Weer gedegouteerd

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Weer gedegouteerd

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Daarnet, op weg naar huis, even naar 2 boxsters gaan kijken die me op eerste zicht heel interessant leken, en het was toch op de baan, dus…
      Hier de links van de betrokken voertuigen: deze en ook deze.
      Om een lang verhaal kort te maken: de eerste had zogezegd 36.000km, maar waarom is de bestuurderszetel aan de zijkant zo afgesleten ❓ En de andere idem: zetel versleten (zelfs bijna gescheurd) ondanks ook maar 108.000 km). Ik heb er zelfs niet meer verder naar gekeken, maar denken die verkopers nu echt dat we allemaal kiekens zijn ? Ik was eigenlijk redelijk kwaad toen ik het zag.
      Het helpt in elk geval niet om vertrouwen te krijgen in “professionele” verkopers !

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • die 993 bij AB heb ik gezien (zit onderhoudsboekje bij!), en is inderdaad erg uitgesleten (‘gecraqueleerd’, zoals we soms zeggen), doch zoals gezegd is dit weer zo een kleur blauw die vaak een gespoten kleur is (zie eerdere mails).

        Bij mijn huidige 996 zijn de gebruikssporen op de wangen meer te zien bij de passagierszetel, ook aan het handvat van de deur aan passagierszetel, alwaar inderdaad menig vrouwelijk atribuut zoals riemen en ringen en armbandjes medeoorzaak zullen van zijn…

          [quote=”Setakira”:582zweb4]36000km en boxster zetel versleten = niet normaal

          100.000km en boxster zetel versleten = mogelijk, is gewoon slechter leder dan in een 911 (toch de eerste boxsters hadden dit). Dashboard ervan is ook maar soort tupperware 😉 )[/quote]

          Is beide mogelijk. K heb soms ook autos in de zaak waar weinig kilimoters opstaan en waar ik al een wang moet vervangen.
          Vele factoren spelen daar een rol bij. Bv veel korte kms, dus dikwijls in en uitstappen, kleine bestuurders zetten de zetel meer naar voor waardoor de riem vaak gaat schuren op de wang en dat slijt heel hard, dragen van riemen met allerhande frullekes op bij vrouwen,….
          En er zijn mensen die hun wagen heel slecht onderhouden.

          Soms kan het echt wel dat die wang versleten is.

          Anoniem

            [quote=”Luke”:11qz4fh7]de donkere is al verkocht !![/quote]
            Oei…spijtig…ik wou hem echt graag kopen 😆 😆 😆

              de donkere is al verkocht !!

                Mijn turbo sportzetels zijn 24 jaar oud en vertonen bijna geen kleurverschil en dat met 208.000 km op de teller + zijn leeftijd.

                Vroeger was alles beter hé! 😉

                  [quote=”Pascal”:33y34be7][quote=”fdeville”:33y34be7]hier nog eentje: 162.000 km’s en je moet eens zien hoe de zetel afgesleten is. Je ziet het zelfs op de foto, niet afvragen wat het in het echt moet zijn. Deze staat trouwens al heel lang te koop en zijn prijs is net gezakt van 29.500 naar 26.500. Waarschijnlijk redelijk, maar ik heb mijn twijfels over de kms…[/quote]

                  Kan volgens mij toch kloppen. Ik heb al minder mooie zetels gezien in een wagen met minder km’s. Alles hangt ook af van wie ermee rijdt en hoe die onderhouden wordt. Ik ken mensen die constant met hun nagels in hun stuur zitten te duwen enzo. Op die manier is je stuur ook erg snel stuk gekrabt … 😕 [/quote]

                  Zenuwlijders noemen ze die mensen 😆 . Ben eens naar een witte 964 gaan zien met zwart leder. Wagen in nieuwstaat enkel het dashboard boven het stuur was volledig stuk gekrabt. Eigenaar zat constant met zijn hand boven op het stuur en met zijn nagels aan het dashboard te krabben. Had precies heel veel stress 😯 . Was een chirurg uit Bonheiden (hopelijk opereert hij ook niet zo 😆 )

                    [quote=”fdeville”:1ps5ds6q]hier nog eentje: 162.000 km’s en je moet eens zien hoe de zetel afgesleten is. Je ziet het zelfs op de foto, niet afvragen wat het in het echt moet zijn. Deze staat trouwens al heel lang te koop en zijn prijs is net gezakt van 29.500 naar 26.500. Waarschijnlijk redelijk, maar ik heb mijn twijfels over de kms…[/quote]

                    Kan volgens mij toch kloppen. Ik heb al minder mooie zetels gezien in een wagen met minder km’s. Alles hangt ook af van wie ermee rijdt en hoe die onderhouden wordt. Ik ken mensen die constant met hun nagels in hun stuur zitten te duwen enzo. Op die manier is je stuur ook erg snel stuk gekrabt … 😕

                    Anoniem

                      hier nog eentje: 162.000 km’s en je moet eens zien hoe de zetel afgesleten is. Je ziet het zelfs op de foto, niet afvragen wat het in het echt moet zijn. Deze staat trouwens al heel lang te koop en zijn prijs is net gezakt van 29.500 naar 26.500. Waarschijnlijk redelijk, maar ik heb mijn twijfels over de kms…

                        wel opmerkelijk dat beide advertenties een foto hebben vanaf de passagierskant genomen ???

