Weggedrag bij hoge snelheden

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Weggedrag bij hoge snelheden

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Heren,

Dit lijkt misschien een rare vraag, maar ik ga ze toch stellen.

Overlaatst heb ik voor de eerste keer eens wat gas gegeven met mijn wagen. Er was niemand op de baan en heb hem eens tot tegen de 220km/u laten gaan. Wat merk ik nu dat vanaf 180km/u de wagen precies ‘met zijn gat’ begint te ‘schuiven’ of te ‘draaien’ over de weg. De weg was droog en er was niet veel wind. Bij 220km/u was dit zeer goed voelbaar. Ik heb toen een afgespraak gemaakt om het ‘spoor’ van mijn Cayman na te kijken en dit was perfect in orde.
      Zou dit aan de winterbanden kunnen liggen? Ik heb pas nieuwe Vredestein GiuGiaro Wintrac Extreme 255/40/18 99W M+S op de achterste as liggen.
      Met de zomerbanden had ik deze snelheden nog niet gehaald.

Iemand ervaring mee?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
    • Anoniem

Heel fijn voor het voorstel, maar het is nu nog minimaal… Ik probeer deze snelheden dan ook niet regelmatig te halen. Kwestie van rijbewijs niet kwijt te spelen…
        Een maand of twee, drie en de zomerbandjes kunnen er weer onder. Dat zijn Pirellis P Zero daar twijfel ik niet aan dat deze goed zijn.

@jelle $$: als je er een ritje richting bobbejaanland voor over hebt dan mag je mijn zomersetje wel eens lenen voor een testrit op zomersloffen (op voorwaarde dat ik mee mag natuurlijk :first: ) lichtgewicht 18″ alleggerita hlt met zgan michelin ps2 in bandenmaat voor een 987.
          stuur maar PB bij interesse

alleggeritahlt18inch.jpg

Anoniem

Ondertussen ook de wimpers rond de mistlampen ook terug gemonteerd. Terug origineel wit laten spuiten. Deze waren ooit zwart gespoten met een spuitbus denk ik, verf bladerde gans af door de steenslag, allemaal witte tikken. Dit was geen zicht.

IMG_3206.jpg

ik rij met vooraan 2.3 bar en achteraan 2.5 bar warm

Graag gedaan hoor.
                Ikzelf rij ook met lagere druk.
                Ik denk dat ik de banden wel meer gebruik dan Jelle :happy:
                Dan mag je wat lager gaan in druk omdat ze naar mijn mening dan toch hoger zullen uitkomen ten opzichte van een zeer rustige rijstijl. Ik heb Jelle er ook nog op gewezen dat ie misschien zijn wagen een keertje moet uitwegen.
                Echter staat er geen regelbare vering onder en zou er al verschil in de veren moeten zitten als er dan verschil zou zijn.

Anoniem

Ik kon het bijna niet geloven dat dit ‘beetje’ verschil in bandendruk een verschil kan maken.
                  Maar de weg die ik genomen heb doe ik bijna dagelijks en het verschil was echt merkbaar.

Bedankt William voor het compliment op mijn wagen en natuurlijk voor de moeite om hem eens op de brug te zetten.

:respekt:

PDS

Jullie rijden wel op hoge druk :think:

Ik heb op de gt3 rondom warm 2.3 voor op de weg.

Op circuit warm 2.0 rondom

:think:

Vandaag Jelle zijn Cayman eens bekeken hier op de brug.
                      Ik zie nergens speling :up: zeer nette wagen trouwens, ook onderaan :applaus:
                      Banden druk was aan de hoge kant.
                      Achter 2.8 warm, 2.5 voorgeschreven.
                      Vooraan was ook wat hoog 2.7 en 2.5, 2.0 voorgeschreven.
                      De banden druk laten zakken tot wat is voorgeschreven, ze waren nu warm van de rit :driver: Lommel Zammel
                      Hij heeft mij intussen laten weten dat het beter is echter nog niet volledig weg.
                      Denk dat hij eens moet proberen op zomerbanden vooraleer verder zorgen te maken.
                      Hij kan echter niet zomaar snel wisselen.
                      Hij heeft zijn zomerbanden van de velgen gedemonteerd voor winter banden op te leggen.

[quote=”Jelle $$” post=189742]
                        Misschien eens op Ghost zijn voorstel ingaan en hem daar eens op de brug zetten.

[/quote]

Jelle
                        Ik heb je mijn adres en gsm gestuurd in een PB.
                        Bel me maar wanneer je kan langskomen

Cayman R een van de wagens waar ik graag meer van weet. Heb je hier ergens een eigen topic van die wagen? Wat zijn je ervaringen ? Doe je er circuit mee ?

Ja ik heb al redelijk ervaring met de Cayman R ( rijdt prima op hogere snelheid 250+ )

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Zhs8aXk7FIw[/video]
                          (in deze video een keer tegen de 270 verder dik 200 + naar huis cruizen van de 24h van de nurburgring)
                          Highspeed doet hij prima ik heb er nog maar zo’n 275 mee gehaald max 😉 eens hopen op een echt lege baan. hij moet de 300 wel kunnen aantikken 😉

ik heb ook al aardig wat trackdays gedaan, hier staan alle video’s

ik heb ook meerdere topic’s gemaakt in de circuit sub forums ect.

ok dan
                            mea culpa

eyes on the road offcourse! foto door bijreider genomen …

S2

+1 en ook nog bij regen?

+1 … je bent een vader met gezond verstand …. :up:

tja…….aan die snelheden even een foto nemen vind ik :bounce: :puke:
                                    Maar wie ben ik………..

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.