beetje praktisch blijven!

Krijg een beetje de indruk dat de auto’s die verdwijnen weinig of niet extra beveiligd zijn. Zover ik kan beoordelen zijn het ook niet de auto’s waarvan de eigenaar eerder een plaatje op het internet heeft gezet, niet op dit forum dan toch. Ofwel, weten ze dat een auto ergens publiek gestald staat van zien of horen, of wachten ze op een centrale plek waarvan ze weten dat er daar die dag interessante bolides komen, of rijden ze er rondjes langs. Dan staan ze zelf geparkeerd ergens bij een ingang van een algemene grote P, en slaan ze toe het eerste kwartiertje / half uurtje dat je je wagen neerzet. Of ze volgen je naar je stalling als je een dagje gereden hebt. Nog meer zeggen, het betreft doorgaans 2 volwassen kerels, die heel wakker uit hun ogen kijken, rijdend of geparkeerd in een vlotte burgerbak.

Persoonlijk, ik scan alles en iedereen als ik met die Elf op pad ben!! Ik heb een 3e oog voor dubieuze figuren met dubieuze intenties. Beetje overdreven misschien, maar ik heb um gelukkig nog steeds. Heb al wat akkefietjes meegemaakt met criminele boeventuig, ook wel es zwaar de lul geweest, nou daar wordt je wel alert en waakzaam van … :mrgreen:

En vertrouwen we het niet, dan gas erop en wat bochtjes draaien, afentoe stukjes rustig aan en weer het gas erop, stevig spiegelen, en dan weet je zo of je iemand op je staart hebt!!

Maar ja, zo lang, we allemaal eenlingen blijven, is iedereen een Sitting Duck in mijn beleving. En zo lang we de wet volgen, zal de strafmaat een crimineel er nooit van weerhouden om weer op boevenpad te gaan. Idd, éénlingen, typisch ons. Die (voorzichtig uitgedrukt) gasten in ons land daarentegen hangen aan elkaar, like stains on a matras, en zijn daardoor goed georganiseerd, dit in tegenstelling tot wij. Wij zouden ons beter verenigen, en minder individueel ingesteld zijn.

Ik kan me best voorstellen,dat al die mensen met hun dure 911 modellen,best bang hebben. Als je hem ergens moet achterlaten.
                                  K zou ook ni gerust zijn! Nergens!
                                  Kijk maar naar Het Harley treffen in Leopoldsburg. Elk jaar verdwijnen er daar een paar. Gewoon in de massa! Ze deinsden voor niks terug.
                                  Ikzelf zit met een simpele 924 turbo….mss ni direkt het geliefde model….maar om die te pikken…heb je dan ook niet veel nodig denk ik?
                                  Alarm staat er niet op…
                                  K hoop dat ik het nooit moet meemaken.

Ik dacht mss om een gps te kopen,zoals je bij kinderen in hun jas kan naaien…vrij klein…goed te verstoppen ergens in de wagen.
                                  Niet zo een slecht idee dacht ik….of heb ik het mis?

Ik ben trouwens vooralsnog niet onder de indruk van de opsporingskwaliteiten van bijvoorbeeld die Oldtimer opsporingsclub, hebben ze er wel es eentje teruggevonden? Het lijkt erop of ze enkel achter de feiten aanlopen. Dat boeventuig is al zo lang bezig, daar zou je als onderzoekteam toch al wat dichter bij moeten kunnen komen. Men zou wat creatiever en actiever kunnen worden in het opsporen of achterhalen ervan. Ook meer gebruik kunnen maken van digitale opsporingsmethodes. In NL hangen trouwens overal camera’s boven de snelwegen, daar zou ook wat meer gebruik van gemaakt kunnen worden door de speurneuzen. Opsporen is voor het merendeel je logisch verstand gebruiken, zo slim zijn ze nu ook weer niet, hun handelswijze moet natuurlijk wel een beetje praktisch blijven!

Krijg een beetje de indruk dat de auto’s die verdwijnen weinig of niet extra beveiligd zijn. Zover ik kan beoordelen zijn het ook niet de auto’s waarvan de eigenaar eerder een plaatje op het internet heeft gezet, niet op dit forum dan toch. Ofwel, weten ze dat een auto ergens publiek gestald staat van zien of horen, of wachten ze op een centrale plek waarvan ze weten dat er daar die dag interessante bolides komen, of rijden ze er rondjes langs. Dan staan ze zelf geparkeerd ergens bij een ingang van een algemene grote P, en slaan ze toe het eerste kwartiertje / half uurtje dat je je wagen neerzet. Of ze volgen je naar je stalling als je een dagje gereden hebt. Nog meer zeggen, het betreft doorgaans 2 volwassen kerels, die heel wakker uit hun ogen kijken, rijdend of geparkeerd in een vlotte burgerbak.

Persoonlijk, ik scan alles en iedereen als ik met die Elf op pad ben!! Ik heb een 3e oog voor dubieuze figuren met dubieuze intenties. Beetje overdreven misschien, maar ik heb um gelukkig nog steeds. Heb al wat akkefietjes meegemaakt met criminele boeventuig, ook wel es zwaar de lul geweest, nou daar wordt je wel alert en waakzaam van … :mrgreen:

En vertrouwen we het niet, dan gas erop en wat bochtjes draaien, afentoe stukjes rustig aan en weer het gas erop, stevig spiegelen, en dan weet je zo of je iemand op je staart hebt!!

Maar ja, zo lang, we allemaal eenlingen blijven, is iedereen een Sitting Duck in mijn beleving. En zo lang we de wet volgen, zal de strafmaat een crimineel er nooit van weerhouden om weer op boevenpad te gaan.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.