                          [quote=”fdeville”:1866fvbq]Daarnet, op weg naar huis, even naar 2 boxsters gaan kijken die me op eerste zicht heel interessant leken, en het was toch op de baan, dus…
                          Hier de links van de betrokken voertuigen: deze en ook deze.
                          Om een lang verhaal kort te maken: de eerste had zogezegd 36.000km, maar waarom is de bestuurderszetel aan de zijkant zo afgesleten ❓ En de andere idem: zetel versleten (zelfs bijna gescheurd) ondanks ook maar 108.000 km). Ik heb er zelfs niet meer verder naar gekeken, maar denken die verkopers nu echt dat we allemaal kiekens zijn ? Ik was eigenlijk redelijk kwaad toen ik het zag.
                          Het helpt in elk geval niet om vertrouwen te krijgen in “professionele” verkopers ![/quote]

                          Gedegouteerd !!!!!!!!, denk aan wijlen Paul Van Den Boeynants, minister van state die ooit zij ” Quand les dégoutés s’en vont il ne reste plus que les dégoutants.

                            ikzelf heb ooit een stuur al na 30.000 km er doen uitzien alsof deze er al 200.000 km opzat. alles hangt af van de kwaliteit en met welke materialen je in aanraking komt voordat je de wagen instapt 😉

                            Anoniem

                              [quote=”WB”:r1lkkxfy]Moeten we hier als boxster-rijders weer op gaan reageren…… 😈
                              Voor de zoveelste keer: het is een prachtige auto als je prijs-kwaliteit, onderhoudskosten enz. vergelijkt. Het beste is natuurlijk de 3.2 versie en er moet wat aan het geluid gesleuteld worden….
                              Mijn boxster heeft 115000km is van ’98 en het leder is zeker nog niet versleten. Gebruikssporen aan de linker voor/zijkant van de zetel van het instappen zullen ze allen wel krijgen (de ene let al beter op dan de andere).
                              De rechter zetel van de zwarte ziet er anders toch ni slecht uit…(in zoverre dat je het kan zien)[/quote]
                              Jamaar, het ging me hier niet specifiek over een Boxster maar eerder over het feit dat er toch nog altijd heel erg gefoefeld wordt. Zodaning erg dat zelfs een leek het van ver ziet. Indien ik geen 2 kinderen had dan zou ik al lang een boxster gekocht hebben.

                              WB

                                Moeten we hier als boxster-rijders weer op gaan reageren…… 😈
                                Voor de zoveelste keer: het is een prachtige auto als je prijs-kwaliteit, onderhoudskosten enz. vergelijkt. Het beste is natuurlijk de 3.2 versie en er moet wat aan het geluid gesleuteld worden….
                                Mijn boxster heeft 115000km is van ’98 en het leder is zeker nog niet versleten. Gebruikssporen aan de linker voor/zijkant van de zetel van het instappen zullen ze allen wel krijgen (de ene let al beter op dan de andere).
                                De rechter zetel van de zwarte ziet er anders toch ni slecht uit…(in zoverre dat je het kan zien)

                                  het geeft in ieder geval inderdaad weinig aanleiding tot vertrouwen, zeker aan 36000 kilometer…

                                  Toch twee bedenkingen. Ten eerste heb ik zelf ooit eens vrij veel slijtage aan een zetel gehad door een stomme broeksriem die blijkbaar nogal wat schade toebracht aan de zijwand, op het moment dat ik mezelf in de zetel liet glijden… zeer ergerlijk, en de kleur van de zetel bepaalt hier veel in. Zoals gezegd, na jaren bij Bimoto gewerkt te hebben, die hoofdverdeler zijn van Dainese motorkledij, weet ik veel meer over kwaliteiten van leder, en hoe ze geverfd worden. Nu bestaan er kleuren die ‘doorverfd’ zijn, zoals bvb zwart, als men dan een stuk leder doorknipt, ziet men dat die kleur doordrongen is, en dus ook veeeel slijtvaster zal zijn. Sommige modieuze kleurtjes (pasteltinten, fluokleuren,…) zijn echter gespoten kleuren!! Die verf is eigenlijk maar een laag die bovenop de verf ligt, en die dus door wrijving, uitdroging door de zon, zweet en zo verder, zeer makkelijk aangetast en beschadigd kan worden. Dus ook de kleurstelling maakt veel verschil. En de tweede opmerking is (ook die kennis van leder indachtig), dat ik NOOIT mijn cabrio met open dak laten staan heb in de zon!! Altijd mooi dakkie dicht, om het leder niet nodeloos te beschadigen… Doe je dit toch, moet je het zeeeeer vaak insmeren met voedende producten, of je leder voelt snel aan als karton, gaat rimpels en barsten gaan vertonen, en op den deur zelfs microscheurtjes vertonen… en de rest laat zoch raden…

                                  Dus, hoezeer ook ik geneigd ben (gezien al mijn leuke ervaringen 😉 ) om dergelijke signalen te aanzien als verdacht, het zijn geen 100% veilige markers. Als natuurlijk bvb ook de pook, het stuur, het rubber op de pedalen en dergelijke evenzeer versleten zijn, ja dan weten we het wel weer…

                                    36000km en boxster zetel versleten = niet normaal

                                    100.000km en boxster zetel versleten = mogelijk, is gewoon slechter leder dan in een 911 (toch de eerste boxsters hadden dit). Dashboard ervan is ook maar soort tupperware 😉 )

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.