Weer iets bijgeleerd… Banden en uitlijning

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Technical Tips & Tricks Weer iets bijgeleerd… Banden en uitlijning

• Maker
    Discussie
  • Vandaag op zolder gereden …. Nu ja eerder gegleden

Voor het eerst sinds full circuit set-up en uitlijning. Was het vanmorgen nog redelijk nat en ondoenbaar op de semislicks, dan was het vanmiddag gewoon niet te doen … Nochtans op de straatbanden.

Ik probeer nog wel een filmpje of twee te posten maar blijkt dus dat mijn full-on setup in de regen enkel bruikbaar is met racing wet banden… Semi’s en straatbanden komen niet op temperatuur en het was dan ook best te omschrijven als zeepkist of rijden op knikkers…. Ook gewoon op rechte stukken ging hij ineens van links naar rechts enz… Heb het niet gewoon over aquaplaning in staand water maar echt moeilijk controleerbare glijbewegingen door gebrek aan grip. Had het al meegemaakt met de semi’s als ze echt koud stonden laar nu was het gewoon continu en zonder verbetering… Na de tweede sessie en een spin dan ook maar wijselijk beslist dat het genoeg was voor vandaag.

Denk dus dat ik weldra de semi’s inruil voor een setje slicks :mrgreen: en een setje “wets” 😀

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Pfff… Echt snel gingen we toch niet 😳 , konden ook gewoon niet… :ass: Vraag me af of racing wets met deze uitlijning wel zou gelukt zijn. ❓

0

Das ook de reden voor wat ze het dikwijls doen op het circuit :coolness:

0

Ik ben ook al een paar keer veranderd van uitlijning en het verschil is gigantisch, Ik heb precies al met 3-4 verschillende gt3 gereden door die afstelling, auto gedraagt zich telkens volledig anders :driver:

0

:respekt: :respect2: Uitlijning veel te negatief voor de regen :up: inc banden natuurlijk :coolness: platter zetten help en beetje :engeltje:

Je leer wel veel als je de juiste setup hebt maar dit is niet leuk sturen :ass:
            ja was wel niet de traagste integendeel :drink: :first: en zeker water genoeg on track :wtf:

0

[video]http://www.youtube.com/watch?v=4XtHL3_9j9M[/video]

0

Goede beslissing om ermee te stoppen dan :up:
                Het is het niet waard om brokken te maken.
                Op welke straat banden reed je?

0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.